درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 00:48   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45663صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 18 آذر 1399 - 10:48
تاکتیک‌های رهبرانی که اعتماد می‌سازند
بی‌توجهی به بازخوردها و غرق شدن در تفکرات خود، یکی از بدترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای یک رهبر رخ دهد. با گوش دادن به نظرات اطرافیان نه تنها چیزی را از دست نمی‌دهید، بلکه چیزهای جدیدی یاد می‌گیرید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| بسیاری از افراد علی‌رغم تلاش زیاد نمی‌توانند رهبر خوبی باشند. به نظر می‌رسد رهبری یک مقصد نیست، بلکه یک فرآیند است و برای تقویت آن باید سال‌ها زحمت کشید و تجربه کسب کرد. یکی از مهم‌ترین جنبه‌های یک رهبر خوب داشتن مهارت‌های نرم است.


برای رهبر خوب بودن نیازی به پوشیدن لباسی خاص، خودنمایی یا یادآوری کردن به دیگران که شما تصمیم گیرنده نهایی هستید، نیست. برای رهبر خوب بودن باید چگونگی برقراری ارتباط موثر با دیگران را آموخت؛ ارتباطی که درنهایت به ایجاد اعتماد ختم می‌شود.


سبک بازخورد را تغییر دهید


اگر فقط به گفتن جمله «کارت خوب بود» برای تمام کارها و کارمندان بسنده کنید، این جمله به سرعت تاثیر خود را از دست می‌دهد. رهبری موثر این نیست که فقط از کارمندان تعریف کنید، بلکه برخی تحقیقات نشان داده‌اند که بازخورد «منفی» (البته با شیوه بیان درست) تاثیر بیشتری در کمک کردن به کارمندان دارد. کارکنان یادگیری، رشد کردن و حس به چالش کشیده شدن و بهتر شدن نسبت به روز قبل را دوست دارند، بنابراین فراهم کردن بستر مناسب برای رشد آنها با بازخورد مناسب، یک مهارت نرم مهم به شمار می‌رود.


برای بازخورد سازنده می‌توانید از تکنیک «ساندویچ» (بازخورد مثبت، سازنده، مثبت) و گفتگوهای صادقانه که به عمل منتهی می‌شوند استفاده کنید. فراموش نکنید، انتقاد به قصد تخریب یک چیز است و گفتگوی سازنده برای فراهم کردن بستر بهبودی چیز دیگر.


خودتان باشید


تدریس رقص و تدریس تکنیک‌های روابط عمومی دو مقوله کاملاً بی‌ربط هستند، ولی با مشاهده تاثیر تکنیک‌های تدریس در این دو موضوع و ترکیب کردن آن‌ها می‌توانید به نتیجه بهتری برسید. برای اینکه رهبر بهتری باشید بهتر است تظاهر را کنار گذاشته و سعی کنید بهترینِ خودتان را نشان دهید. زمانی که نقش بازی نمی‌کنید و آسیب‌پذیری‌هایتان را نشان می‌دهید، حرف‌های شما تاثیر بیشتری پیدا می‌کنند.


مسئولیت‌پذیر باشید


یک رهبر خوب همیشه مسئولیت کارها را بر عهده می‌گیرد. بسیاری از رهبران به آسانی در دام «قربانی شدن» گرفتار می‌شوند. اگر اتفاقات بدی رخ دهد، ممکن است تصور کنید کنترل آنها از عهده شما خرج است و نمی‌توانید کاری برای آنها انجام دهید. آنوقت در چرخه قربانی شدن گیر می‌افتید.


به جای چنین طرز تفکری باید ابتدا مسئولیت کارهای خود را بر عهده بگیرید. حتی اگر شما خطا کار نبودید هم باید کمی تامل کرده و به نقش احتمالی خود فکر کنید. شاید بیش از حد غیبت داشتید، شاید سرگرم کارهای دیگر بودید و این یکی کار را فراموش کردید، شاید آنقدر سرتان شلوغ بوده که اصلاً متوجه رخ دادن برخی اتفاقات در اطراف خود نشدید و ... . فراموش نکنید رهبر خوب ابتدا خود را سرزنش می‌کند بعد دیگران را.


اجازه دهید دیگران اشتباه کنند


مدیریت خرد به ندرت جواب می‌دهد، چون افراد برای یادگیری باید اشتباه کنند. باید کاری کنید تا اشتباهات در یک محیط کنترل شده رخ دهند، ولی هدف نهایی شما باید در واقع رساندن کارکنان به جایگاهی باشد که از کار کردن مستقل احساس راحتی و آسودگی خاطر پیدا کنند، آنوقت می‌توانید فرد را از یک کارمند ساده به یک عضو واقعی تیم تبدیل کنید.


دستیابی به چنین هدفی آسان نیست. باید با شکیبایی به کارمندان آموزش دهید و آنها را راهنمایی کنید. اگر اشتباه کردند باید به آنها کمک کنید تا دوباره روی پای خود بایستند. از همه مهم‌تر، باید با این موضوع کنار بیایید که کارمندان در طول مسیر بارها مرتکب اشتباه خواهند شد و به شما ضرر خواهند زد. آیا جلوگیری از ضرر کوتاه مدت بهتر است یا آموزش طولانی مدت به کارکنان و تبدیل کردن آنها به یک عضو خبره و مستقل؟


دائما خود را ارزیابی کنید و بازخورد بخواهید


رهبری باید در طول زمان با توجه به محیط تغییر و تکامل پیدا کند، بنابراین باید بسته به شرایط خود را تغییر دهید. بهترین شرکت‌ها آنهایی هستند که کارمندانشان با آسودگی خاطر به مدیران بازخورد مستقیم می‌دهند. باید شرایطی را به وجود آورید تا کارمند احساس کند حرف‌ها و ناراحتی‌هایش را شنیده‌اید و به آنها اهمیت داده‌اید. دریافت بازخورد به تنهایی کافی نیست، از او قدردانی کنید.


بی‌توجهی به بازخوردها و غرق شدن در تفکرات خود، یکی از بدترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای یک رهبر رخ دهد. با گوش دادن به نظرات اطرافیان نه تنها چیزی را از دست نمی‌دهید، بلکه چیزهای جدیدی یاد می‌گیرید.


یادگیری مهارت‌های رهبری یک مسیر طولانی و پر فراز و نشیب است، اما اگر با آغوش باز آن را بپذیرید، هر روز فرصت‌های تازه برای یادگیری و رشد فراهم می‌شود.
منبع: دیجیاتو


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد