شناسایی اینفلوئنسر مناسب
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| برازش مناسب، یکی از لازمه های هر کمپین اینفلوئنسر موفق است. برندها و تیم های روابطعمومی باید به دنبال همکارانی باشند که دنبالکنندگان فعالی دارند، نه اینکه صرفاً تعداد دنبالکنندگان شان را بشمارند.
اینها عواملی هستند که باید در نظر داشته باشید:
ارتباط
به محتوای اینفلوئنسر بنگرید تا میزان همراستایی آن با پیام های خودتان را بسنجید. محتوا و مخاطب اینفلوئنسر، اهمیت بسیار بالاتری از حجم ترافیک دریافتی شما دارد.
تعامل (اینگیجمنت)
تعامل یکی از شاخصه های میزان همراهی مخاطبان اینفلوئنسر با محتواهای تولیدشده توسط آن شخص است. بازهی تعامل هوادار، یکی از نشانه های کلیدی روابط هدفمند است.
دسترسی (ریچ)
هرچند شاید اغراق زیادی دربارهی آن صورت گرفته، اما دسترسی هم یک معیار معتبر است و روند میزان دسترسی به پستهای هر اینفلوئنسر، یک عامل مهم برای برنامه ریزی روابط آینده است. همچنین باید پلتفرمهای ارجح مخاطبان هدف تان را در نظر بگیرید. برندها خواهان دسترسی به تصمیمگیرندگان صنعت هستند که عموماً فعالیت بیشتری در توییتر و لینکدین دارند، درحالیکه بازاریاب ها احتمالاً خواهان تمرکز بر اینستاگرام یا اسنپ باشند.
بازهی انتشار
محتوای باکیفیت که بهصورت مداوم پست می شود، منجر به افزایش ترافیک و تعداد بازدیدکننده های تکراری خواهد شد که همین عامل نیز تعامل و دسترسی مخاطب را افزایش میدهد.
اعتبار
اینفلوئنسرهایی که درصد کمتری از محتواهای شان اسپانسرشده هستند، معتبرتر به نظر می رسند و مخاطبان هم اعتماد بیشتری به آنها دارند. ارائهی داستان های شخصی با ذکر نام برند بهصورت ضمنی نیز میتواند یک راهکار مفید باشد، کمااینکه ارزش این مطالب بسیار بالاتر از نقد است.
همچنین بررسی روابط قدرتمند هر اینفلوئنسر با سایر شخصیت های ذینفوذ و تعداد مخاطبان مشترک آنها نیز ایده خوبی خواهد بود. همپوشانی میان مخاطبان آنها و شما، یک شاخص کلیدی برای بازده بالای یک همکاری بلندمدت یا کمپین خواهد بود.
محتوای اینفلوئنسر و اهداف قابل سنجش
انواع محتوای منتشره توسط اینفلوئنسر را در نظر بگیرید و آنها را با ترجیحات و رفتارهای مخاطبان تان مقایسه کنید.
ساخت محتوا به همراه اینفلوئنسر، یک راهکار عالی برای خلق رابطه است. اینها تعدادی ایده هستند:
• برگزاری یک جلسهی پرسش و پاسخ زنده
• برگزاری یک وبینار به میزبانی اینفلوئنسر
• نگارش یک مجموعه مطلب یا بلاگ مشترک
• ضبط یک پادکست
معیارهایی نظیر دسترسی و سهم صدای اینفلوئنسر را با اهداف کلان روابط عمومی خود مقایسه کنید تا تاثیر آن اینفلوئنسر را متوجه شوید.
با جامعهی خود تعامل کنید و رابطه بسازید
پس از آغاز همکاری، وقت خلق رابطه با دنبالکنندگان و تحکیم آن است. ارائه منظم محتوای ارزشمند، یک بنیان قدرتمند برایتان خلق خواهد کرد، درحالیکه عملکردی همراستا با یک متخصص یا اینفلوئنسر نیز میزان تعامل و اعتماد به برند شما را افزایش خواهد شد.
نویسنده: تیلور کرول
ترجمه: شارا
مرجع انگلیسی: www.publicrelationstoday.com
مرجع فارسی: شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)
January 6, 2021
|