درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:39   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46343صفحه نخست » آموزش روابط عمومیجمعه، 24 بهمن 1399 - 11:43
۵ مرحله اساسی فرایند اشاعه نوآوری‌ها در روابط‌عمومی
نظریه اشاعه نوآوری‌ها که متعلق به اورت ام راجرز است، شاید یکی از مهمترین نظریاتی است که ناظر به چگونگی آشنا شدن با دیدگاه‌ها و ایده‌های جدید و به اجرا درآوردن آنها باشد. در حقیقت، راجرز فرایند، شناخت تا اجرای یک ایده را سازماندهی کرده است که می‌تواند در رابطه با روابط‌عمومیها نیز بکار گرفته شود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| نظریه اشاعه نوآوری‌ها که متعلق به اورت ام راجرز است، شاید یکی از مهمترین نظریاتی است که ناظر به چگونگی آشنا شدن با دیدگاه‌ها و ایده‌های جدید و به اجرا درآوردن آنها باشد. در حقیقت، راجرز فرایند، شناخت تا اجرای یک ایده را سازماندهی کرده است که می‌تواند در رابطه با روابط‌عمومیها نیز بکار گرفته شود.


نظریه اشاعه نوآوری‌ها، نوآوری را به عنوان ایده، عمل، هدف، وسیله و یا حتی انطباق با وضعیت متفاوتی که شخص آن را نو فرض می‌کند مورد تعریف قرار می‌دهد. به عبارت دیگر، نوآوری، تنها یک ایده یا فکر جدید نیست. هر گونه اقدام یا عمل در سطح فردی و سازمانی و یا ترسیم هدف متفاوت با گذشته می‌تواند یک نوآوری به شمار آید. علاوه بر آن، ایجاد نوعی از انطباق جدید در شرایط و موقعیت‌های محیط عملی سازمان نیز می‌تواند از نوآوری برخوردار باشد.


بنابراین نوآوری یک مساحت و عرصه وسیعی است که مدیریت‌ها می‌توانند در آن حرکت خود را به جلو ترسیم کنند. این عرصه مدیریتی نوآورانه بر پایه ارتباطات وسیع سازمان با افراد درون و بیرون سازمان و آشنایی با دیدگاه‌ها و ایده‌های آنان استوار است.
راجرز؛ فرایند اشاعه نوآوری‌ها را دارای ۵ مرحله اساسی می‌داند. این مراحل در حقیقت، مراحلی است که فرد یا سازمان با طی کردن آن ها می تواند در مدیریت و شیوه پیشبرد سازمان تحول اساسی ایجاد نماید.


۱. مرحله آگاهی (knowledge): مواجهه و روبرو شدن با نوآوری و شناخت کارکرد آن اولین گام در این فرایند است. در حقیقت، آگاهی از یک پدیده نو زمانی صورت می‌گیرد که فرد یا واحد تصمیم گیرنده، با نوآوری و کارکرد آن مواجه می‌شود و شناخت لازم از آن به دست می آورد.


۲. مرحله ترغیب (persuasion): در مرحله ترغیب یا تشویق که نوعی از متقاعدسازی و اقناع را به دنبال دارد، فرد نگرش مثبت یا منفی در مورد پدیده جدید پیدا می‌کند که در مراحل بعدی تاثیرگذار است.


۳. مرحله تصمیم گیری (Decision): فرد در این مرحله تصمیم‌گیری مهمی را اتخاذ می کند، یا نوآوری را می پذیرد یا آن را رد می‌کند. تصمیم‌گیری‌هایی که قبل از دو مرحله قبلی و بدون مطالعه کافی اتخاذ می‌شوند، می‌توانند به عنوان مانعی برای موفقیت سازمان قلمداد شوند.


۴. مرحله اجرا (Implementation): این مرحله، مرحله اجراسازی نوآوری و در حقیقت پیاده‎سازی ایده شناخته شده است. این مرحله برای ارزیابی موفقیت یا عدم موفقیت و سازگاری یا ناسازگاری آن با اهداف سازمان مورد بررسی قرار می‌گیرد. بدون اجرا، نمی‌توان به این مرحله مهم دست یافت.


۵. مرحله تثبیت (Confirmation): فرد، یا در حقیقت سازمان در این مرحله پس از طی کردن چهار مرحله قبلی در پی اطلاعاتی است که مفید و قابل پذیرش تصمیم‌گیری و اجرای ایده مورد توجه را ثابت می‌کند. این مرحله اگر با اطلاعات منفی و غیر قابل پذیرش همراه گردد، فرایند کسب و اشاعه نوآوری را با اختلال روبرو می‌کند و یا کلا متوقف می‌کند.
 

منبع: کتاب مدیریت و برنامه‌‎ریزی روابط‏‌عمومی تجربه‌‏محور، بکوشش:حسن بشیر- مهدی باقریان، انتشارات کارگزار روابط‌عمومی، 1399.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد