درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 13:41   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4582صفحه نخست » سه شنبه، 22 مرداد 1392 - 09:36
چگونه از پیشنهاد‌های مشتریان برای رشد کار استفاده کنیم
مترجم: میثاق شمشیری - نقش تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی در کسب‌وکار و آینده شما انکارناپذیراست، بنابراین کسب مهارت و آشنایی هرچه بیشتر در این زمینه می‌تواند در موفقیت شما نقشی چشمگیر داشته باشد.
  

 

 سایت لینکدین (LinkedIn ) یکی از شبکه‌هایی است که عضو شدن در آن می‌تواند در آینده شغلی شما بسیار تاثیرگذار باشد. این سایت در سال 2002 ایجاد شده است و هم اکنون بیش از 100 میلیون کاربر دارد، هدف اصلی این شبکه اجتماعی کمک به افرادی است که می‌خواهند دیگران از سوابق تحصیلی و شغلی آنها باخبر شوند تا در صورت نیاز با آنها تماس گرفته شود. در واقع پروفایل و حساب کاربری شما در این سایت در حکم رزومه کاری شما است که حتی بسیاری از شرکت‌ها برای استخدام افراد متخصص به این سایت مراجعه می‌کنند. دریافت کلیک‌های تاییدیه(endorsements )در شبکه اجتماعی LinkedIn که همانند گرفتن لایک در شبکه اجتماعی فیس‌بوک است در مقابل تلاش برای گرفتن توصیه نامه‌ها (recommendations) بسیار ساده‌تر است. ولی نباید از این موضوع غافل شد، تلاشی که برای جمع آوری توصیه نامه‌های خوب می‌کنیم  در واقع یک سرمایه‌گذاری برای جلب اعتماد است که با برنامه‌ریزی از قبل ممکن می‌شود.

تاییدیه‌های شبکه اجتماعی LinkedIn نشان دهنده کارهایی است که شما انجام می‌دهید (البته بسیاری از ما در شبکه اجتماعی LinkedIn تاییدیه کارهایی را داریم که در آن مهارت نداریم)‌، اما توصیه نامه‌ها چگونگی کارهایی را که شما انجام می‌دهید، هم در بر می‌گیرند  و ویژگی شما را بارز می‌کنند.

گرفتن تاییدیه در شبکه اجتماعی LinkedIn کار آسانی است. حتی آسان‌تر از آن، تایید کردن مهارت‌های دیگران است. بدون زحمت خاصی، مخاطبان شما در شبکه اجتماعی LinkedIn می‌توانند روی دکمه تایید کلیک کنند. تا آنجا که در گزارشی ثبت تعداد 10 میلیون تاییدیه آمده است. این تایید‌ها با آنکه از اعتبار زیادی برخوردار نیستند، اما می‌توانند منظر خوشایندتری از شما نشان دهند و این در حالی است که هیچ انرژی‌ای از شما کسر نمی‌شود. از این رو، شما می‌توانید تمرکزتان را روی جمع آوری توصیه نامه ها(که معتبرترند) قرار دهید.


برای جمع آوری توصیه‌نامه‌ها تلاش کنید 

به جای نشستن و آرزو کردن برای اینکه تعاریف مشتریان و شرکا، جامه سخن به خود بگیرد بهتر است که دست به کار شده و برای رسیدن به این هدف خودتان با درخواستتان پیش دستی کنید.

یکی از کارآفرینان با تجربه به نام پیتر لویتان برای راه اندازی کار جدید خود یک پست الکترونیکی خبری به صورت زیر ترتیب داد: «من در حال سرمایه‌گذاری در یک آژانس مشاوره تبلیغاتی در ماه فوریه هستم. برای این کار نیاز به تعدادی توصیه نامه از طرف تعدادی از دوستان بسیار باهوش و خاص خودم دارم.»

او پاسخ‌های خوبی گرفت و نه تنها پیشنهادهای همکاری دریافت کرد بلکه تعداد بازدیدکننده‌های خودش رو هم بالا برد. 

مثال لویتان را با پیشنهادهای زیر در ذهن خود به یاد داشته باشید:

دلیل درخواست توصیه نامه و نوعی از توصیه نامه را که نیاز دارید در درخواست خود ذکر کنید. این به درخواست شما مفهوم واضح تری داده و پاسخ‌های دریافتی شما را هدفمند‌تر می‌کند.

برای نوشتن درخواست، برای مخاطب دلیل اینکه این درخواست را فرستادید، ذکر کنید. این کار باعث احساس نزدیکی بین شما و مخاطب می‌شود. به علاوه، این کار می‌تواند این حس را منتقل کند که این درخواست برای تعدادی از دوستان منتخب فرستاده شده و نه برای تعداد خیلی زیادی از افراد. 

اطلاعات مفید را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. این کار هم باعث جلوگیری از تلف شدن وقت گیرنده می‌شود و هم می‌تواند شما را به آنچه که دنبال آن هستید نزدیک کند.

برای نشان دادن اهمیت و ضرورت مطلب بهتر است برای درخواست خود مهلتی قرار دهید.


ساختار یک توصیه‌نامه خوب

هدف تاییدیه، گواهینامه یا یک توصیه نامه آشنا کردن شما از طرف اشخاصی است که با مهارت‌های شما آشنایی دارند و می‌خواهند مهارت‌های شما را برای کسی توضیح دهند که شما را نمی‌شناسد یا آشنایی مختصری دارد. مشخصا اگر توصیفاتی که برای معرفی شما به کار برده شده از طرف شخص شما باشد و جانب‌دارانه به نظر برسد، مورد تایید نخواهد بود. بهتر است توصیه نامه‌هایی را برای مخاطب بفرستید که استاندارد‌های زیر را دارا باشند:

نظرات واقعی: مردم به توصیه نامه‌هایی که صادقانه هستند، گرایش مثبت نشان می‌دهند.

محاوره ای: نیازی نیست که جملات به صورت سختگیرانه‌ای ویرایش شده باشند. در عوض،‌ باید حتما منعکس‌کننده نظرات یک فرد درباره شما باشد.

متمرکز و خاص: بهترین توصیه نامه‌ها، آنهایی اند که به طور خاص در رابطه با یک ویژگی شما بحث کنند نه اینکه به کلی‌گویی بپردازد. 

قابلیت شناسایی: مردم به کسانی که نام خود را پس از حرف‌های خود قرار می‌دهند اعتماد بیشتری دارند. پس در درخواست خود برای توصیه نامه، اجازه درج نام شخص را هم فراموش نکنید. دقت داشته باشیدانتظار یک کلیک برای گرفتن یک تاییدیه نمی‌تواند خیلی  ضامن موفقیت ما باشد ولی جست‌و‌جو و تلاش برای دریافت یک توصیه نامه خوب می‌تواند یاریگر باشد.

از کلمات خوب برای توصیف خود استفاده کنید

افراد برای نوشتن تعریف از یک فرد، بسیار پراکنده و گسترده سخن می‌گویند. دقت در انتخاب توصیه‌نامه‌های منسجم برای نمایش آنها در وب سایت، شبکه‌های اجتماعی و معرفی نامه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد