درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 04:32   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45516صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 12 آذر 1399 - 08:07
شیوع اطلاعات غلط و کووید۱۹
راه‌حل‌های اتوماتیک نظارت بر محتوا محدودیت‌هایی دارند و این واقعیتی سخت است که توسط پاندمی کووید۱۹ نمایان شد. مشکلات نظارت بسیار پیچیده هستند و هیچ راه حل جادویی نیز وجود ندارد.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| وقتی اوایل شیوع جهانی ویروسکرونا، ناظران بر محتوای سامانه‌های بزرگ مثل فیسبوک و یوتیوب به خانه فرستاده شدند، خیلی از مردم حذف اتوماتیک تعداد زیادی پست در مورد کووید ۱۹ را گزارش دادند.

 

بلاگ سازندگان یوتیوب در تاریخ ۱۶ مارچ نوشت: «کاربران و سازندگان ممکن است شاهد افزایش پاک شدن ویدئو‌ها باشند، حتی ویدیوهایی که قوانین را زیر پا نگذاشته‌اند» و توضیح می‌دهد که سیستم یادگیری اتوماتیک بدون نظارت انسان شروع به پاک کردن محتوا خواهد کرد.

 

در همان حین، اطلاعات غلط در مورد ویروس کرونا سرتاسر وب پخش و همه‌گیر می‌شدند. سامانه‌ها با سرعتی ثابت مشغول پاک کردن، کم اهمیت کردن و خارج کردن اطلاعات کذب در تبلیغات و لینک‌ها بودند. اما طبق نظر نت جینز (Nat Gyenes) از مرکز سلامت دیجیتال میدن (Meedan)، شیوع اطلاعات غلط اتفاق تازه‌ای نیست.

 

او می‌گوید؛ «سامانه‌های اینترنتی بزرگ برای اجرای استراتژی‌های نظارت بر محتوای موثر نیاز به تشکیل تیم‌های پاسخگو به سلامت عمومی دارند». جینز می‌گوید که حتی برای مشکلات قدیمی مانند اطلاعات غلط درباره‌ی سرطان نیز همکاری سامانه‌ها با متخصصین سلامت عمومی و محققین جهان ناکافی است.

 

او می‌گوید: «پاندمی‌ها جهانی هستند ولی به صورت منطقه‌ای و محلی تجربه می‌شوند، و چالش ناظران بر محتوا نیز به همین شکل است». مردم در همه‌جای جهان در ایمیل‌ها و انجمن‌های اینترنتی و گروه‌های مجازی با زبان عامیانه سوال‌هایی در مورد بهداشت و سلامت می‌پرسند. وجود ناظران انسانی ضروری است.

 

در پاسخ سریع به پاندمی کووید۱۹، «میدن» در حال توسعه یک پایگاه‌داده‌ی سلامت تخصصی است که می‌تواند توسط جامعه بین المللی مورد بررسی صحت و درستی اطلاعات قرارگیرد. این پایگاه داده شامل اطلاعات مختلف سلامت و بهداشت از سراسر جهان از جمله هند، برزیل، کنیا و سنگال است که از طرف متخصصین تایید شده‌اند.

 

همچنین اطلاعات را به کارکنان حوزه‌ی سلامت و سپس به سمت سامانه های اینترنتی بزرگ‌تر هدایت می‌کند. در نهایت، راه‌حل‌های اتوماتیک نظارت بر محتوا محدودیت‌هایی دارند و این واقعیتی سخت است که توسط پاندمی کووید۱۹ نمایان شد. مشکلات نظارت بسیار پیچیده هستند و هیچ راه حل جادویی نیز وجود ندارد.
 

نویسنده: موزیلا
مترجم: آرمین بی‌نظیر
میدان: https://meidaan.com

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد