درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 17:41   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45963صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 16 دی 1399 - 17:37
پاسخگویی عمومی و روابط عمومی پاسخگو
روابط عمومی پاسخگو با برداشتن حصارها و دیوارها و مرزبندی ها، و برقراری ارتباطات دوسویه، اولا سعی می کند با خوش اخلاقی، شنونده خوبی باشد و ثانیا تلاش می کند تا خود به عنوان مدعی العموم، پیگیر رفع مشکلات و نارسایی ها باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| ازجمله مولفه ها و عناصر کلیدی مفهوم حکمرانی مطلوب (GOOD GOVERNANCE) همانا پاسخگو بودن سیستم دولت (حکمرانی) است. وقتی که در یک سیستم، بنابر شفافیت، پاسخگویی، اعتماد سازی و جلب مشارکت عمومی (مولفه های سرمایه اجتماعی) باشد، بالتبع ساختارهای درونی سازمان ها نظیر روابط‌عمومیها نیز متعهد و مکلف به پاسخگویی خواهند بود.

 

در چنین حالتی، عنوان مفهوم پاسخگویی عمومی یا Public Accountability به معنی اینکه همه آحاد جامعه در قبال وظایف، ماموریت ها و عملکرد خویش، موظف به پاسخگویی به سهامداران، ارباب رجوع، مشتری، مصرف کننده و... می باشند، ظهور و بروز پیدا می کند.

 

اینکه وقتی شما با ترس و لرز، شک و ابهام وارد یک سازمان می شوید که نمی دانید به‌درستی و به‌خوبی پاسخگوی شما خواهند بود و یا با پرخاشگری و از موضع قدرت و سلطه ممکن است با شما برخورد کنند، خود حاکی از ناکارآمدی و ضعف اساسی در بنیان پاسخگویی عمومی است.

به عبارت دیگر، وقتی که در یک اداره ای با ارباب رجوع بد رفتاری شده و مبتنی بر کرامت انسانی (تکریم ارباب رجوع – مشتری مداری) با وی برخورد نمی شود، نشان دهنده این مسئله است که مقامات بالاتر آن اداره نیز در برابر دیگران بطور سلسله مراتبی پاسخگو نیستند.

اجازه دهید اینطور مطرح کنم که وقتی رییس جمهور محترم، مردم را تشویق به فعالیت و حضور در بازار بورس نموده و از طرفی با ضرس قاطع به مردم می گویند که سرمایه آنان در بورس مورد مخاطره و تهدید قرار نمی گیرد و دولت حامی بورس می باشد و... و اتفاقا برعکس آن رخ می دهد و صدها هزار نفر در بورس متضرر و خانه خراب می شوند و سپس همان رییس جمهور محترم هیچ گونه پاسخگویی لازم و کافی برای مردم ندارند، نشان دهنده آن است که سیستم حکمرانی که در بالا بدان اشاره شد، به هر دلیلی هنوز بطور نهادینه، بنا بر پاسخگویی و شفافیت و ... ندارد.

طبیعی است که در چنین وضعیتی هر چه در سلسله مراتب، پایین‌تر می آییم، بقیه نهادها و ارگان ها و دستگاه ها نیز همینطور هستند. مثلا در ماجرای دلخراش قیمت مرغ و تخم مرغ و... وزیر مربوطه و مدیر ذیربط نه تنها حاضر به پاسخگویی و شفافیت لازم و کافی نیستند بلکه هر کس سعی می کند تقصیر و کوتاهی و سوء مدیریت خویش را به گردن دیگری بیاندازد. به همین سادگی.

 

حال تکلیف پاسخگویی روابط عمومی این نهادها و ارگان ها هم معلوم است. پس پاسخگویی عمومی یاPublic Accountability مقوله ای بنیادین است که ابتدا بایستی باور و پذیرش آن در سطوح بالای مدیریتی جامعه اتفاق بیفتد و به تبع آن روابط عمومی ها مکلف و موظف به انجام آن گردند.

 

صد البته پاسخگویی عمومی و روابط عمومی پاسخگو با بخشنامه، دستورالعمل، تنبیهات، تهدیدات و... عملیاتی نمی شود بلکه به نظر می رسد که روسای محترم قوا بایستی عملا بدان پایبند بوده و سپس از زیر دستان خود انتظار لازمه در خصوص پاسخگویی عمومی را داشته باشند. روابط عمومی پاسخگو با برداشتن حصارها و دیوارها و مرزبندی ها، و برقراری ارتباطات دوسویه، اولا سعی می کند با خوش اخلاقی، شنونده خوبی باشد و ثانیا تلاش می کند تا خود به عنوان مدعی العموم، پیگیر رفع مشکلات و نارسایی ها باشد.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد