درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 03:17   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 453صفحه نخست » خبر یکجمعه، 8 اردیبهشت 1391 - 16:13
درس های استاد: به بهانه تجلیل از استاد دکتر قربانعلی پور مرادیان
استاد دکتر قربانعلی پور مرادیان، این روزها در اقدامی پسندیده، از سوی انجمن ها و تشکل های روابط عمومی و دوستداران و دانشجویانش تجلیل می شود ولی ماندگارتر از این تجلیل و مراسم نمادین، مراسم قدرشناسی و قدردانی از این پیر سپید مو و دل زنده، همیشه و برای ابد در دل فرزندان معنوی و شاگردانش برپاست. عمرش دراز و سلامتی و عزتش مستدام باد. انشا...
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)-  آن روز کمی دیر به کلاس درس رسیدم. اجازه گرفتم و سر جایم نشستم. استاد مکثی کرد و بحثی را که آغاز کرده بود، ادامه داد.  درس امروز در مورد پوستر و نقش آن در جذب مخاطب و تاثیر گذاری بر احساسات و عواطف اوست.

نور ملایم پروجکشن تصویری از یک نوشته را بر روی پرده سفید کلاسی منعکس کرده بود. متن نوشته این بود:

پوستر رسانه ای است که همراه با طرح، تصویر و نوشته علاوه بر ذهن و منطق مخاطب، احساسات و عواطف او را تحت تاثیر قرار می دهد.

صحبت از پوستر، تصویر و اثرگذاری آن بر مخاطب بود و استاد قربانعلی پورمرادیان به عنوان یکی از کارشناسان خبره و زبده روابط عمومی، حاصل سال ها تجربه  و یافته های عملی خود را از طریق تدریس و بحث و مباحثه در دانشگاه جامع علمی کاربردی به خیل مشتاقان حرفه و دانش روابط عمومی ارائه می کرد.

با تشویق استاد و شرکت دادن دانشجویان در مباحث مطرح شده، زوایای مختلف مربوط به پوستر و اثرگذاری آن، درکلاس طرح شد و ساعت کلاسی به پایان رسید.

این درس استاد بعدها کمک کرد تا در دو تجربه در ایران وهند به اهمیت تصویر سازی و نقش پوستر در جلب توجه مخاطبان بیشتر پی ببرم و در عمل و در صحنه اجرا قدرت یک پوستر هدفمند را که به خوبی عواطف، احساسات و منطق مخاطب را هدف قرار داده باشد درک کنم.

اردیبهشت ماه 1390 در یکی از مجلات جهانگردی پوستری نظرم را به خود جلب کرد. پوستری که درآن در خصوص جشنواره فیل ها در جیپور هندوستان اطلاع رسانی شده بود. این جشنواره یک روز قبل از جشنواره رنگ ها، در شهر جیپور هندوستان که به دلیل رنگ غالب ساختمان های آن به شهر صورتی معروف است، برگزار می شد و مردم آن منطقه به همراه جهانگردانی از سراسر جهان بعنوان استقبال از بهار و جشن پیروزی خوبی بر بدی، در این جشن شرکت می کردند تا نارضایتی ها را فراموش کنند و محیطی را برای آشتی با همنوعان بوجود می آورند.( البته این توضیحات را بعدا در بروشور مربوط به جشنواره خواندم)

پوستر این جشنواره تابلویی از رنگ ها بود که در قالب فیل هایی که نقاشی شده بودند، چشمان هر بیننده ای را به میهمانی دنیایی از زیبایی، جذابیت و شور ونشاط دعوت می کرد.

 نشانه های بکار رفته در پوستر نشانگر مطالعه دقیق در مورد موضوع جشنواره و توجه به مخاطبانی فراملی بود که با بهره گیری از نقطه نظرات مسئولین تبلیغات، بازاریابی، و روابط عمومی به تابلویی جامع برای جلب نظر مخاطب طراحی شده بود.

طراح چیره دست پوستر( که از قضا یک هنرمند ایرانی بود ) با آشنایی کامل با هارمونی رنگ ها و بهره گیری کامل از امکانات چاپ، و شناخت نیازهای مخاطب، تابلویی را تصویر کرده بود که مقاومت در برابر آن کار آسانی نبود.

این پوستر زیبا کار خودش را کرد و در اردیبهشت ماه سال 1390، سه روزی را میهمان جشنواره ای بودیم که تصویر ارائه شده در باره آن خیلی فراتر از واقعیت های جشنواره بود، ولی طراحان پوستر جشنواره با هوشمندی و توانمندی بالای خود در تصویرسازی توانسته بودند، جمعیت زیادی از سراسر جهان را از ملیت های مختلف به این جشنواره بکشانند.

موضوع مشابهی در همین ارتباط یک سال بعد و در ایران اتفاق افتاد که حاکی از بی توجهی ما به امر تصویرسازی در معرفی امکانات و پتانسیل های توریستی و جاذبه های طبیعی و نعمت های بی نظیر الهی در این کشور زیبا و چهار فصل است.

  در روزهای آغازین اردیبهشت ماه 1391 و یک سال بعد از سفر به هند، برای تهیه گزارشی برای یکی از مجلات به استان کهگیلویه و بویر احمد سفر کردم. تمام دانسته هایم در مورد این استان زیبا محدود به گفته ها وشنیده هایی بود که به طور اتفاقی به دست آورده بودم. نام رشته کوهای دنا را شنیده بود و نام شهر سی سخت به دلیل زمستان های پر برف آن، چند باری از تلویزیون شنیده و تصاویری با کادر بسته را در سیما دیده بودم.

روز دوم سفر، فرصتی پیش آمد که به منطقه شهرستان دنا و شهر سی سخت سفر کنیم و به دیدار چشمه میشی، تخت سلیمان و دریاچه گوه گل برویم. بهشتی که باور به وجود آن در ذهن و مخیله امان هم نمی گنجید. تابلویی از زیبایی های بهشتی طبیعت ایران، در مقابل چشمان ما گشوده شده بود که در هیچ جایی تصویری از آن را ندیده بودیم. علف های تازه رسته جاشیر، فرشی سبز و دلفریب بر کوهستان زیبا و زیبای کوه گل گسترانده بودند و دریاچه نیلگون حاشیه کوه پروانه های عاشق را در فضایی رویایی به پرواز در آورده بود.

حرف ها و تاکید استاد دکتر قربانعلی پور مرادیان، در کلاس درس بر قدرت پوستر و نقش آن در تاثیرگذاری بر احساسات و عواطف و منطق مخاطب دوباره در ذهنم زنده شده بود.

به عینه می دیدم که تصویر سازی هندیان از فیل های رنگ شده، مشتریان زیادی از بهشت ایران رابه سوی دیوارهای صورتی و رنگ شده  شهرجیپور کشانده است و در کنار آبادانی آن شهر، یاسوج زیبای ایران و صحنه دلاور مردی های آریوبرزن در باغ چشمه بلقیس درحسرت جهانگردانی از سراسر دنیا که نه، در حسرت دیدار مردم کشورش می سوزد و کمتر ایرانی عاشقی از بهشتی که در کشور خودش فرش رویا را در چهار فصل سال گشوده است خبر دارد.

حرف های استاد  با همان آرامش و کلام متین و اثربخش، در گوشم زنگ می زد و احساس می کردم، اصرار او بر درک قدرت پوستر و تصویر سازی در اثر گذاری بر مخاطب، فریادی از درون بود که در تجربه ای به درازای یک عمر حاصل شده بود و می توانست وضعیت کشور را به لحاظ جذب مخاطبان داخلی و خارجی به گوشه گوشه بهشت گون این کشور زیبا متحول کند.

استاد دکتر قربانعلی پور مرادیان، این روزها در اقدامی پسندیده، از سوی انجمن ها و تشکل های روابط عمومی و دوستداران و دانشجویانش تجلیل می شود ولی ماندگارتر از این تجلیل و مراسم نمادین، مراسم قدرشناسی و قدردانی از این پیر سپید مو و دل زنده، همیشه و برای ابد در دل فرزندان معنوی و شاگردانش برپاست.

عمرش دراز و سلامتی و عزتش مستدام باد. انشا...

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد