درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 03:27   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45596صفحه نخست » خبر یکسه شنبه، 11 آذر 1399 - 18:24
اولین جلسه کارگروه تدوین منشور ملی روابط عمومی برگزار شد
اولین جلسه کارگروه تدوین منشور ملی روابط عمومی، با حضور اساتید و صاحب‌نظران روابط عمومی کشور در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
  

 


شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| اولین جلسه کارگروه تدوین منشور ملی روابط عمومی، با حضور اساتید و صاحب‌نظران روابط عمومی کشور در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.


به گزارش شارا به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ابتدای جلسه مهندس عباس میرزاحسینی طی سخنانی یادآور شد: در دیداری که دست‌اندرکاران برگزاری هفته روابط عمومی با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتند مسائل و مشکلات این حوزه مطرح شد و اکثر اعضا بر فقدان یک منشور برای حوزه روابط عمومی کشور تأکید داشتند.

وی ادامه داد: بعد از برگزاری جلساتی با ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد پیش‌نویش منشور ملی روابط عمومی توسط اداره‌ کل روابط‌عمومی دبیرخانه شوری عالی انقلاب فرهنگی و با استفاده از ظرفیت متخصصین و صاحب‌نظران این حوزه آماده شود.

 

 

 


مهندس میرزاحسینی تصریح کرد: برای تهیه پیش‌نویس منشور از دستگاه‌های ذی‌نفع و نهادهای مؤثر در حوزه روابط عمومی نظرخواهی خواهد شد و بعد این پش‌نویس به ستاد فرهنگ برای ارائه در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا ستاد راهبری اجرای سند مهندسی فرهنگی ارائه می‌شود.


وی پیرامون دستور جلسه که به شناسایی چالش‌های پیش‌روی حوزه روابط عمومی کشور به‌منظور سیاستگذاری اختصاص داشت، گفت: بنای کار بر این است که منشور منطبق با نیازسنجی‌هایی انجام شده در این زمینه به منظور رفع چالش‌های حوزه روابط عمومی نگاشته شود.

 

 


 


در ادامه امیر عباس تقی‌پور دبیر ستاد برگزاری هفته روابط‌عمومی طی سخنانی اظهار داشت: امید است با تدوین این منشور، بسیاری از دغدغه‌های حوزه روابط عمومی برطرف شود.


وی با اشاره به تجربه‌های ناموفق در تدوین منشور روابط عمومی ابراز امیدواری کرد: تدوین منشور ملی روابط عمومی، تبدیل به نقطه عطفی در تاریخ روابط عمومی شود.


تقی‌پور تصریح کرد: لازمه این کار، رسیدن به یک اجماع از طریق مشارکت تمام اعضا و بازیگران اصلی حوزه روابط عمومی اعم از انجمن‌های تخصصی، افراد حقیقی و متولیان روابط عمومی در سازمان‌های دولتی و خصوصی است.
دبیر ستاد برگزاری هفته روابط عمومی خاطرنشان کرد: در مشورت و تعامل صورت گرفته، به ترکیبی از چند کمیته پیشنهادی رسیده‌ایم.


وی "کمیته تولید محتوا با رویکرد بررسی چالش‌ها و راه‌حل‌های پیشنهادی"، "کمیته نظرخواهی برای رسیدن به اجماع ملی از طریق ارسال و جمع‌بندی فراخوان‌هایی برای اعلام نظر از سراسر کشور" و "کمیته تلفیق و تدوین پیش‌نویس" را به عنوان کمیته‌های تخصصی پیشنهادی عنوان کرد.


دبیر ستاد برگزاری هفته روابط عمومی تأکید کرد: در زمینه تدوین سند نباید محدودیتی قائل شد و ضرورت دارد با اعضای فعال در بخش‌های دولتی، خصوصی، تعاونی و انجمن‌ها نهایت هم‌کاری، هم‌فکری و تعامل انجام شود.

 


سید غلامرضا کاظمی دینان مشاور دبیر کل یونسکو و رئیس شورای سیاست‌گذاری هفته روابط عمومی در این جلسه تأکید کرد: تدوین منشور روابط عمومی باید منجر به تأسیس نوعی نظام صنفی در این زمینه شود.


وی ادامه داد: تأسیس نظام صنفی اتفاق مبارکی است چرا که تمام مدیران و کارشناسان در این عرصه باید تأییدیه‌ای از نظام صنفی داشته باشند که مورد قبول مدیران و مسئولان کشور باشد.


کاظمی‌ دینان با بیان اینکه تدوین این منشور باعث دلگرمی دانش‌آموختگان روابط عمومی هم خواهد شد، گفت: جلوگیری از ورود مدیران ناکارآمد به عرصه روابط عمومی، افزایش انگیزه لازم برای دانش‌آموختگان روابط عمومی را در پی خواهد داشت.


وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها همواره فاقد سیاست، استراتژی و مأموریت مشخصی هستند، افزود: تدوین منشور روابط عمومی به خروج از طرز تفکر، رفتار و مدیریت غریزی کمک کرده و تخصص‌گرایی و حرفه‌ای‌گری را در بدنه روابط عمومی جاری می‌کند که در این صورت انسجام، یکدستی و یکپارچگی در کل نظام ارتباطات و روابط عمومی برقرار خواهد شد.


در ادامه حمید ضیایی‌پرور مدیر کل سابق دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه متاسفانه در بعضی موارد اجرای اسناد در کشور، در پیچ و خم‌های اداری معطل می‌ماند تأکید کرد: باید تدبیری اندیشیده شود که منشور ملی روابط عمومی از ضمانت اجرایی لازم برخوردار باشد.


در ادامه افشین نوری مدیر روابط عمومی شرکت بیمه پارسیان گفت: باید جایگاه و فرهنگ روابط عمومی در مدیریت و چارت همه سازمان‌ها اعم از دولتی و خصوصی تقویت و برجسته شود و در این زمینه قطعاً به جلب حمایت مسئولان نیازمند هستیم.




سپس جمشید قزوینیان مدیر روابط عمومی بانک دی اظهار داشت: ضرورت دارد در تدوین این منشور باید به 2 نکته توجه کرد، اولاً از کار کتابخانه‌ای فاصله گرفت و در واقع به صورت عملیاتی باشد و ثانیاً تدابیری اندیشیده شود که سند برای سازمان‌ها الزامات اجرایی داشته و حتماً یک نهاد متولی در این زمینه مشخص شود.


در ادامه امیر لعلی مدیر روابط عمومی بیمه تعاون با تأکید بر اینکه چهارچوب کار در تدوین منشور روابط عمومی نباید انحصاری باشد، تصریح کرد: باید استانداردهای لازم در این بستر تعریف و تبیین شود.


مدیر روابط عمومی بیمه تعاون افزود: در حوزه روابط عمومی باید به سوی نگاه مشترک و ادبیات موضوعی درست حرکت کنیم.


همچنین خسرو رفیعی رئیس انجمن روابط عمومی ایران در این جلسه اظهار داشت: روابط عمومی مدعی‌العموم جامعه است اما متأسفانه مدیران و مسئولان در بخش دولتی و خصوصی اهمیت زیادی به این موضوع نمی‌دهند.


وی تأکید کرد: ضرورت دارد روابط عمومی به مبدأ اصلی در سازمان‌ها و نظامات اجتماعی تبدیل شود و این نیازمند شناخت جایگاه دقیق روابط عمومی است.


در ادامه مینا نظری مدیر روابط‌عمومی فدراسیون جهانی راگ فوتبال با تأکید بر اینکه نکته مهم در تدوین این منشور توجه به مسئله استقلال حرفه‌ای و تصمیم‌گیری در روابط عمومی است، افزود: در مطالعه منشور اخلاقی روابط عمومی کشورهای مختلف، موارد مهمی به چشم می‌خورد که البته در تطبیق با شرایط جامعه ایران، باید متناسب با مقتضیات جامعه ایرانی بومی‌سازی شده و مورد استفاده قرار گیرد.


در این جلسه فاطمه فروزان مدیر روابط عمومی اتاق صنایع، معادن و کشاورزی با بیان اینکه در بحث استقلال حرفه‌ای نباید به سمت ایجاد نوعی خودسری حرکت کرد، گفت: تدوین منشور روابط عمومی به تقویت و تشدید جریان حرفه‌ای در این حوزه کمک خواهد کرد و در واقع به هیچ عنوان مانعی بر سر راه مدیران نیست.

سپس حسین ادیب‌نیا مدیر روابط‌ عمومی شرکت میدکو تأکید کرد: رسیدن به یک تعریف ملی از روابط عمومی با توجه به در نظر گرفتن شرایط کشور برای تدوین منشور روابط عمومی ضروری است.


جواد قاسمی دبیر انجمن روابط‌عمومی ایران در این جلسه با تأکید بر لزوم استفاده از تجربیات جهانی، در تدوین چهارچوب‌ و سرفصل‌های منشور روابط عمومی گفت: همچنین باید به تفاوت‌های بومی و فرهنگی هم توجه بیشتری داشت و در این زمینه از ظرفیت تمام بخش‌های دولتی و خصوصی استفاده شود.


وی تأکید کرد: تقویت ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی و پژوهشی، می‌تواند نقش مؤثری در پیشبرد تدوین منشور روابط عمومی داشته باشد.


در ادامه حسین امامی رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی با بیان اینکه مشکل اصلی در حوزه روابط عمومی نبود متولی مشخص در این حوزه است، گفت: متاسفانه جایگاه صنفی مشخصی در کشور برای روابط عمومی تعریف نشده است.


رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی در ادامه از عدم توجه کافی به جایگاه روابط عمومی در بخش خصوصی انتقاد کرد و افزود: در اکثر مواقع عمدتاً با نوعی از روابط عمومی دولت‌محور سروکار داشته‌ایم.




سیدمحمدحسین استاد مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین در این جلسه با بیان اینکه اهالی روابط عمومی می‌توانند ضمانت اجرایی این منشور ملی باشند، گفت: با توجه به تجربه پاندمی کرونا و عملکرد مناسب روابط عمومی‌ها در این زمینه، می‌توان برای تقویت نقش و جایگاه روابط عمومی‌ از تجربه سایر کشورها استفاده کرد.


سپس دکتر منصور ساعی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگ تأکید کرد: احراز صلاحیت حرفه‌ای کارشناسان روابط عمومی و به‌کارگیری نیروهای متخصص در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.




در پایان جلسه نیز حمید شکری خانقاه از مدرسان و نویسنده کتاب برنامه‌ریزی راهبردی در روابط‌عمومی با تأکید بر ضرورت تدوین منشور ملی روابط عمومی گفت: مطالعه و بررسی منشورهای بین‌المللی در کنار توجه به ارزش‌های بومی، در تدوین این منشور بسیار حائز اهمیت است.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد