درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 00:14   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46618صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 26 اسفند 1399 - 11:42
بازخورد نشان‌دادن در سریع‌ترین زمان ممکن
«انتقادپذیرترین» شرکت جهان
یکی از داستان‌های واقعی و مشهور در مورد موفقیت شرکت تویوتا این است که پس از پایان اولین هفته فعالیت از تمام کارکنان تازه‌وارد به این شرکت خواسته می‌شود تا در سالن گردهمایی‌های شرکت حاضر شوند و در اولین جلسه «طرح انتقادات تویوتایی» شرکت کنند. بدین منظور از کارکنان تازه‌وارد به شرکت خواسته می‌شود در محلی از سالن اجتماعات شرکت که به‌وسیله‌ یک خط قرمز و به شکل دایره از محیط اطراف جدا شده قرار گیرند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| شرکت تویوتا را می‌توان به جرات «انتقادپذیرترین» شرکت جهان نامید چراکه در این شرکت انتقاد به‌عنوان مثبت‌ترین و ارزشمندترین رفتاری که از کارکنان و پرسنل شرکت می‌تواند سر بزند شناخته می‌شود. در شرکت تویوتا حتی ساده‌ترین و سطح پایین‌ترین نیروهای شرکت این اجازه را دارند تا به‌صورت علنی از مدیران ارشد و مافوق‌های خود انتقاد کنند و پس از آن نیز بدون هیچ دغدغه‌ای به کارشان در شرکت ادامه دهند و نه‌تنها توبیخ نشوند بلکه مورد تشویق هم قرار می‌گیرند.

 

البته در شرکت تویوتا که جزو موفق‌ترین شرکت‌ها در جهان شناخته می‌شود، انتقاد کردن از مافوق‌ها و مدیران تنها مختص کارکنان باسابقه و قدیمی شرکت نیست و نیروهای تازه‌وارد به شرکت هم می‌توانند از همان ابتدای ورودشان به شرکت و به‌محض دیدن نقاط ضعف خاص شروع به انتقاد‌کردن و بیان نظرات‌شان کنند حتی اگر تنها چند روز از ورودشان به شرکت گذشته باشد.

یکی از داستان‌های واقعی و مشهور در مورد موفقیت شرکت تویوتا این است که پس از پایان اولین هفته فعالیت از تمام کارکنان تازه‌وارد به این شرکت خواسته می‌شود تا در سالن گردهمایی‌های شرکت حاضر شوند و در اولین جلسه «طرح انتقادات تویوتایی» شرکت کنند. بدین منظور از کارکنان تازه‌وارد به شرکت خواسته می‌شود در محلی از سالن اجتماعات شرکت که به‌وسیله‌ یک خط قرمز و به شکل دایره از محیط اطراف جدا شده قرار گیرند.

 

کسانی که چند دقیقه در این دایره‌ قرمز رنگ حضور دارند باید حداقل سه انتقاد از مدیران مافوق خود و شرکت تویوتا ارائه دهند و فقط پس از ارائه‌ این سه انتقاد اجازه دارند از دایره‌ قرمز رنگ خارج شوند. به عقیده مدیران شرکت تویوتا نیروهای تازه‌وارد به شرکت به دلیل اینکه بدون هیچ پیش‌زمینه ذهنی و با ذهنیتی باز وارد شرکت می‌شوند، می‌توانند خیلی بهتر از کارکنان قدیمی و کسانی که به شرایط حاکم بر شرکت خو گرفته‌اند مسائل و مشکلات موجود در شرکت را ببینند و در قالب انتقادات سازنده به اطلاع مدیران و مافوق‌های خود برسانند.

 

جالب آنکه از دل همین جلسات انتقادات تویوتایی برای تازه‌واردها به شرکت است که ایده‌ها و نکات جالب‌توجهی بیرون می‌آید که به پیشرفت شرکت تویوتا و بهبود شرایط امور در آن کمک شایانی کرده و این است راز موفقیت و پیشرفت روزافزون شرکتی ماندگار و قدرتمند به‌نام تویوتا.

نویسنده: سوجان پاتل

مترجم: سیدحسین علوی‌لنگرودی
منبع: https://donya-e-eqtesad.com

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد