درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 05:25   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4567صفحه نخست » ادامه مطلب چهاردوشنبه، 21 مرداد 1392 - 20:40
نوار کاست پنجاه ساله شد! // هنوز که هنوز است نوارها از رده خارج نیستند
  

غیر قابل باور هستش که به این سرعت، این همه از عمر نوار کاست گذشته و هنوز ما نمونه‌هایی از آن را دیده و حتی از آنها استفاده می‌کنیم نوستالژی نوجوانی و جوانی خیلی از ما ها حالا خاک می خورد و فراموش می شود . ولی مطمئنا دیگر نوارهای کاست همچون قدیم پرطرفدار نیستند و کمتر از آنها استفاده می‌شود.خیلی جالب است که بدانید اولین شرکتی که به تولید نوارهای کاست پرداخت، شرکت فیلیپس بود. این شرکت برای اولین بار در ماه اوت سال 1963 از نوار کاست در اروپا پرده برداشت ولی تا انتهای دهه شصت، نوارهای کاست جا نیفتاده بودند.

در اوایل دهه هفتاد، دیگر شرکت‌هایی چون پایونیر و ناکامیچی، امتیاز تولید نوار‌های کاست را از شرکت فیلیپس خریداری کردند و به تولید آن پرداختند. بالافاصه شرکت‌ها و استودیوهایی که به ضبط و تولید موسیقی می‌پرداختند، به این نوارها روی آوردند و تصمیم گرفتند که از آن پس، موسیقی‌های خود را روی نوارهای کاست عرضه کنند. البته اوایل، قیمت نوارهای کاست بسیار بالا بود و پس از گذشت زمان و روی کار آمدن نوارهایی با کیفیت بالاتر، قیمت نوار عادی کاهش پیدا کرد.

در سه دهه 70، 80 و 90، نوارهای کاست، MP3 زمان خود بوده‌اند و به صورت مرسوم بوسیله کاست خوان‌ها و به خصوص دستگاه‌های قابل حمل مانند واکمن که توسط سونی تولید شده بود، مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

ولی این موضوع بسیار جالب است که در سایت آمازون، کاست‌های خام ماکسل به فروش می‌رسند و از محصولات مرسوم به حساب می‌آیند. در خارج از کشور پس از روی کار آمدن موسیقی‌هایی که روی نوارهای کاست عرضه می‌شدند، افرادی کار بسیار جالبی انجام می‌دادند که به آن میکس‌تیپ درست کردن، گفته می‌شد. برای مثال آنها چهار ساعت موسیقی را به یک نوار دو رو که هر طرفش 45 دقیقه بود تبدیل ‌‎کردند. یعنی به صورتی موسیقی ها را به گونه‌ای کوتاه می‌‌کردند که در 90 دقیقه جای گیرد.

نوار کاست یک فرمت کاملا آنالوگ بود، ولی توانست آغازگر دوره صدا های استریو شود و پیشرفتی در دنیای صدا و موسیقی ایجاد کند. هنوز هم خیلی از ما در منزلمان از کاست‌ خوان‌ها استفاده می‌کنیم و از نوارهای کاست خود به خوبی نگه داری می‌کنیم؛ پس می‌توان گفت این نوارها آنچنان هم از رده خارج نیستند.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد