درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 26 خرداد 1403 - 21:01   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45382صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 24 آبان 1399 - 07:34
تنظیم برنامه روابط عمومی
اگر بخواهیم از جنبه تکنیک به روابط عمومی بنگریم روابط‌عمومی یک رشته فعالیت‌های مخصوص انجام می دهد و در هر یک از مراحل آن فعالیت‌ها از یک یا چند وسیله ارتباط جمعی استفاده می نماید. بطور کلی می توان گفت که عملیات روابط عمومی از چهار مرحله تشکیل می گردد و هر یک از این مراحل با یکدیگر ارتباط نزدیک دارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| اگر بخواهیم از جنبه تکنیک به روابط عمومی بنگریم روابط‌عمومی یک رشته فعالیت‌های مخصوص انجام می دهد و در هر یک از مراحل آن فعالیت‌ها از یک یا چند وسیله ارتباط جمعی استفاده می نماید. بطور کلی می توان گفت که عملیات روابط عمومی از چهار مرحله تشکیل می گردد و هر یک از این مراحل با یکدیگر ارتباط نزدیک دارند.  

 

مراحل چهارگانه عبارتند از : 1 – تجزیه و تحلیل 2 – تفسیر وتوجیه 3 – اجرا 4 – عمل و اقدام.


تجزیه و تحلیل

 

گردآوری اطلاعات درباره مسئله یا مسائلی که یک مؤسسه با آن مواجه می باشد یا تحقیق و تجزیه و تحلیل آن مسائل اولین قدم در طرح مبارزه روابط عمومی است. این مرحله شامل مطالعه کلی یا اختصاصی مسئله و بررسی کلیه عوامل مربوط و مؤثر در مسئله می باشد. مثلا باید کشف گردد که نظر و عقیده و طرز تفکر مردم نسبت به مسئله و موضوعی که مؤسسه با آن مواجه می باشد چیست و آیا اکثریت موافق موضوع پیش آمده می باشند یا مخالف آن.


تفسیر و توجیه

 

پس از تجزیه و تحلیل عقاید کار روابط عمومی این است که کشفیات خود را درباره طرز تفکر و عقیده مردم بدقت مورد سنجش قرار دهد و نتایج احتمالی نظرات مردم را برآورد نماید. سپس حاصل سنجش و مطالعه و برآورد خود را بعنوان تفسیر و توجیه در اختیار مدیران مؤسسه قرار دهد.


اجرا -

 

وقتی اطلاعات لازم بدست آمده و مورد سنجش و بررسی دقیق قرار گرفت آن وقت است که مؤسسه بر اساس اطلاعات بدست آمده توصیه‌های روابط عمومی را به مورد اجرا بگذارد و خط مشی اساسی خود را تعیین کند. بدیهی است اتخاذ خط‌مشی اساسی کار مدیران مؤسسه است و مدیران در این کار پیشنهادها و توصیه‌های روابط عمومی را باید مورد توجه قرار دهند.

 

برای این کار مدیران گاهی ناچار می شوند که طرز عملیات متداول را رها کنند و طرز عملی نو اختیار کنند یا خط ‌مشی سابق را که مثلا جنبه سود پرستی افراطی داشته منسوخ کنند و خط‌ ‌مشی جدیدی که با منافع مردم نیز سازگار باشد پیش بگیرند. چنین تغییرات برای جلب حسن نیت و اعتماد و رضایت خاطر مردم کاملا ضروری می یاشد.


عمل و اقدام

 

عمل و اقدام چهارمین مرحله برنامه روابط عمومی می باشد و در این مرحله است که مبارزه روابط عمومی عملا مورد آزمایش قرار می گیرد وقتی که مدیران مؤسسه با توجه به توصیه‌‌های مأمور روابط عمومی تصمیمات خود را اتخاذ کردند و به وضع داخلی مؤسسه به نحوی که سازگار با منافع مردم باشد سرو سامان دادند آن وقت است که باید راجع به این موضوع ها با مردم صحبت کرد و برای مطلع ساختن مردم از این جریان ها و جلب حسن نیت و اعتماد آنها از چند یا همه وسایل ارتباط جمعی استفاده نمود.

 

در این مرحله هدف آگاه ساختن مردم و نفوذ در عقاید آنها بوسیله استفاده ثمر بخش و مؤثر از وسایل ارتباط جمعی است. با استفاده از وسایل مختلف ارتباط جمعی ابلاغ و ترویج خط مشی و سیاست های جدید مؤسسه به طبقات و گروه های مختلف مردم امکان پذیر خواهد گردید.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد