درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 09:52   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4664صفحه نخست » ادامه مطلب سهیکشنبه، 27 مرداد 1392 - 14:10
شکستن سقف شیشه ای توسط زنان کارآمد عرصه روابط عمومی
  

 روابط عمومی ایران(شارا)-نگین عقیلی ( کارشناس ارشد مدیریت، روابط عمومی پگاه تهران)- جنسیت عامل بسیار مهم وتعیین کننده ای در طبقه بندی سازمان ها ونوع و جنس کار به شمار می آید. گرچه زنان درسال های اخیر نسبت به گذشته از شانس بیشتری برای حضور در عرصه های کاری و حتی مدیریتی برخوردارند اما سازمان ها هنوز با پذیرش آنان مشکل دارند. این دست از مشکلات را می توان به سقف شیشه ایی تعبیر کردکه منجر به ایجاد یاس وناامیدی برای زنان می شود. منظور از سقف شیشه ای محدودیت های واقعی اما غیر قابل رویت درحیطه عمومی و حتی شاید حوزه خصوصی خانواده است که زنان با آن دست و پنجه نرم می کنند.(یزدیخواه واحمدی2007)
درمطالعات انجل و پری (angel and perry ,1981)مشخص شد که جنسیت با تعهد مرتبط است و زنان متعهدتر ازمردان هستند. گراسکی (grasky ,1966) در مورد این ارتباط استدلال می کند که به طور کلی زنان برای کسب موقعیت های شغلی برتر باید موانع زیادی را پشت سربگذارند. به همین دلیل عضویت درسازمان برایشان ارزشمندتر است. درجامعه ایران درمورد نقش پذیری جنسیتی شاهد تناقضاتی هستیم. سیاست گذران،مسئولان و سایرآحاد جامعه از زنان انتظار دارند وظایف و تعهدات شان در خانواده موجب به حاشیه راندن آنان از عرصه فعالیت های اجتماعی نگردد و در عین حال این حضور عامل تزلزل بنیان خانوادگی آنان نیز نگردد! مسلماً این دو مورد در کنار هم به نحو مطلوب می تواند تا حدودی منجر به تناقض و دوگانگی هایی شود. زیرا که دربسیاری ازسازمان ها حتی کوچک ترین حقوق یا نیازهای یک مادر موردنظر و موردتوجه مسئولان نیست وعدم اطمینان خاطر یک مادر از امنیت و آرامش فرزندش می تواند تواناترین مادران را از محیط کاری و اجتماع گریزان سازد. در حوزه فرهنگ عامه نیز رویکرد های مردانه نگر، باعث به حاشیه راندن زنان شده است.

اما آغاز هزاره سوم و انقلاب اطلاعات و دانش،زمینه های نفی نگرش جنسیتی و محدود ساختن حضور بر اساس جنسیت در فضای تعاملی جامعه بشری را با چالش مواجه کرده است. آن گونه که دسترسی، حضور و ایفای نقش در این عصر از زندگی بشری فارغ از ابعاد جنسیتی و تنها بر اساس مهارت ها و دانش استوار است. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و "ارتباطات مبتنی بر کامپیوتر" به راستی انقلابی در فرایند ارتباطات و به واسطه آن فرهنگ ایجاد کرد ه و ارتباطات کامپیوتری به دلیل تازگی تاریخی این رسانه و بهبود نسبی جایگاه قدرت برای گروه هایی از قبیل زنان که از نظر سنتی زیر دست بوده اند ممکن است فرصتی برای معکوس کردن بازی های سنتی قدرت در فرایند ارتباطات را فراهم کند(کاستلز،1380: 417). از سویی دیگر گسترش اینترنت خود به خلق محیط های جدیدی منجر شده که نیازمند ایجاد نظریات روان شناسی شناختی و ارتباطی جدید است.(جان سولر،2004) با عمومی شدن این فرصت، زنان نیز با وارد شدن به دنیای اینترنت شکل دیگری از حضور در اجتماع مدرن و امروزی را تجربه کردند. با توجه به آنکه زنان ایرانی -که بخش قابل توجه از کاربران اینترنت را تشکیل می دهند به طور معمول و به دلیل نگاه سنتی حاکم بر نقش زن در جامعه همواره محدودیت هایی در تعامل اجتماعی داشتند در شبکه جهانی اینترنت شکل جدیدی از حضور و تعامل را تجربه کردند. زنان با آگاهی از مسایل جانبی و با در اختیار داشتن اطلاعات مکفی راجع به فناوری اطلاعات و ارتباطات می توانند بیشتر خود را منطبق با ظرفیت های مثبت آن کنند و بااستفاده کاملا مطلوب و مناسب، آسیب های آن را به حداقل برسانند.
تقریباً هر سازمانی که با افکار عمومی سر و کار دارد و نیازمند تصویر روشنی از خود نزد آنان است، گونه‌ای از روابط عمومی را به خدمت می‌گیرد. برخی از رشته‌های مرتبط با عنوان ارتباطات شرکتی نظیر روابط رسانه‌ای، روابط سرمایه‌گذاری، ارتباطات داخلی و روابط کار وجود دارند که در زمره فنون و تکنیک های روابط عمومی بشمار می روند. فنونی که اجرای آن هرجا که بر عهده بانوان شاغل در این رشته سپرده شده است با توجه به ویژگی های ذاتی زنان، به ثبت کارنامه ای درخشان منجر شده است چرا که کارکنان روابط عمومی عموماً توجه خود را به ساختن مناسباتی معطوف می سازند که به همسازی با آنها بینجامد. اقناع افکار عمومی نسبت به کارکردهای سازمان، موجب همکاری، همگرایی جامعه و ایستادگی و مقاومت در راه حق و تحقق عدالت خواهد شد. البته این امر در گروه نگاهی دوستانه به مردم همراه با تعامل است. تعامل انسان ها با یکدیگر اگر بر بستر باور و اهتمام، محبت و مودت شکل گیرد، عظیم ترین و پایدارترین و مستحکم ترین پیوندی خواهد بود که جامعه را به کمال و تعالی خواهد برد و چون ماموریت اصلی روابط عمومی ها در جلب افکار عمومی است و سخت کوشی، روحیه تعاملی و شخصیت ویژه کارکنان روابط عمومی نمی‌بایستی مدیران و سایر کارکنان را در این خصوص دچار سوء تفاهم کند؛ شاید امری بدیهی و آشکار حضور زنان در این عرصه باشد چرا که آنان با روحیه ای ظریف و در عین حال بسیار منعطف و قابل اعتماد می توانند فاصله ها و تردیدهای موجود را تبدیل به امکانات و شرایط جدیدی کنند که بی تردید خواهد توانست جایگاه و منزلت سازمان را ارتقا دهد. امید است که با توجه بیشتر و با نگرش های روشنفکرانه و عادلانه به توانمندی ها و همچنین قابلیت های زنان تحصیلکرده حاضر درتمامی عرصه های جهادی و اقتصادی بدون ذره ای تردید درتوانایی های آنان و بدون درنظرگرفتن اختلاف جنسیتی با بازگذاشتن عرصه وتفویض اختیارات لازم اجازه حضوری پرنگ تر توام با حس احترام وتائید فراهم شود.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 3 نظر (فعال: 3 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
علی
| 1392/5/28 - 04:47 |     0     0     |
سلام
ضمن تشکر از نویسنده ؛ جایگاه رفیع زن در اسلام نیز مورد توجه است زنان قشر کارامد و موثر جامعه ما هستند که بسیاری از امور به دوش آنان است و با شایستگی انجام می دهند

دوستدار روابط عمومی
| 1392/5/28 - 07:35 |     0     0     |
با تشکر از شما در خصوص مقالات ارئه شده توسط سرکار خانم علی مددی و سرکار خانم عقیلی ضمن آرزوی موفقیت برای این دو عزیز امیدوارم و میدانم که تمامی بانوان ایران زمین درهر زمینه شغلی کارآمد ترین هستند.

سعید جواهری
| 1392/5/30 - 08:35 |     1     0     |
در مورد توان مندی و ظرفیت های بالای مدیریتی زنان ایرانی شکی نیست. واینکه حضورشان در عرصه های اجتماعی سیاسی مدیریتی کم رنگ بوده نیز شکی نیست. ولی مهم ترین عوامل عدم حضور زنان ایرانی در عرصه های که نام بردیم. جدا از افکار حاکم بر سازمان ها و نهاد ها فرهنگ سنت ها و عقاید شکل گرفته و باز دارنده و جدایی ناپذیر در زنان ایرانی بوده که در بالا ترین رده ها و مدارج تحصیلی به وضوح دیده می شود و در آخر ضمن تشکر از مقاته شما درود بر مردان و زنان ایرانی


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد