درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 16:33   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به مدیران میانی در آینده کمک کند تا کمتر بدبخت باشند
  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه
  مهارت‌های حیاتی مدیران میانی برای زنده ماندن در دوران "بی رئیس بزرگ"
  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید
  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45872صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 9 دی 1399 - 14:00
21 راهکار در برخورد با بحران‌های طبیعی
«افشین وزیریان» تسهیلگر اجتماعی، مطلبی را در کانال تلگرامی خود تحت عنوان «پیشنهاداتی برای کنشگران و فعالین اجتماعی در خصوص کمک به مناطق سیل‌زده»، به اشتراک گذاشته است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| «افشین وزیریان» تسهیلگر اجتماعی، مطلبی را در کانال تلگرامی خود تحت عنوان «پیشنهاداتی برای کنشگران و فعالین اجتماعی در خصوص کمک به مناطق سیل‌زده»، به اشتراک گذاشته است.

در ذیل 21 راهکار در برخورد با بحران‌های طبیعی، از زبان «افشین وزیریان»، ارائه شده است:

1. همکاری و هم‌افزایی سازمان‌های مردم‌نهاد
توجه و تمرینِ بیشتر برای تعامل و همکاری در شرایط عادی و غیر‌بحرانی، به شدت ضروری به نظر می‌رسد.

2. تقویت و توانمندسازی خیریه‌ها، سمن‌ها و معتمدین محلی

خیریه‌ها، سمن‌ها و معتمدین محلی همیشه به عنوان یکی از بازوهای اصلی عبور از شرایط بحران به شمار می‌روند.
و در مشاهده عینی اینجانب از استان لرستان، شاهد همکاری نزدیکِ 27 سمن و پنج معتمد محلی در قالب یک ستاد واحد بودم که به نظر من می‌تواند یکی از اتفاقات امیدوارکننده در این روزهای تلخ برای جامعه مدنی باشد.
 

3. لزوم شفافیت خیریه‌ها و سمن‌ها
شفافیت _ مالی و عملکردی _ حداکثری خیریه‌ها و سمن‌ها و اطلاع‌رسانی موثر آن‌ها در جهت ایجاد اعتماد در لایه‌های مختلف اجتماع

4. پرهیز از رقابت و تخریب یکدیگر
ورود خیریه‌ها و سمن‌ها به رقابت‌های غیر‌سازنده و یا تخریب یکدیگر، نتیجه‌ای جز کاهش اعتماد عمومی نسبت به خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد نخواهد داشت. آغاز و ادامه این بازی بازنده_بازنده به نفع هیچ کس نیست.

5. به رسمیت شناختن همه گروه‌های کمک‌رسان
با توجه به اینکه هر گروه و تشکلی، بدنه اجتماعی پشتیبان خاص خود را دارد، بدیهی است که در زمان‌های بحران عملا هیچ کمک موثر و سازماندهی شده‌ای قابل چشم‌پوشی نمی‌باشد. بنابراین باید فعالیت تمام گروه‌های کمک‌رسان را موثر دانست.

6. تقسیم کار
تقسیم کار میان خیریه‌ها و سمن‌ها در منطقه جغرافیایی یا حوزه فعالیت (تخصص) آن‌ها، سبب خواهد شد تا تمام اقدامات برای خروج از بحران، سریع‌تر پیش رفته و موازی‌کاری صورت نگیرد.

7. ایجاد سامانه‌های اطلاعاتی

ایجاد سامانه‌های اطلاعاتی همچون نرم‌افزار، اپلیکیشن و... جهت رصد کردن دقیق نیازها و امکانات، چه فیزیکی و چه انسانی و مرتبط نمودن آن‌ها به یکدیگر سبب خواهد شد تا جمع‌آوری و توزیع منابع به درستی صورت گیرد.

8. ایجاد و تقویت انجمن‌های تخصصی در استان‌های آسیب‌دیده

9. ایجاد و تقویت شعباتی از انجمن‌های تخصصی در تمام مناطق و استان‌های کشور

داشتن انجمن‌های تخصصی در همه مناطق و استان‌های کشور با هدف کمک‌رسانی‌های بهینه و تخصصی در مواقع بحران و همچنین برنامه‌ریزی و مدیریت آنها برای ارتباط دوسویه با انجمن‌های تخصصی در استان‌های آسیب‌دیده، سبب فرماندهی بهتر امور و تسریع خروج از بحران، خواهد شد.

10. شناسایی خانواده‌های محروم در روستاها و ایجاد چتر حمایتی موثر برای آن‌ها
نیروهای مستقر در مناطق آسیب‌دیده در کنار فعالیت‌های امدادرسانی باید خانواده‌های کم برخوردار را شناسایی و ضمن هماهنگی‌های لازم جهت جلوگیری از موازی کاری‌ها، آن‌ها را به نهادهای ذیربط، معرفی نمایند.

11. توجه جدی‌تر به موضوع توانمند‌سازی زنان و کودکان

12. تسهیل‌گری جهت ایجاد و رونق کسب‌وکار آسیب‌دیدگان در کنار سایر کمک‌ها

13. استفاده موثرتر از متخصصین روانشناسی، مربیان (کوچ‌ها و منتورها)، جامعه‌شناسان، تسهیل‌گران، مددکاران و انجمن‌های تخصصی مربوطه

14. مستندسازی تجارب پس از بحران جهت استفاده بهینه در بحران‌های احتمالی آینده

15. ایجاد و تقویت واحد مدیریت بحران در سمن‌هایی که مایلند در این زمینه فعالیت نمایند

16. جذب، آموزش تخصصی و سازماندهی نیروهای مستعد و علاقمند به موضوع امدادگری (کوهنوردان، رانندگان ماشین‌های آفرود و...)

17. ایجاد ارتباط موثر بین واحد مدیریت بحران سمن‌ها با سازمان امداد و نجات هلال احمر و سازمان داوطلبان هلال احمر

18. مطالبه‌گری مستمر و موثر از دولت و سایر نهادهای حاکمیتی، به ویژه نظام مدیریت بحران کشور جهت عمل به وظایف قانونی که برعهده آنهاست. مطالبه باید برای ارتقای چهار فاکتور کارآیی، شفافیت، پاسخگویی و چابکی در نهادهای مذکور صورت گیرد.

19. مطالعه و بررسی اثر‌بخشی و کارآیی فعالیت‌های صورت گرفته توسط سمن‌ها و نهادهای حاکمیتی از طریق افراد یا ارگان صاحب صلاحیت علمی و تجربی یا به وسیله نهادهای پژوهشی و دانشگاهی مرتبط

20. مدیریت امکانات و منابع جمع‌آوری شده برای زمانی که تبِ کمک‌های مردمی فروکش خواهد کرد.
معمولا یک یا دو ماه پس از حادثه، شور و هیجان کمک به افراد و مناطق آسیب‌دیده کاهش می‌یابد و اتفاقاً کمبود منابع در همین زمان رخ می‌نماید. بنابراین خیریه‌ها، سمن‌ها و ارگان‌های امدادرسان باید منابع را به درستی مدیریت نمایند.

21. آموزش مدیریت استرس، کار گروهی، توانایی حل مسئله و خلاقیت به اعضای سمن‌ها جهت رویارویی بهینه با مسائل و مشکلات در زمان‌های بحران

منبع: کانال تلگرامی «یادداشت‌های یک شهروند»

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد