درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 16:25   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46285صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 16 بهمن 1399 - 16:04
نقش بی بدیل روابط عمومی ها در مقابله با ویروس کرونا
امروزه بیشتر متخصصان حوزه علوم ارتباطات، روابط عمومی را به عنوان پل ارتباطی مطمئن میان مردم و نهادهای حاکمیتی در کشورها می دانند و در عصر حاصر که ویروس کرونا زندگی عادی مردم را تحت الشعاع خود قرار داده است حوزه های مختلف روابط عمومی در هر سازمانی به عنوان یک واسطه بی نظیر و اثرگذار در جهت اطلاع رسانی به مردم شناخته شده که به راحتی می توانند پیام های بهداشتی معتبر، اطلاعات مهم از مراکز درمانی و سایر اقداماتی که با جان و زندگی مردم ارتباط مستقیم دارد را به مردم منعکس و انتقال نمایند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| اینک که ویروس کرونا عالمگیر شده و روزانه تعدادی از هموطنان و ساکنین اقصی نقاط جهان را به کام مرگ می کشاند ، نقش مثبت و تاثیر گذارِ فرایندِهای اطلاع رسانی حوزه روابط‌عمومیها در به اشتراک گذاری آخرین دستاوردهای بهداشتی ، درمانی و ... در کشور و جهان بیش از پیش هویدا شده و آگاهی بخشی از کمیت و کیفیت اثرات ویروس جانکاه کرونا در جهان به عنوان یک ضرورت الزام آور دولت ها به حساب می آید.


در مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شایعات و سخن پراکنی های جعلی و همچنین ممانعت از تشویش اذهان عمومی و کاهش اترس های اجتماعی ، ایجاد پایگاه اطلاع رسانی در وزارتخانه ها به لحاظ ارایه پیام ها و اخبار مرتبط با ویروس کرونا بیش از هر تخصصی دیگری ضروری به نظر می رسد.


روابط عمومی های تاثیر گذار در جامعه از جمله شورای عالی اطلاع رسانی دولت و شورای اطلاع رسانی وزارت بهداشت در مقابله به شیوع کرونا در جامعه وظیفه دارند در قالب برنامه های مدون ، اثر گذار و همچنین به منظور تسهیل ارتباطات مردمی از طریق رسانه ملی و در بستر اینترنت و فضای مجازی ، با ارایه دستاوردها و تولید محصولات اطلاع رسانی از قبیل پوستر ، کلیپ ، پیام های بهداشتی ، موشن گرافیک ، اینفوگرافی ، بروشور و .... علاوه بر پخش پیام های تصویری در زمان های خاص ، نسبت به نقش بی بدیل این پایگاه های اطلاع رسانی در کشور به جهت رعایت پروتکل های بهداشتی ارت برقرار نمایند.


علاوه بر نقش اثرگذار شوراهای اطلاع رسانی ، روابط عمومی های سازمان ها و دستگاه های اجرایی نیز در جهت مقابله با ویروس کرونا با مخاطبین خود ارتباط مناسب و شایسته برقرار نموده و با استفاده از دستاوردهای اطلاع رسانی ملی و یا بومی سازی شده در کاهش ابتلا مراجعین و شهروندان به این ویروس تلاش نمایند.


پر واضح اینکه ، ایجاد ، راه اندازی و استقرار سِستمی در ساختار دولت تحت عنوان سخنگوی دولت که وظیفه اش پاسخگویی به افکار عمومی بوده و به عنوان اصلی ترین مرجع اطلاع رسانی عملکرد دولت شناخته می شود خود نشان از درک صحیح دولتمردان به تغییر ساختار نظام روابط عمومی در دستگاهای اجرایی و به منظور انعکاس اخبار و اطلاع رسانی صحیح و مناسب به مردم در مقابله با کرونا می باشد و با عنایت به اینکه اعضای کابینه دولت نیز موظفند در جریان اطلاع‌رسانی به رسانه‌های جمعی ، با روابط عمومی ها و سخنگوی دولت مشارکت داشته باشند ، نقش کلیدی روابط عمومی ها و اطلاع رسانی در دولت بیشتر از قبل مشخص شده و تغییر جایگاه آن در کشور و دستگاهای اجرایی به خوبی احساس می شود.


نیاز ضروری به اطلاع رسانی وضعیت شیوع ویروس کرونا و انتقال پیام های بهداشتی در جهت مقابله با ابتلا و شیوع این ویروس منحوس به ایجاد سِمتی تحت عنوان سخنگوی وزارت بهداشت به منظور وحدت رویه در اطلاع رسانی مناسب ، به موقع ، صحیح از وضعیت کرونا در ایران و جهان و همچنین آخرین دستاوردهای تهیه و تولید واکسن این بیماری مهلک و همچنین به عنوان پایگاهی مورد اعتماد در انعکاس اخبار ، آمار ، عملکرد و اطلاعات به موقع به مردم و مخاطبین از این گونه است.


اطلاع رسانی از کمیت و کیفیت ویروس کرونا دغدغه ای که همه نهادهای اطلاع رسانی دولت ها و سازمان ها را به خود مشغول داشته به طوری که همگی صدد هستند با تهیه و تولید محصولات فرهنگی ، وسایل بهداشتی شخصی و عمومی و ارایه پروتکل های پزشکی و دستورالعمل های درمانی ، آحاد جامعه را در مقابله با کرونا آگاه ساخته و از این طریق اثرات مخرب و مهلک این ویروس را به حداقل رسانند.


تبدیل خدمات حضوری در نهادهای دولتی و دستگاه های اجرایی و در سایر سازمان ها ، بانک ها و نهادهای ارایه دهنده خدمات عمومی به خدمات غیرحضوری اقدامی است که از طریق آن مانع حضور بی دلیل مراجعین به مراکز دولتی و سازمان ها و نهادهای عمومی و خصوصی شده و در نتیجه کاهش ابتلا به ویروس کرونا را در پی خواهد داشت.


برگزاری همایش ها ، کنفرانس ها و وبینارها از طریق اینترنت و همچنین ساخت نرم افزارها و اپلیکیشن های خدماتی ، ایجاد کسب و کارهای اینترنتی ، ارایه خدمات در بستر وب و فضای مجازی از جمله اقداماتی که در مقابله با کرونا ، توسط روابط عمومی سازمان ها و ارایه دهندگان خدمات به مردم ، مورد توجه قرار گرفته و مسیر زندگی اجتماعی مردم را در خصوص چگونگی دریافت خدمات ، دستخوش تغییرات محسوس و اساسی نموده است.


ویروس کرونا و انتقال آن بین شهروندان در شهرهای مختلف کشور ، ضرورت به کارگیری فناوری های نوین دیجیتال را برای مدیریت بهینه بیماری ها به خصوص ویروس کرونا ، کاهش ترددهای غیر ضروری ، کم کردن ساعات اشتغال کارمندان به منظور کاهش تماس فیزیکی آنان با یکدیگر و با شهروندان ، کاهش ساعات اشتغال دستگاه های دولتی ، عمومی و خصوصی و اصناف ، کاهش ساعات تردد وسایل نقلیه در شب ، نظارت بر ورود و خروج مسافرین در شهرهای آلوه به ویروس کرونا ، برنامه ریزی انجام فعالیت های دولتی از طریق دورکاری ، تداوم فعالیت های اقتصادی ، آموزشی در بستر اینترنت ، بانکداری الکترونیکی و خرید کالا و ارسال خدمات با پیک موتوری و یا اداره پست ، همگی از اقداماتی است که روابط عمومی ها و مراکز اطلاع رسانی را به خود مشغول نموده است.


تحول دیجیتال در مقابله با ویروس کرونا و حرکت مسئولانه مدیران مراکز اطلاع رسانی به سمت استفاده از فناوری های نوین دیجیتالی در بستر اینترنت و فضای مجازی در بخش های مختلف خدماتی ، تولیدی ، اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و ... به عنوان یکی از اثرات ویروس کرونا بر تحولِ دیجیتالیِ انکار ناپذیر نهادهای دولتی ، سازمان ها و ... در کشور و جهان را باعث شده است به طوری که توانسته است ، نحوه و چگونگی فرآیندهای ارتباطی ، اطلاع رسانی در کشور و جهان را تحت تاثیر قرار دهد.


امروزه بیشتر متخصصان حوزه علوم ارتباطات، روابط عمومی را به عنوان پل ارتباطی مطمئن میان مردم و نهادهای حاکمیتی در کشورها می دانند و در عصر حاصر که ویروس کرونا زندگی عادی مردم را تحت الشعاع خود قرار داده است حوزه های مختلف روابط عمومی در هر سازمانی به عنوان یک واسطه بی نظیر و اثرگذار در جهت اطلاع رسانی به مردم شناخته شده که به راحتی می توانند پیام های بهداشتی معتبر، اطلاعات مهم از مراکز درمانی و سایر اقداماتی که با جان و زندگی مردم ارتباط مستقیم دارد را به مردم منعکس و انتقال نمایند.


روابط عمومی های موفق با اندوخته های مدیریتی خود به منظور مقابله با ویروس کرونا ، خواهند توانست با استفاده از محصولات فرهنگی همچون ، ضبط پیام ها وکلیپ های معتبر پزشکی و درمانی در جهت کاهش استرس ، اضطراب و نگرانی های مردم ، سهیم بوده و از آن جایی که به خوبی زبان حال مشتریان و احساسات مخاطبین خاص خود را کاملا درک می نمایند با تسلط بر قوانین و تعهدات سازمان ها متبوع خود به وظایف کلیدی و اطلاع رسانی مناسب خود اقدام نمایند .

رضا افخمی / کارشناس روابط عمومی
نائب رئیس و دبیرکل انجمن روابط عمومی ایران در استان البرز

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد