درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 02:07   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46242صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابییکشنبه، 12 بهمن 1399 - 12:31
لزوم به‌کارگیری اخلاق در تبلیغات
برخی پیام‌های تبلیغاتی در عین واقعیت، ظاهری فریبنده داشته و به نوعی، تصور مشتری را به بازی می‌گیرند.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| برخی پیام‌های تبلیغاتی در عین واقعیت، ظاهری فریبنده داشته و به نوعی، تصور مشتری را به بازی می‌گیرند.

لابد از خود می‌پرسید چطور می‌شود و یا چه لزومی دارد که آنچه واقعیت دارد را به گونه‌ای فریبنده مطرح کرد؟

از آنجا که دعاوی مطرح در این نوع تبلیغ‌ها مصداق واقعی دارند، تبلیغ‌کننده می‌تواند ادعای خویش را اثبات کند. با این حال شیوه بیان واقعیت به نوعی است که می‌تواند مشتری را در تصور خود از معنای عینی ادعای مطرح‌شده دچار مغلطه کند. ب

 

رای مثال کلمات «امکان دارد» یا «ممکن است» به قطع به انجام‌پذیر بودن یا امکان‌پذیر بودن کارها اشاره ندارند، با این حال در اغلب مواقع، مشتریان جنبه مثبت این کلمات را در نظر می‌گیرند. از این رو هنگامی که یک پیام تبلیغاتی به‌خصوص ادعا می‌کند که «برند الف ممکن است درد را تسکین دهد»، مشتریان تصور می‌کنند که «برند الف قطعا درد را تسکین می‌دهد».

فروگذاری در مقایسه‌های انجام‌شده نیز در عین صحت، توانایی گمراهی مشتری را دارند. هنگامی که یک پیام تبلیغاتی ادعا می‌کند که «با بنزین برند ب می‌توان مسافت بیشتری را پیمود»، مشتریان معمولا تصور می‌کنند که در مقایسه با برندهای دیگر بنزین، می‌توان مسافت بیشتری را با برند ب پیمود. این در حالی است که تبلیغ مورد نظر چنان ادعایی را صراحتا مطرح نکرده است و از این گذشته، با برند ب می‌توان به‌هرحال مسافت بیشتری را در مقایسه با استفاده از آب پیمود!

ارائه نصفه و نیمه اطلاعات در تبلیغ نیز می‌تواند یک برند به‌خصوص را به مراتب بهتر از آنچه در واقعیت هست، به مشتری معرفی کند. تبلیغاتی که در آن گفته می‌شود «اتومبیل برند ج اتاقک بزرگ‌تری از مرسدس‌بنز و بی‌ام‌دبلیو و صندوق بزرگ‌تری از لکسوس دارد» مدعی است که اتومبیل برند ج بهتر از اتومبیل‌های نامبرده است.

 

در واقع اما ممکن است تفاوت‌های مطرح در تبیلغ فوق صرفا ناچیز باشند. برای مثال ممکن است اتاقک برند ج تنها یک‌دهم اینچ بزرگ‌تر از اتاقک مرسدس‌بنز باشد یا صندوق آن تنها یک‌پانزدهم اینچ بزرگ‌تر از لکسوس باشد. لذا دعاوی مطرح در تبلیغ انجام‌شده مصداق واقعی دارند، هرچند تفاوت‌های نامبرده ناچیزند.

به نظر شما آیا استفاده از چنان تبلیغاتی، با توجه به قابلیتی که در گمراه‌سازی مشتریان دارند، اخلاقی است؟

نویسنده: کوثر صادقزاده
دانشجوی دکترای بازاریابی -دانشگاه مسی، نیوزیلند
منبع: www.tejaratetalaeenews.ir
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد