درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 26 خرداد 1403 - 23:59   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46554صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 18 اسفند 1399 - 09:20
دلایل اهمیت ارتباط بصری در کسب‌وکار
استراتژی بصری مناسب، تضمین می‌کند که هرگز محتوای بصری که برند یا پیام را به درستی نشان ندهد را پدید نمی‌آوریم و جایگاه تمام کمپین‌هایی که راه‌اندازی می‌شوند، به‌گونه‌ای استراتژیک تعیین می‌شود که دستیابی به اهداف خاص را میسر می‌سازند.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| مغز انسان تصاویر را شصت‌هزار برابر سریع‌تر از متن پردازش می‌کند و به گفته دانشمندان علوم مغز و اعصاب موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT)، ما می‌توانیم در زمانی حدود سیزده هزارم ثانیه تصاویر را ببینیم.

براساس برآورد شبکه تحقیقات علوم اجتماعی، یادگیری شصت و پنج درصد افراد به‌صورت بصری است و جای تعجب نیست که یکی از راهکارهای مورد استفاده شرکت‌ها برای جذب و حفظ مشتری، داستان نویسی بصری است.

اما چرا تا این اندازه به حس بینایی خود وابسته‌ایم؟ می‌توانیم قدردان نیاکانمان باشیم که دویست هزارسال پیش می‌زیستند. زنده‌ماندن اصلی‌ترین انگیزه محرک آنها بود، چون اگر در جست‌وجوی غذا یا در حال فرار از حمله خرس بودند، لازم بود که بتوانند اطلاعات بصری را خیلی سریع و موثر پردازش کنند. به گفته یکی از استادان چشم پزشکی، «بیش از پنجاه درصد از کورتکس یا همان قشر سطح مغز به پردازش اطلاعات بصری اختصاص یافته است.»

این موضوع را به این واقعیت پیوند می‌دهیم که گستره توجه ما در حال کاهش است. متوسط گستره توجه برای متولدان نسل هزاره سیزده ثانیه برآورد شده بود. درحالی که برای این نسل کمتر از هشت ثانیه است. این مدت برای درک آنچه دیده شده زمان کوتاهی است. عناصر بصری اطلاعات را با سرعت بیشتری منتقل می‌کنند. به‌دلیل حجم زیاد اطلاعات مورد استفاده برای رقابت، انتقال سریع و موثر پیام، حیاتی است.

بنابراین برای تعامل موثر با مشتریان چگونه می‌توان از تصاویر استفاده کرد؟

پاسخ به این پرسش به یک موضوع برمی‌گردد: احساس.

به تمام لحظات واقعا شفاف زندگی خود فکر کنید. مانند یک موفقیت تحصیلی یا شغلی یا ازدواج و تولد فرزندتان. همه اینها یک نکته اصلی مشترک دارند؛ احساسات. کارهایی که در فروشگاه‌های مواد غذایی انجام داده‌اید به‌خاطر نمی‌آورید، ولی ممکن است گم‌شدن کیف پولتان را فراموش نکنید.

به‌طور کلی اعتقاد براین است که احساسات اساس هشتاد درصد از تصمیمات روزانه افراد است. با این حال براساس گزارشی از موسسه دلویت (Deloitte)، به‌جز آنچه در بازاریابی صورت می‌گیرد، شمار اندکی از سازمان‌ها به اندازه کافی و به شکل برنامه‌ریزی شده درباره چگونگی و زمان تاثیراحساسات بر ارتباط و وفاداری مشتریان به برند کار می‌کنند. احساسات سبب افزایش دلبستگی و ارتباطات احساسی منجر به وفاداری به برند می‌شود.

هنگامی که فیلم یا عکسی را به اشتراک می‌گذاریم، درحال به اشتراک‌گذاردن واکنش احساسی نیز هستیم.

به گفته یکی از متخصصان شرکت گوگل، «جذابیت احساسی و محرک‌های اصلی کشف، مشاهده، به اشتراک‌گذاری و ایجاد ویدئو، تصاویر و محتوای بصری آنلاین را درک کنید... وقتی ویدئو با تصویری را به اشتراک می‌گذاریم، تنها یک شی را با دیگران شریک نشده‌ایم، بلکه واکنش احساسی ناشی از آن تصویر یا ویدئو را به اشتراک گذاشته‌ایم.»

چرا تصاویر مهمند؟ – نگاهی به آمار

فقط طی یک روز هفتصد و بیست هزار ساعت محتوای ویدئویی جدید در یوتیوب (Youtube) بارگذاری می‌شود، ۲/ ۴ میلیارد تصویر در اینستاگرام (Instagram) لایک می‌خورد و سیصد و پنجاه‌میلیون عکس در فیس‌بوک (Facebook) درج می‌شود. ما در دورانی بصری زندگی می‌کنیم و مهم است که برندها از این فرصت نهایت استفاده را ببرند. براساس آمارهای ارائه شده، دویست میلیون کاربر اینستاگرام روزانه دست‌کم از یک نمایه تجاری بازدید می‌کنند و ۶۲ درصد از مردم می‌گویند که پس از دیدن یک برند در استوری‌ها به آن برند یا محصول (خدمت) ذی‌ربط آن علاقه‌مندتر شده‌اند.

توییت‌های دارای تصاویر متوسط صدو پنجاه درصد بیشتر بازدید شده‌اند. هشتاد و نه درصد بیشتر در فهرست علاقه‌مندی‌ها جای گرفته‌اند و بیش از ۱۸درصد دلبستگی ایجاد کرده‌اند.

در مطالعه‌ای که روی بیش از یک میلیون مقاله انجام شده، مشاهده شد که مقالاتی که پس از هر هفتاد و پنج تا صد واژه، تصویر دارند، دوبرابر بیشتر از دیگر مقاله‌ها به اشتراک گذاشته می‌شوند.

بنابراین، چگونه می‌توان یک استراتژی بصری موثر تدوین کرد؟

استراتژی بصری موثر، انتقال دقیق پیام شرکت، ایجاد تجسم درستی از برند در ذهن (مخاطب) و برقراری ارتباط موثر با مخاطبان را تضمین می‌کند. اصل بر سازگاری است. برای مشهور شدن برند، عناصر بصری باید با پیام برند سازگار و همسو باشند.

برای ایجاد هویت بصری قابل تشخیص، تعریف موارد زیر به شکلی شفاف مهم است:

* پالت رنگ
* انتخاب فونت‌ها (نوع قلم)
* سبک تصویرگری
* سبک اینفوگراف (اطلاع نگاشت)
* تصاویر

این موارد باید شخصیت، پیام، هویت و ارزش‌های کلی برند را منعکس کنند.

بازاریابان و رهبران برند براین باورند که اگر برند همیشه به شیوه‌ای سازگار ارائه شود، می‌توان تخمین زد که درآمد تا ۳۳ درصد افزایش یابد، رقمی چشمگیر.

استراتژی بصری مناسب، تضمین می‌کند که هرگز محتوای بصری که برند یا پیام را به درستی نشان ندهد را پدید نمی‌آوریم و جایگاه تمام کمپین‌هایی که راه‌اندازی می‌شوند، به‌گونه‌ای استراتژیک تعیین می‌شود که دستیابی به اهداف خاص را میسر می‌سازند.

ترجمه: علی پورقاسمی

منبع: vistasuite.com
https://donya-e-eqtesad.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد