درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 03:11   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45414صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیسه شنبه، 27 آبان 1399 - 08:18
بازنگری اصل 4P بازاریابی در دوران همه گیری کووید-19
اصل 4P استراتژی و فرمول شرکت های موفق و پرسود است. در دوران همه گیری کووید-19، بسیاری از شرکت ها مجبور شده اند اصل 4P را در شرکت خود دوباره مرور کنند تا مطمئن شوند محصول یا راه حل آنها به جایی که لازم است می رسد یا می تواند برای کادر درمان، کاری را که می خواهد انجام دهد.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| وقتی صحبت از نقشه برنامه بازاریابی می شود، اصل 4P در ذهن افراد نقش می بندد که در واقع پایه و اساس توسعه یک استراتژی یکپارچه هستند.

در دوران همه گیری بیماری
کرونا، بسیاری از شرکت های بهداشت و درمان در بخش فناوری اطلاعات مجبور شده اند که اصل 4P را بازنگری کنند – خواه از این اصل آگاهی داشته باشند یا خیر. آنها مجبور به انجام این کار در سریعترین زمان ممکن هستند؛ این در حالی است که برای نجات جان - کارگران خط مقدم و بیماران آلوده به ویروس تلاش می کنند- همزمان سعی می کنند به مسائل مالی و سودآوری شرکت نیز توجه داشته باشند.

به عنوان مثال، در حال حاضر همه نگاه ها به صنعت بیوفارما معطوف شده است تا ببیند با چه سرعتی می توانند واکسن تولید کنند که به طور موثر زنجیره انتقال ویروس کرونا را متوقف کرده و آن را ریشه کن کند:

• محصول (Product) در اینجا واکسن است، و بسیاری از شرکت ها آزمایش خود را انجام می دهند تا ببینند کدام یک بهترین و ایمن ترین نتایج را ارائه می دهند.

• اما آیا به تبلیغات (Promotion) زیادی که این شرکت ها در اخبار ملی انجام داده اند نیز توجه کرده اید؟ تاکنون، هیچ یک از آنها هزینه این تبلیغات را پرداخت نکرده اند - و نکته مهم اینجاست – تمام هزینه های تبلیغات پرداخت نمی شود.

• همچنین بین کشورها بحث و جدل های زیادی در مورد محل توزیع قرارگیری (Placement) واکسن ها وجود دارد. چگونه واکسن توزیع می شود و چه کسانی در صف اول دریافت آن هستند؟ چگونه از دسترس بودن واکسن مطلع می شوند و از کجا می توانند آن را تهیه کنند؟

• و البته درمورد قیمت (Price) واکسن نیز چیزهای زیادی شنیده ایم. آیا واقعاً رایگان است (کسی باید هزینه آن را بپردازد) یا اینکه وقتی مردم آستین پیراهن خود را برای تزریق واکسن بالا می کشند هزینه گزافی را باید بپردازند؟

از آنجایی که ما با یک همه گیری مواجه هستیم، صعنت بهداشت و درمان تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته است و در تلاش برای ارائه محصولات و خدمات است. در ادامه مثال هایی از تاثیر این همه گیری بر دارو و درمان ارائه شده است.

محصول (Product)


با همه گیری ویروس کووید-19، بسیاری از شرکت های بهداشت و درمان سخت در بخش فناوری اطلاعات در تلاش هستند تا محصول و راهکاری را ارائه دهند که به کادر درمان کمک کنند.

برخی از محصولات راه حل های پیشرفته ای هستند که با فن آوری هایی مانند پرونده الکترونیک سلامت ادغام می شوند - برای ارائه خدمات سریع تر و پیگیری نتایج. برخی از شرکتها ممکن است مستقیماً به بررسی اطلاعات و داده ها بپردازند، در حالی که برخی دیگر ممکن است خدمات مبتنی بر جامعه را برای افراد آسیب پذیر ارائه دهند و همانطور که در بالا ذکر شد، بسیاری از آنها به بررسی روش های درمانی می پردازند که به مراقبت از افراد مبتلا به ویروس کمک می کنند.

محل توزیع (Placement)


پس از ساخت و تهیه محصول، محل و نحوه توزیع محصول موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد. این امر در نحوه بازاریابی و تعیین کانالهای توزیع آن تاثیر دارد.

در این شرایط محصولات درمانی (دماسنج، تست های کووید-19، ونتیلاتور و غیره) به سرعت در سراسر جهان توزیع می شوند اما برای به دست آوردن تجهیزات در جایی که لازم است، عملیات لجستیکی پیچیده ای لازم است.

نکته مهم دیگر نحوه اطلاع رسانی به مردم در مورد استفاده از محصولات است. به عنوان مثال، بسیار شنیده ایم که بعضی افراد علائمی شبیه به کرونا دارند اما نمی دانند برای آزمایش باید به کجا مراجعه کنند.

تبلیغات و ترفیع (Promotions)


در بحران همه گیری، از میان چهار P، "تبلیغات" دشوارترین است. بسیاری از شرکت ها خواهان جایگاهی در رسانه ها برای معرفی خود هستند؛ در نتیجه رسانه ها مملو از چنین اخباری هستند. داشتن ارتباط مناسب با رسانه، و ارائه داستان های واقعی و جذاب برای کسب اطمینان از اینکه مورد توجه قرار گرفته اند، بسیار اهمیت دارد.

تبلیغات پولی یک گزینه پیش روست، اما برای این منظور شرکت ها باید اطلاعات خاص و هدفمندی ارائه دهند تا مورد توجه مخاطبان خود قرار گیرند. رسانه های اجتماعی گزینه خوبی برای تبلیغ محصول و راه حل پیشنهادی است، اما یافتن کانال های مناسب برای برقراری ارتباط و همچنین تعداد دنبال کنندگان بسیار اهمیت دارد.

قیمت (Price)


از میان چهار P، از نظر مصرف کنندگان، قیمت از سه مورد دیگر جذابتر است. به یاد دارید که همه از کمبود دستمال توالت و مواد ضدعفونی کننده دست هراس داشتند و برای کنترل عرضه و تقاضا چه اقداماتی انجام شد؟!

بسیاری از شرکتهای بهداشت و درمان - به منظور تأمین نیازها و ارائه محصولات بهداشتی - محصولات خود را بصورت رایگان در اختیار مردم قرار دادند. اما آنها نمی توانند این کار را برای همیشه انجام دهند زیرا شکست خواهند خورد و در یک اقتصاد ناپایدار، معضلات قیمت گذاری مطمئناً برای بسیاری از این شرکتها زمان بر است - ضمن اینکه سعی در حفظ رابطه خود با مشتریان دارند.

همانطور که بارها و بارها گفته شده، اصل 4P استراتژی و فرمول شرکت های موفق و پرسود است. در دوران همه گیری کووید-19، بسیاری از شرکت ها مجبور شده اند اصل 4P را در شرکت خود دوباره مرور کنند تا مطمئن شوند محصول یا راه حل آنها به جایی که لازم است می رسد یا می تواند برای کادر درمان، کاری را که می خواهد انجام دهد.

محصولات، محل توزیع، تبلیغات و قیمت اکنون بیش از گذشته معطوف به ارائه خدمات بهداشتی و نجات جان مردم است.
 

نویسنده: Christopher Currington
مترجم: فرزانه شاهویسی

مرجع انگلیسی: www.publicrelationstoday.com

مرجع فارسی: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

Oct 20, 2020

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد