درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 21:07   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45502صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 3 آذر 1399 - 07:18
کرونا متشکریم! روابط‌عمومی، هوشمند می‌شود
شرایط جدید سبب ایجاد تغییراتی در ارتباطات و روابط‌عمومی نیز می‌شود. با دیجیتالی شدن جامعه، روابط‌عمومی فراتر از استفاده‌های ساده از ابزارهای هوشمند خواهد شد. از الگوریتم‌ها استفاده خواهد شد که عناصر حیاتی هوش مصنوعی را در خود جای داده است.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| تحول دیجیتال یک وضعیت گذرا یا یک مقطع گذرای صرف نیست. بلکه یک فرایند پیچیده، چند بعدی و تکاملی است. این امر زمانی اتفاق می‌افتد که توسعه فناوری مداوم در طراحی، تولید و ارائه محصولات و خدمات ادغام شود. تحول دیجیتال از طریق رویکردهای جدید، عملکردهای شرکت را تغییر شکل می‌دهد که در حالت ایده‌آل، از هسته شروع می‌شود و به لایه‌های بیرونی در شرکت می‌رسد.


در این راستا، ویروس کرونا به عنوان یک شتاب دهنده دیجیتال عمل می‌کند که به احتمال زیاد میراث مهمی بر جای می‌گذارد. در دوران قرنطینه و پس از عبور از این بحران، تمایل و نیاز به فناوری دیجیتال مثل گذشته خواهد بود.


اکنون مشتریان انتظار دارند از فناوری دیجیتال نهایت بهره را ببرند. با هدفی مشخص کار را شروع می‌کنند و با تعامل و همکاری کار را پیش می‌برند. به همین دلیل است که تحول دیجیتال منجر به اختراع مجدد مدل‌های تجاری می‌شود که به روش‌های نوآورانه‌ای عمل می‌کنند.

روابط‌عمومی، هوشمند می‌شود


این شرایط جدید سبب ایجاد تغییراتی در ارتباطات و روابط‌عمومی نیز می‌شود. با دیجیتالی شدن جامعه، روابط‌عمومی فراتر از استفاده‌های ساده از ابزارهای هوشمند خواهد شد. از الگوریتم‌ها استفاده خواهد شد که عناصر حیاتی هوش مصنوعی را در خود جای داده است.


در این زمینه، روابط‌عمومی انقلاب صنعتی چهارم به روابط هوشمند تبدیل می‌شود.


این تکامل سبب می‌شود ارتباطات سریع‌تر و موثرتر انجام شود. روابط هوشمند داده‌های بزرگ را سریع و صحیح‌تر جمع‌آوری می‌کند. به‌علاوه، در تکنیک‌های برقراری ارتباطات اجتماعی بیشتر سرمایه‌گذاری می‌شود. در نتیجه نظارت بیشتری بر فعالیت‌های اجتماعی می‌شود. در فضای دیجیتال، محدودیت‌های تحلیل رفتاری بیشتر می‌شود که می‌توان از مزیت برنامه‌های خودکار و تنظیمات شخصی این برنامه‌ها استفاده کرد.


توانایی ماشین‌ها در انجام الگو و تشخیص تصویر، زمینه ساز رشد و پیشرفت روابط‌عمومی می‌شود. تکامل پردازش و درک زبان طبیعی چشم‌اندازهای ارتباط آسان‌تر و مستقیم با مخاطبان هدف را بهبود می‌بخشد. داده ها اطلاعات به هنگام از طریق یک فرآیند مصنوعی اخبار زنده تولید می‌کنند. تجزیه‌و تحلیل و پیش‌بینی با داده کاوری انجام می‌شود، بدین ترتیب روابط‌عمومی در زمان بحران آمادگی بیشتری خواهد داشت.

تعامل و ارتباط بیشتر


روابط هوشمندانه بسیار تعاملی‌تر از روابط‌عمومی سنتی است. تکامل چت‌بات‌ها فرصت‌های ارتباطات خودکار را گسترش می‌دهند. پاسخ‌های خودکار دیگر پاسخ‌های از پیش ترکیب شده نیستند بلکه سری جدیدی از داده‌های مرتبط و محتوای ویژه‌ای است که به طور مناسب هر درخواست را پوشش می‌دهد.


به جایی می‌رسیم که نه تنها اطلاعات استاندارد، بلکه دانش نیز مدیریت می‌شود. تکامل روابط‌عمومی با امکانات هوشمند و دیجیتال، نه تنها زمینه‌ساز ارائه محصولات و خدمات جدید می‌شود، بلکه باعث خلاقیت در ارتباطات می‌شود، بنابراین شاهد تحولات بیشتری خواهیم بود.

مخالفان


البته نئو لودیتی‌ها از الگوریتم‌ها هراس دارند. علاوه بر این، تحول دیجیتالی، تغییرات اجتناب‌ناپذیر و مهمی (اقتصادی، اجتماعی، استخدام و غیره) را به همراه دارد. باید دید آیا معادل دستاورد ماشین‌های قرن نوزدهم هستند.


علاوه بر این، چالش‌های اخلاقی نیز باید درنظر گرفته شود. افسوس هیچ تحول عمده‌ای بدون مواجه شدن با معضلات مهم رخ نداده است.


ناامنی در اعصار بعدی عاملی است که مانع چشم‌انداز آتی است. اما به نظر می‌رسد که باید به عدم قطعیت عادت کنیم. ما در جهانی زندگی می‌کنیم که همه چیز بیش از هر زمان دیگری غیرقابل پیش بینی است.


ادغام فناوری‌های انقلاب صنعتی چهارم، افق جدیدی را در زمینه ارتباطات باز می‌کند. کسانی که نخواهند با این تغییرات همگام باشند، منزوی می‌شوند؛ چرا که آینده ارتباطات هوشمند با این فناوری‌ها ادغام شده است.
 

نویسنده: Panagiotis Kakolyris
مترجم: فرزانه شاهویسی

مرجع انگلیسی: www.prnewsonline.com

مرجع فارسی: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد