درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 21:21   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4531صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 20 مرداد 1392 - 10:56
معرفی کتاب اصول خبرنویسی
  

 

شارا- کتاب  اصول خبرنویسی نوشته‌ی علی‌اصغر نیک نظر را انتشارات کتاب سبز در سال 1388 چاپ کرده است.

این کتاب با شمارگان 2 هزار نسخه به قیمت 30 هزار ریال در قطع وزیری و 123 صفحه برای نوبت نخست چاپ شده است. کتاب پیشِ رو پس از مقدمه در 7 فصل تدوین و تنظیم شده و نخست به روزنامه نگاری و اهمیت آن در جهان امروز پرداخته است. بخش دوم اختصاص به مداقه در فرآیند تولید خبر دارد و به ترتیب مولفه‌های شناخت خبر و چگونگی جمع‌آوری اطلاعات را به مخاطب ارائه می‌کند.

فصل سوم به ترتیب چگونگی نگارش تیتر و مفاهیم مرتبط به آن، انواع تیتر، انتخاب شکل تیتر در رسانه‌های چاپی، نشانه‌گذاری و خلاصه خبر و عنوان های آن را آورده است.

فصل 4 با عنوان نگارش در لید، متن و سابقه‌ی خبر به بررسی انواع لید، منبع خبر، معرفی افراد در خبر، سابقه ی خبر، کاربرد صفت در خبر و سخت خبر و نرم خبر پرداخته است.

نویسنده در فصل بعد درست‌نویسی در رسانه‌های چاپی و برخی تکنیک‌ها و کیفی‌سازی نوشتار ها از جمله کوتاه‌نویسی‌ها، استفاده از فعل‌های مجهول، استفاده از نشانه‌های جمع، نشانه‌گذاری‌ها و مانند این‌ها را بیان کرده است.

اصول خبرنویسی در رادیو، تلویزیون، رسانه‌های چاپی، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های الکترونیک در فصل 6 پرداخته شده‌اند و در فصل 7 برای آشنایی با اصول روزنامه‌نگاری جهانی که محصول فناوری دیجیتال می‌داند در پیِ پاسخ به پرسش‌هایی از این دسته است که: موقعیت روزنامه‌نگاری جهانی چیست و بازار مالکیت، کنترل، مدیریت و مسائل آخلاقی آن چگونه است؟

فصل 8 کتاب نیز به ارائه و انتشار اخبار در رسانه‌های چاپی از منظر ماکت‌سازی و صفحه‌آرایی، عکس و انواع عکس‌های مطبوعاتی پرداخته است.

 

کلید واژه ها: اصول خبرنویسی، درست نویسی در رسانه ها، روزنامه نگاری، خبر و فرآیند تولید خبر، نگارش تیتر، نگارش لید و انواع آن، روزنامه نگاری الکترونیک، صفحه آرایی، روزنامه نگاری جهانی.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد