درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 05:17   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4639صفحه نخست » خبر یکشنبه، 26 مرداد 1392 - 10:42
گوگل نیازمند بازپروری روابط عمومی است
فاطمعه پورمعصوم - شرکت‌های روابط عمومی دارند به سرنوشت  صنعت رسانه  دچار می‌شوند و وجود نیروهای مشابه، آینده‌ی کاری آن‌ها را تباه خواهد کرد و این در حالی است که فعالان  بخش روابط عمومی این هشدار را جدی نمی‌گیرند چرا که چالش‌های روشن و مشخصی را در این زمینه در اطراف خود نمی‌بینند و سعی می‌کنند تا از فرصت‌های پیش‌روی انقلاب رسانه در جهان بهره ببرند و همین خواست موجب شده است تا به رفتار شرکت گوگل در حفظ جایگاه «سئو» توجهی نداشته باشند.
  

شارا- در چند روز اخیر، «تام فورمسکی» یادداشتی را با عنوان «گوگل نیازمند بازپروری روابط عمومی است » نگاشته است، این یادداشت که به لزوم انجام تغییرات در گوگل اشاره دارد مورد توجه کاربران سایت تخصصی «زد‌دی نت» قرار گرفته است. بنابراین در این سیاهه، من سعی خواهم کرد که ضمن اشاره به نکته‌های اصلی یادداشت، محتوای نظرات درج شده نسبت به این یادداشت را مورد نقد و بررسی قرار دهم.

تام در این یادداشت اعتقاد دارد که شرکت‌های روابط عمومی دارند به سرنوشت  صنعت رسانه  دچار می‌شوند و وجود نیروهای مشابه، آینده‌ی کاری آن‌ها را تباه خواهد کرد و این در حالی است که فعالان  بخش روابط عمومی این هشدار را جدی نمی‌گیرند چرا که چالش‌های روشن و مشخصی را در این زمینه در اطراف خود نمی‌بینند و سعی می‌کنند تا از فرصت‌های پیش‌روی انقلاب رسانه در جهان بهره ببرند و همین خواست موجب شده است تا به رفتار شرکت گوگل در حفظ جایگاه «سئو» توجهی نداشته باشند.

البته  در مقابل آن‌ها، شرکت گوگل به اطراف خود توجه  دارد و برای دست‌یابی به منافع خود، هیچ علاقه‌ای برای رشد  و فعالیت سایرین در این امر ندارد، چنان‌که صنعت روابط عمومی به عنوان بخشی که مانند سئو در بخش رسانه و کسب‌وکار نقش ایفا می‌کند، رقیب سرسختی برای این فناوری و بالتبع برای گوگل به شمار می‌رود.

با این اوصاف، تام باور دارد که خشنودسازی مشتریان و کاربران، مهم‌ترین نکته در بهینه‌سازی موتورهای جستجوگر است که می‌تواند مورد توجه شرکت‌هایی چون گوگل قرار گیرد؛ بهینه سازی برای مشتریان و ایجاد الگوریتم‌های کارا برای پیداکردن بهترین نتایج،از مواردی است که گوگل می‌تواند برای افزایش ترافیک از دست داده‌اش به‌کار گیرد. البته گوگل، تمام سعی خود را برای احیای این مهم انجام می‌دهد و سعی می‌کند که با پوشش شبکه‌های اجتماعی (دوستان فیس‌بوک و پیروان توییتر) دامنه‌ی پوشش خود را افزایش دهد.

هر چندکه درباره‌ی تایید و نفی  نظرات تام، برخی‌ها معتقد هستند که اگر نگاه به همه‌ی شرکت‌ها مانند یک شرکت رسانه‌ای باشد، شاید تنها راه برای افزایش ترافیک گوگل، تولید محتوای فوتی و فوری، گفتن داستان‌های جذاب و جدید و بکارگیری چهره‌ای ژورنالیستی در فعالیت‌های این شرکت باشد؛ برخی دیگر نیز معتقدند که  گوگل باید برای نجات خود مانند یک سامانه‌ی روابط عمومی کار کند و اساس کسب‌وکار خود را بر مبنای مشتری و کاربرانش قرار دهد.

بنابراین در جمع‌بندی نوع نگاه تام و نظرات دنبال‌کننده‌هایش، می‌توانم بر اساس یادداشتی که قبلا در این پلتفرم، منتشر شده است، نتیجه بگیرم که شرکت گوگل باید در مدل کسب‌وکار خود تجدیدی نظری داشته باشد و با محور قرار دادن نیازها و ارزش‌های مشتریانش، قدری با مناعت طبع و نگاه جامع‌تری، فعالیت‌های خود را پی گیرد؛ در واقع اگر کارکرد اصلی یک شرکت به مثابه‌ی یک روابط عمومی مورد نقد قرار می‌گیرد، نشان‌دهنده‌ی اهمیت توجه به همه‌ی فعالیت‌هایی است که می‌تواند نگاه مثبتی را به  شرکت ایجاد کند. از این روی، امیدواریم که گوگل به عنوان یک پدیده‌ی رسانه ای تاثیرگذار در دنیای دیجیتال، استراتژی‌های محوری  کسب‌وکارش را بازسازی کند.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد