درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 16 خرداد 1403 - 11:06   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

کم بازده‌ترین کشور جهان

  کم بازده‌ترین کشور جهان


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی
  آنچه که هر مدیر عاملی باید درباره قانون جدید هوش مصنوعی بداند
  روایت‌های مستبدانه
  چگونه گیمیفیکیشن می‌تواند تعامل کارکنان را افزایش دهد؟
  سواد داده: کلید اصلاح کسری اعتماد مدیران عامل
  کشورهایی که بیشترین استفاده از داده تلفن همراه را دارند
  کم بازده‌ترین کشور جهان
  چگونه جنگ گوگل علیه مشاغل کوچک منجر به یک بحران روابط‌عمومی شد
  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است
  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46582صفحه نخست » ادامه مطلب یکجمعه، 22 اسفند 1399 - 15:03
مخترخ نوار کاست درگذشت
لو اوتنس، مخترع نوار کاست در سن ۹۴ سالگی درگذشت. این محصول تنها اختراعی نیست که این مخترع و مهندس هلندی از خود به جای گذاشته است. اوتنس در اختراع و عرضه سی‌دی صوتی نیز سهیم بود.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| لو اوتنس، مخترع نوار کاست در سن ۹۴ سالگی درگذشت. این محصول تنها اختراعی نیست که این مخترع و مهندس هلندی از خود به جای گذاشته است. اوتنس در اختراع و عرضه سی‌دی صوتی نیز سهیم بود.
 
 به گزارش شارا به نقل از وله، لو اوتنس، مخترع و مهندس هلندی روز ۶ مارس (۱۶ اسفند) درگذشت. خبر درگذشت این مخترع اما چند روز بعد رسانه‌ای شد. او به هنگام مرگ ۹۴ سال داشت. اوتنس در سال ۱۹۲۶ در هلند به دنیا آمد و با توجه به علاقه‌اش به فناوری‌های ارتباطاتی در دوران جنگ جهانی دوم رادیویی ساخته بود تا بتواند برنامه‌های متفقین را گوش کند. نوار کاست که چندین دهه یکی از "ابزارهای اصلی" برای ضبط و پخش صوت بود، از اختراعات مهم اوست.
 
 کاست صوتی نوعی نوار مغناطیسی است که برای ضبط کردن آنالوگ موسیقی و صدا و پخش کردن آن به کار می‌رود. نوار کاست استاندارد در سال ۱۹۶۲ میلادی توسط شرکت هلندی فیلپیس اختراع و "کاست فشرده" (Compact Cassette) نامیده شد.
 
 اوتنس پس از انجام پروژه‌ای که حدود ۳ سال طول کشید توانست نوارکاست را به بازار عرضه کند. نوارکاست در آن زمان به خاطر ابعاد کوچکش به سرعت به محبوبیت دست یافت.
 
 از آغاز دهه هفتاد میلادی که کیفیت صدای نوارکاست بهتر شد، این محصول جای خود را در سراسر جهان باز کرد و به ویژه به "رسانه" محبوب نوجوانان و جوانان بدل شد. شرکت‌ فیلیپس به همراه شرکت سونی توانست به نوارکاست شکلی استاندارد ببخشد.
 
 اختراع واکمن که شرکت سونی آن را اختراع کرد، به بازار نوارکاست رونقی تازه بخشید و این امکان را فراهم آورد که در همه جا بتوان به موسیقی مورد علاقه خود گوش کرد، چیزی که امروز کاملا بدیهی به نظر می‌رسد. گفته می‌شود که از بدو اختراع این محصول تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیارد کاست در سراسر جهان فروخته شده است.
 
 البته نوار کاست معضلات خاص خود را نیز داشت و گاه در دستگاه پخش گیر می‌کرد. اکثر نسل قدیمی‌ها "تعمیر و بازسازی" نوارکاست را تجربه کرده‌اند.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  کاهش توهم هوش مصنوعی


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟


  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  کم بازده‌ترین کشور جهان


  چگونه جنگ گوگل علیه مشاغل کوچک منجر به یک بحران روابط‌عمومی شد


  کشورهایی که بیشترین استفاده از داده تلفن همراه را دارند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد