درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 17:15   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4617صفحه نخست » جمعه، 25 مرداد 1392 - 09:43
هواپیمایی قشم با تبلیغاتی جدید
  

مجتبی محمدیان//// قاضی مقدم بزرگوار محبت کرده اند و مطلبی را در خصوص شرکت هواپیمایی قشم ارسال کرده اند که از ایشان ممنونم . من تبلیغ را ندیده ام و فقط بیلبورد شرکت قشم را دیده ام با این حال قضاوت با شما. ایشان می گوید :

دوستان و مخاطبانی که هر از چندگاهی در کنار همه دغدغه ها و مشغله هاشون نیم نگاهی هم به تلویزیون ملی دارند و البته به دلخواه و یا ناگزیر با تبلیغات تلویزیونی هم برخورد می کنند، شاید تبلیغاتی رو که اخیراً شرکت هواپیمایی قشم روی آنتن برده رو دیده باشند و نظرات خاصی هم نسبت به این آگهی داشته باشند. البته بنده این آگهی رو دیشب بطور اتفاقی دیدم که شرح و توضیحش رو در ذیل تقدیم می کنم. با درج این نکته که تبلیغات به سبک پخش اخبار موضوع جدیدی نیست ولی مواردی هم هست که باید در اجرای آگهی به این سبک لحاظ بشود و البته از توضیحاتی که خواهید خواند، به برخی از این موارد هم اشاره شده برای اطلاع دوستانی که این آگهی رو ندیدند باید اشاره کنم این تبلیغ یا شاید رپرتاژ آگهی در سبکی جدید دیشب حوالی ساعت ۱۰پخش شد و نزدیک به ۵ تا ۷ دقیقه هم طول کشید، ۷ دقیقه تلخ برای مخاطبی مثل من که سرتاسر پخش این آگهی رو به نچ نچ گذروندم و دائم منتظر بودم ببینم آخر این تبلیغ چه اتفاقی خواهد افتاد. سبک اجرای این تبلیغ هم در قالب پخش یک اخبار نمایشی بود، با حضور دو گوینده خبر که البته ظاهر گوینده ها هم خودش جای بحث داشت. تمام این تبلیغ در قالب ادای تند و تند کلمات و اخباری در قالب مسیرهای تحت پوشش شرکت هواپیمایی قشم (عمدتا داخلی و البته چند پرواز هم به نجف اشرف و …) به اجرا درآمد. در خصوص پس زمینه تبلیغ هم تلاش تیم برای تداعی صحنه اخبار، به کاریکاتوری از صحنه اخبار بدل شده بود و البته گوینده مرد هم با لباس رسمی (کت مشکی و پیراهن یقه دیپلمات) و با چهره ای غیر رسمی و آرایش مویی شبیه جاستین بیبِر تمام تلاش خودش رو برای نچسب تر شدن تبلیغ به رخ می کشید.


ماجرا وقتی وخیم تر شد که با جمله ای با مضمون ادامه خبرها، به مدت چند دقیقه به ذکر برنامه فردای خطوط هواپیمایی قشم پرداخته شد و بلاقطع، نزدیک به ۱۰ مورد از برنامه پروازها مشتمل بر اطلاعاتی نظیر مبدا، مقصد، مدت سفر، زمان پرواز و … از سوی گوینده مثل پتک به مغز مخاطب بیچاره کوبیده شد. در ادامه هم البته عنوان شد برای مسافران دائمی کارتی شامل تمام پروازهای قبلی و سابقه سفر وی با خطوط هواپیمایی قشم صادر و در هواپیما توسط مهماندار!! به وی اعطا خواهد شد.


در واقع نکته اینجاست که اصولا در دنیایی که همه شرکت های هواپیمایی در تبلیغات خودشون به مضامین دیگری مثل نمایش داخل هواپیماها و کیفیت صندلی ها، نمایش سرویس دهی به مسافران، انتقال احساس سفری ایمن و راحت و شاید به صرفه و موارد دیگری اینچنینی می پردازند، اصولا اعلام برنامه پرواز (مثلاً) فردای شرکت هواپیمایی یا نمایش تبلیغات به سبک اخبار آن هم فاقد هرگونه جذابیت بصری و نمایشی از محتوای مورد اشاره و استفاده از افرادی نچسب (مشخصا گوینده مرد) چه هدفی رو دنبال می کنه؟ شاید در پاسخ بتوان گفت بازار هدف این شرکت رو افرادی با سطح درآمد متوسط تشکیل می دهند که استقبال بالایی از سفرهای زیارتی مثل مشهد و نجف اشرف و … می کنند ولی آیا اصولا در هدف قرار دادن این مشتریان نباید ملاحظات خاصی رعایت بشود؟ مخاطب تلویزیونی (حتی مخاطبی مثل من که صرفا از سر کنجکاوی تا انتهای این آگهی رو دیدم) به چه گناهی باید این دقایق طولانی رو تحمل کنه؟ چه چیز این تبلیغ باعث خواهد شد تا مسافر در آژانس هواپیمایی از مسئول کانتر بخواد پروازش رو حتما از شرکت هواپیمایی قشم تهیه کنه؟

اصولا البته بنده این قصور رو متوجه مشاور و تیم تبلیغاتی شرکت هواپیمایی قشم می دونم و این شرکت رو قربانی اجرای تبلیغی بسیار پرهزینه و البته بی حاصل.

 

اما چند سوال:

نظر شما در باره تبلیغاتی به این سبک (پخش اخبار) چیست و چه ملاحظاتی باید در اجرای آن لحاظ شود؟ نظر خود را در باره آگهی مورد نظر بفرمائید. چه انتقادات و یا توضیحاتی در رد یا پذیرش اثربخشی این آگهی به نظر شما می رسد؟ اعمال چه موارد و اصلاحاتی در این آگهی به افزایش اثربخشی آن کمک می کند.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
| 1392/6/12 - 14:46 |     0     0     |
اتفاقا خیلی خوبه چون این هواپیمایی تازه تاسیس است وبرای من جاب است تا از مسیرهای پروازی و ساعت پرواز مطلع شوم .


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد