درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 11 خرداد 1403 - 03:27   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان
  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46284صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 16 بهمن 1399 - 07:50
رویکرد راهبردی به مدیریت بحران
یک قاعد‏ه‏ کلی در بحران‏‌ها که باعث جلب توجه سریع رسانه‏‌های خبری می‏‌شود، قانون «یک ساعت» است. در ظرف یک ساعت اول، پس از آگاهی از بحران به‌وجود آمده، سازمان می‌بایست نخستین بیانیه ‏ خود را در اختیار افکار عمومی و به‌خصوص رسانه‏‌های گروهی بگذارد.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| رویکرد راهبردی به مدیری بحران را می ‏توان در قالب شش اصل زیر خلاصه نمود:


• اصل روابط موجود

 

در شرایط بحرانی، همواره با کارکنان، داوطلبان، سهام‏داران، اعطاء کنندگان کمک، رهبران تشکل‏‌ها و نهادهای دولتی و حرفه‏ ای و سایر گروه ‏های تأثیرگذار، ارتباط خود را حفظ کنید. در حد ضرورت افراد را در جریان مسائل قرار دهید، زیرا حمایت و پشتیبانی افراد می‏ تواند به شما کمک کند تا در پی گذر از بحران، فعالیت‏ های خود را بازسازی نمایید. تلاش کنید که کمک و پشتیبانی برخی از این گروه ‏های عمومی را جلب کنید تا با اطمینان بیشتر و اثربخش ‏تر عمل کنید.


• اصل رسانه ‏ها به عنوان متحد

 

بحران ‏ها نیازمند دقت و تدبیر هوشمندانه هستند؛ زیرا می ‏توانند آثاری عمیق بر روی طیف وسیعی از افراد داشته باشند. بنابراین به اصحاب رسانه به چشم متحدان کلیدی که می ‏توانند امکان ارتباط سازمانده‏ی شما با افکار عمومی را فراهم آورند بنگرید. اگر رسانه‏ ها شروع به ایجاد مزاحمت کردند و یا دست به تخریب وجهه‏ ی سازمان زدند، این معمولا نشانگر آن است که سازمان نتوانسته به شکل مطلوب اطلاعات مورد نظر رسانه‏ ها و افکار عمومی را به موقع در اختیارشان قرار دهد. داشتن یک برنامه‏ ی منسجم ارتباطات با رسانه‏ ها می ‏تواند از رفتارهای مخرب رسانه ‏ها پیشگیری کند.


• اصل اولویت‏ های حیثیتی

 

پس از مسائل مربوط به ایمنی، حفظ وجهه و حیثیت سازمان در رأس اولویت ‏های شما قرار دارد. به خاطر داشتن این نکته ‏ی مهم به شما کمک می‏ کند تا همواره کاری را انجام دهید که بیشترین نفع را برای مشتریان، کارکنان و سایر ذی‏نفعان کلیدی سازمان داشته باشد. برای حفظ (و یا در صورت نیاز تثبیت) اعتبار سازمان خود، هدف‏گذاری کنید. از بحران به عنوان فرصتی برای ارتقاء اعتبار و حسن شهرت خود در بین افکار عمومی بهره‏ گیرید.


• اصل واکنش سریع

 

همواره در دسترس فوری گروه‏ های اجتماعی مخاطب سازمان باشید. یک قاعد‏ه‏ ی کلی در بحران‏ ها که باعث جلب توجه سریع رسانه‏ های خبری می‏ شود، قانون «یک ساعت» است. در ظرف یک ساعت اول، پس از آگاهی از بحران به وجود آمده، سازمان می ‏بایست نخستین بیانیه ‏ی خود را در اختیار افکار عمومی و به خصوص رسانه‏ های گروهی بگذارد. در بحران‏ های نه چندان جدی و دارای حساسیت عمومی کم‏تر، سازمان پنج تا شش ساعت فرصت دارد تا پیام عمومی خود را صادر کند.


• اصل افشای کامل

 

سکوت به هیچ عنوان واکنش مناسبی نسبت به بحران نیست. بدون اقرار به اشتباه و یا هرگونه گمانه ‏زنی در مورد حقایقی که هنوز برای سازمان مشخص نشده ‏اند، سازمان می‏ بایست بیشترین اطلاعات ممکن را در اختیار عموم بگذارد. پیش فرض باید این باشد که سازمان هر چه را که می داند در اختیار عموم می‏ گذارد و برای عدم انتشار برخی از اطلاعات می‏ بایست توجیه منطقی وجود داشته باشد.


• اصل صدای واحد


منبع: ‎اسمیت، 1390: 48

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود


  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟


  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟


  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟


  چگونه روزنامه‌نگاران و متخصصان روابط‌عمومی می‌توانند برای تقویت صداهای مختلف با یکدیگر همکاری کنند


  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد