درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 04:45   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46247صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 16 دی 1400 - 07:52
سه واژه جادویی در ارتباطات سازمانی
افرادی که سه عنصر جادویی اطلاعات، اعتماد و نیت مثبت را در خود دارند، افرادی تاثیرگذار در سازمان‌ها و تیم‌های کاری خواهند بود و همین افراد هم هستند که معمولا به خود جرات می‌دهند درباره ناگفتنی‌ها سخن بگویند و مطمئن هستند بیان موضوعات سخت و ناخوشایند توسط آنها پیامدهای مثبتی برای سازمان و تیم‌های کاری‌شان خواهد داشت، چرا که آنها به ترکیبی از اطلاعات و اعتماد سازمانی و نیت پاک مجهز هستند و نظرات آنها به‌طور حتم از سوی سازمان جدی گرفته خواهد شد.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| یکی از مدیران ارشد حوزه تبلیغات و بازاریابی معتقد است که ارزشمندترین دارایی‌های نهفته در ارتباطات سازمانی در سه واژه جادویی پنهان است که عبارتند از: اطلاعات، اعتماد و نیت. هر مدیر و کارمندی باید به‌طور پیوسته سوالات زیر را از خود بپرسد:

آیا اطلاعات و داده‌های خوبی که از نظر و عقیده حمایت کنند، وجود دارد؟ آیا ترکیبی متوازن از تجربه و نوآوری در پس ایده‌ها نهفته است؟ آیا مورد اعتماد دیگران هستید و می‌توان روی شما حساب کرد؟ آیا کسی هستید که دیگران شما را به‌عنوان فردی صادق و رو راست می‌شناسند؟ نیت شما چیست و چرا و با چه هدفی نظرات خود را بیان می‌کنید؟ آیا مطمئن هستید که ایده‌های شما به درد سازمان و سایر کارمندان خواهد خورد؟

به‌طور کلی، افرادی که سه عنصر جادویی اطلاعات، اعتماد و نیت مثبت را در خود دارند، افرادی تاثیرگذار در سازمان‌ها و تیم‌های کاری خواهند بود و همین افراد هم هستند که معمولا به خود جرات می‌دهند درباره ناگفتنی‌ها سخن بگویند و مطمئن هستند بیان موضوعات سخت و ناخوشایند توسط آنها پیامدهای مثبتی برای سازمان و تیم‌های کاری‌شان خواهد داشت، چرا که آنها به ترکیبی از اطلاعات و اعتماد سازمانی و نیت پاک مجهز هستند و نظرات آنها به‌طور حتم از سوی سازمان جدی گرفته خواهد شد.

سازمان‌ها باید قدر این نوع افراد را بدانند و آنها را تشویق به اظهارنظر بیشتر و دقیق‌تر کنند و توجهی به مقام و منصب افرادی با چنین امتیازاتی نکنند. علاوه بر این، سازمان‌ها و تیم‌های کاری باید حتی در مورد اشتباهات و اظهارنظرهای نادرست این افراد نیز شکیبا باشند و چنانچه یک‌بار اظهارنظرهای این افراد نادرست از آب درآمد، آنها را از ادامه این مسیر درست یعنی بیان واقعیت‌های تلخ باز ندارند. در اینجا به چهار تکنیک اشاره خواهد شد که سازمان‌ها با استفاده از آنها می‌توانند افراد پاک‌نیت، آگاه و مورد اعتماد خود را تشویق و حمایت کنند:

- پرسیدن سوال از افراد: اگر برعکس آن چیزی که می‌گویند درست باشد، چه باید کرد؟ هر کس که ایده‌ای را مطرح می‌کند یا برای یک مشکل راه‌حلی پیشنهاد می‌دهد، باید حتما به این موضوع هم بیندیشد که اگر واقعیت امر کاملا برعکس آن چیزی که گفته شده، باشد، چه جوابی خواهد داشت؟ در واقع افرادی که پیشنهاد‌دهنده هستند یا بر نادرست بودن یک چیز اصرار دارند باید علاوه بر ارائه پیشنهاد، یکسری استدلال‌های قوی برای نادرست بودن نقطه مقابل نظر خود نیز در چنته داشته باشند و در غیر این صورت، بهتر است ایده موردنظر خود را مطرح نکنند.

- الگوی کارکنان در زمینه رک‌گویی و صداقت: هنگامی که رهبران و مدیران ارشد در یک سازمان در بیانات و رفتارهای خود صادق و روراست و در جریان ارتباطات سازمانی خود با کارکنان انتقادپذیر باشند و نادرست بودن نظرات و ایده‌های خود را بپذیرند، آن‌گاه تمام کارکنان نیز از آنها پیروی خواهند کرد و رفتار و گفتار و کردار مستقیم و صادقانه به بخشی از فرهنگ سازمانی تبدیل خواهد شد.

- تشویق رفتارهای افشاگرانه: همیشه تلاش بر این است به کسانی که واقعیت‌های تلخ و ناخوشایند سازمان را افشا می‌کنند و وجود مشکلات و چالش‌ها را هویدا می‌سازند، پاداش داده شود. کسانی که به خود جرات می‌دهند تا دست به افشاگری بزنند یا روسای خود را به‌خاطر تصمیمات اشتباهی که داشتند به چالش بکشند برای این اقدام جسورانه خود، استدلال‌ها و مستندات زیادی دارند. پس بهتر است هیچ‌گاه در برابر افشاگری بحق و مستند، موضع منفی و بازدارنده نداشته و فرد افشاگر توبیخ یا تهدید نشود.

- استفاده از فیلترهای سه‌گانه اطلاعات، اعتماد و نیت: لازم است هرگونه اظهارنظر و بیان عقیده‌ای از طرف کارکنان از سه فیلتر اطلاعات، اعتماد و نیت عبور داده شده و در صورت سربلند بیرون آمدن آن اظهارنظر یا عقیده این سه آزمون، با گوش دل به موارد مطرح شده توجه شود و در پذیرش واقعیت‌ها هر چقدر هم تلخ و گزنده و حتی اگر علیه سازمان باشد، تردیدی نداشته باشند.

 


مترجم: سیدحسین علوی‌لنگرودی

منبع: Forbes
https://donya-e-eqtesad.com
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد