شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| پاندمی کووید-۱۹یک چالش بزرگ بشری ایجاد کرده است: میلیونها بیمار و صدها هزار نفر جان خود را از دست دادهاند. افزایش نرخ بیکاری در مقاومترین اقتصادهای جهان و ذخایر موادغذایی فراتر از ظرفیت است. دولتها در تلاش برای ارائه خدمات حساس و سیاستهای حمایتی هستند.
این بیماری همهگیر جابهجایی ناگهانی در نحوه کار کارکنان، نحوه رفتارمشتریان، نحوه عملکرد زنجیرههای تامین و حتی آنچه در نهایت عملکرد کسبوکار را بر عهده دارد، ایجاد کرده است.در مواجهه با این لحظه منحصربهفرد و این بیماری همهگیر، مدیران عامل روش رهبری خود را به روشهای مبتکرانه تغییر دادهاند.
در ادامه به برخی از راهکارها اشاره میشود:
۱- سریع و جسورانه و مبتکرانه تصمیم بگیرید.
۲- برنامه عملیاتی تصمیم خود را تهیه و سپس پیادهسازی کنید.
۳- ذینفعان خود را (کارمندان، مشتریان، جامعه و تامینکنندگان) در نظر بگیرید.
براساس علایق ذینفعان، کار خود را مجددا ارزیابی کنید، چه چیزی در ۶، ۱۲ و ۱۸ ماه آینده (از جمله تعداد دفعات و ماهیت تعامل، فرآیندهای مدیریتی و تخصیص منابع) باید متفاوت بهنظر برسد؟
۴- در ایجاد روابط با دیگر مدیران عامل سرمایهگذاریهای بیشتری کنید.
۵- بهکارگیری بازاریابی رسانهای. شما باید با تولید محتوای متفاوت، سرگرمکننده و مثبت که باعث ایجاد خلاقیت و ایجاد احساس در جامعه میشود، بهطور فعال به نیازهای جدید مخاطبان خود پاسخ دهید. اگر این کار را انجام دهید، بهرغم شرایط سخت بازاریابی، احتمالا در مشارکت مشتری با خود پیشرفتهایی خواهید داشت.
استفاده از رسانههای اجتماعی در دوره کرونا پاندمی درحال افزایش و تغییر است. یکی از بزرگترین عواملی که به افزایش اخیر استفاده از شبکههای اجتماعی دامن میزند، میل به یک تفریح است که میتواند مردم را از جدی بودن وضعیت خود دور کند. «سرگرمکننده بودن» رایجترین سبک احساسی برای محتوای ویدئویی است.
بازاریابان باید به جای احساس اینکه دائما نیاز دارند به مشکلات روزانه ما بپردازند به این نیاز که مردم علاقه دارند از مشکلات فرار کنند توجه داشته باشند. مدتهاست که محتوای ویدئویی یکی از بالاترین فرمتهای محتوای جذاب است و تقاضاهای جدید برای حواسپرتی در شرایط کنونی باعث شده است که این یک ایده مناسب برای بازاریابان باشد.
تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان نشان داده است اکثر افراد با دیدن تبلیغات، میخواهند واقعیت را به حالت تعلیق درآورند و تبلیغات را برای فرار از فشارهای ویروس کرونا مفید میدانند. با این حال، ۳۸درصد هم گفتهاند فکر میکنند درحالحاضر شوخطبعی در تبلیغات نامناسب است.
منبع: management- inovation.ir
|