درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 05:14   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46252صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریدوشنبه، 13 بهمن 1399 - 07:41
کووید-19 و مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها
دانیل سیلبرهورن مشاور ارشد روابط‌عمومی در فلیشمن هیلارد - سال 2020 و بحران کرونا به سه دلیل یکی از لحظات تاریخی برای مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها محسوب می‌شود. اول اینکه در این بحران جهانی، شرکت‌های مسئولیت‌پذیر توانستند به شکل‌های گوناگون و خلاقانه صدای‌شان را به گوش مردم و جامعه برسانند و این یک اقدام ضروری و اجتناب‌ناپذیر بود و باعث شد تا توجه تمام بخش‌های جامعه به موضوع مسئولیت اجتماعی جلب شود و الان زمان مناسبی برای نشان دادن رقابت‌پذیری واقعی و درست است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| کرونا پیامدهای شگرف و گسترده‌ای به‌دنبال داشته است و بسیاری از قواعد بازی را تغییر داده است و این موضوع در مورد مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها هم صدق می‌کند. در کتاب "بزنگاه‌های تاریخ" به زمان‌ها و رویدادهایی اشاره شده است که تاثیرات تعیین کننده‌ای بر زندگی بشر در طول تاریخ داشته‌اند و تاریخ بشر را تعریف کرده‌اند.


سال 2020 و بحران کرونا به سه دلیل یکی از لحظات تاریخی برای مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها محسوب می‌شود. اول اینکه در این بحران جهانی، شرکت‌های مسئولیت‌پذیر توانستند به شکل‌های گوناگون و خلاقانه صدای‌شان را به گوش مردم و جامعه برسانند و این یک اقدام ضروری و اجتناب‌ناپذیر بود و باعث شد تا توجه تمام بخش‌های جامعه به موضوع مسئولیت اجتماعی جلب شود و الان زمان مناسبی برای نشان دادن رقابت‌پذیری واقعی و درست است.


دوم اینکه در دوران همه‌گیری بیش از هر زمان دیگری در درون و بیرون سازمان‌ها و در ابعاد جهانی به موضوع مسئولیت اجتماعی پرداخته شد و در نتیجه بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها مجبور شدند تا نگاه و توجه بیشتر و دقیق‌تری به جامعه‌شان داشته باشند و این آزمون مهم برای CSR محسوب می‌شود.


سوم هم اینکه کرونا یک بار دیگر باعث شد تا جایگاه شرکت‌ها و سازمان‌های مسئولیت‌پذیر در قبال جامعه مستحکم‌تر گردد و در نتیجه شرکت‌های مسئولیت‌پذیر در دوران بعد از کرونا آینده روشن‌تری داشته باشند به‌طوری که مسئولیت‌پذیری اجتماعی بهتر و بیشتر به معنا وضعیت کاری و رقابتی بهتر خواهد بود. در واقع مسئولیت‌پذیرتر بودن شرکت‌ها در برابر جامعه یعنی توانایی بیشتر آنها برای مقابله با بحران‌ها در دوران پساکرونا.


همه‌گیری کووید-19، یک چالش جدی و یک لحظه تعیین کننده برای مسئولیت‌پذیری شرکت‌ها و سازمان‌ها بود چرا که آنچه یک شرکت امروز انجام می‌دهد دارای اثرات بسیار زیادی بر اعتبار و آبروی آن و کسب‌وکارش در آینده خواهد بود.


با این همه هستند شرکت‌هایی که بی‌توجه به اخلاقیات فقط در جستجوی کسب سود و منفعت غیراخلاقی هستند و در آنها وسوسه به‌دست آوردن نتایج و منافع کوتاه مدت باعث افتادن آنها در منجلاب سودجویی و بی‌مسئولیتی می‌شود. با این همه شاهد آن هستیم که خوشبختانه شرکت‌هایی وجود دارند که با جدیت تمام در برابر اقدامات غیراخلاقی مقاومت می‌کنند و اسیر وسوسه منفعت‌طلبی نمی‌شوند و همین شرکت‌ها هستند که به‌طور فعال در زمینه مسئولیت اجتماعی شرکتی دست به عمل می‌زنند.


این همه‌گیری موجب شده تا پیوندی عمیق بین شرکت‌ها و سهامداران‌شان به‌وجود بیاید و همین مساله است که برای مسئولیت‌پذیری اجتماعی شرکت‌ها سرنوشت‌ساز و تعیین کننده است. ما با شرکت‌های زیادی در گذشته مواجه بودیم که به‌طور کامل به مسئولیت‌های اجتماعی‌شان عمل کرده‌اند و همین مساله موجب شده تا جوی آکنده از اعتماد و خوشنامی در مورد این شرکت‌ها به‌وجود آید.


بر همین اساس هم هست که شرکت‌هایی که در طی بحران کنونی در زمینه مسئولیت‌پذیری اجتماعی‌شان فعال‌تر و موفق‌تر بوده‌اند در دوران پساکرونا بهتر و بیشتر خواهند توانست بر چالش‌های آینده غلبه کنند.


به هر حال، هنوز هم فاصله زیادی وجود دارد بین آنچه مردم از شرکت‌ها انتظار انجام آن را دارند و آنچه شرکت‌ها در عمل انجامش می‌دهند. یکی از دستاوردها و پیامدهای بحران همه‌گیری کووید-19 این بوده که نگاه‌ها و توجه عمومی جامعه به عملکرد شرکت‌ها در حوزه‌هایی مانند مسئولیت اجتماعی و همچنین مسایل اجتماعی و زیست محیطی و حاکمیتی در مقایسه با دوران قبل از ظهور کرونا بیشتر و دقیق‌تر شده است و باز هم باید گفت که به همین دلیل است که الان لحظه‌ای سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده برای مسئولیت اجتماعی محسوب می‌شود.

در ادامه شما را در کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران ملاقات خواهیم کرد...
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد