شارا- به نظر شما اهمیت آگهی استخدامی برای شرکتهای معتبر مشاوره ای چقدر است؟ آیا این شرکتها هم برای جذب نیروهای مناسب نیاز به تبلیغات دارند؟
تبلیغات صرفا روشی برای معرفی شرکتهای تازه تاسیس و یا محصولات جدید نیست. تبلیغات ابزار گفتگوی سازمانها با مخاطبانشان است. و روش و محتوای این گفتگو می تواند به شکل گیری هویت برند آنها کمک شایانی کند. از اینرو حتی شرکتهای مطرح و شناخته شده دنیا هم بی نیاز از تبلیغات نیستند. حتی اگر آن شرکت خود به ارائه خدمات مشاوره مدیریت به سازمانها و شرکتهای دیگر مشغول باشد.
یکی از شرکتهای معتبر مشاوره ای دنیا شرکت مکنزی است. این شرکت که سالهاست به ارائه خدمات مشاوره مدیریت مشغول است ظرافت خاصی در آگهی های استخدامی خود بکار می گیرد. در ادامه دو نمونه از کارهای خلاقانه و جالب مکنزی رو شاهد خواهید بود.
در اثر اول این کمپین که با هدف جذب دانشجویان سخت کوش و پیگیر انجام شده است از مدادهایی استفاده شده که بخش پاک کن آنها بسیار بزرگتر از مدادهای معمولی است. بی شک این مدادهای عجیب حس کنجکاوی را به شدت تحریک می کنند. پاسخ شکل عجیب این مدادها در جمله زیرکانه ای که روی مدادها حک شده گنجانده شده است: ما در جستجوی دانشجویانی هستیم که با هر راه حلی قانع نمی شوند.
خود را جای فردی قرار دهید که یکی از این مدادها نصیبش شده است. ذهنیت شما در مورد صاحب این آگهی چگونه است؟ چه احساسی از کار کردن در چنین شرکتی خواهید داشت؟ حتی اگر شما هرگز در این شرکت مشغول به کار نشوید روزی که مدیر شرکتی دیگر شدید ذهنیت و احساسی خاص به شرکت مشاوره مدیریت مکنزی خواهید داشت. این همان چیزی است که مکنزی از این کمپین انتظار دارد.
در حرکتی دیگر مکنزی برای دعوت به همکاری مهندسین کامپیوتر بازهم از شیوه ای خلاقانه استفاده کرده است. شما برای برقراری تماس با شرکتی که مهندسین کامپیوتر را دعوت به کار کرده ابتدا باید با حل یک معادله دو مجهولی شماره تماس را کشف کنید. هرچند حل کردن این معادله کار سختی نیست اما ماندگاری این روش تبلیغ در ذهن مخاطبان هدف دیگری است که با این روش به خوبی محقق خواهد شد.
منبع: چهارراه تبلیغات، نوشته امیر بختایی
|