مدیر شبکه قرآن و معارف سیما اظهار کرد: مشکل زیرساختی که در کل فعالیتهای قرآن و معارفی در تمامی رسانهها به خصوص رسانه ملی وجود داد، نبود همگرایی در این رسانهها است. حسن گروسی، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، با اشاره به وظیفه خطیر رسانهها در راستای ترویج آموزههای دینی، گفت: رسانه یکی از مهمترین ابزارها برای مبارزه با آسیبهای اجتماعی به شمار میآیند.
وی ادامه داد: در این میان شبکه قرآن و معارف سیما با توجه به رسالت خود مبنی بر مقابله با هجمههای روز افزون و آسیبهایی که امروزه جامعه دچار آن شده است، با تأکید بر آموزههای دینی و قرآنی به فعالیت میپردازد.
گروسی یکی از مهمترین دغدغههای این شبکه را جذب حداکثری مخاطبان و آشنایی هرچه بیشتر آنان با راهکارهای دینی برای مقابله با مسائل دنیوی و اخروی دانست و گفت: شبکه قرآن و معارف سیما اصلیترین هدف خود را بر پایه مبارزه با ناهنجاریهای اجتماعی با بهرهمندی از منابع اسلامی میداند.
بازخورد مخاطبان؛ بهترین راه برای سنجش عملکرد
وی در خصوص عملکرد شبکه قرآن و معارف سیما، گفت: بهترین نحوه ارزیابی عملکرد رسانههای جمعی، بازخوردی است که از مخاطبان آن ملاحظه میشود.
وی ادامه داد: بر اساس آخرین نظر سنجیها، بیش از 80 درصد بینندگان شبکه قرآن و معارف سیما عملکرد این شبکه را در حد خوب و عالی میدانند البته تلاش بر این است که به برکت قرآن این میزان رضایت را به حد ایدهآل 100درصد برسانیم.
گروسی با اشاره به چهاردهمین سالگرد تاسیس شبکه قرآن و معارف سیما، اظهار کرد: بازخوردهای بینندگان باعث دلگرمی دستاندرکان این شبکه میشود و هدف این است که در شبکه بتوانیم اهداف قرآنی و معارفی نظام مقدس جمهوری اسلامی به خصوص اهداف عالیه مقام معظم رهبری را پیاده کنیم.
وی افزود: با توجه به اینکه این شبکه یک شبکه تخصصی است، ظرف چند سال گذشته در سطح عموم جامعه نیز مخاطبان خوبی را کسب کرده و این امر نشان از موفقیتهای شبکه قرآن است که در سایه تعامل حوزههای علمیه، آیات اعظام و مراجع تقلید، جامعه قرآنی، موسسات و قاریان بینالمللی به دست آمده است.
استفاده از تمامی تکنیک های رسانه ای برای جذب مخاطب
گروسی خاطر نشان کرد: مشکل زیر ساختی که در کل فعالیتهای قرآن و معارفی در تمامی رسانهها به خصوص رسانه ملی وجود داد، نبود همگرایی در این رسانهها است.
وی در ادامه در توصیه به فعالان رسانه در زمینه قرآن و معارف اسلامی، گفت: اگر در تعامل با یکدیگر بوده و هماهنگ باشند، به همافزایی خوبی دست پیدا خواهند کرد که امروزه نیاز ما در فضای مجازی و عرصه اطلاع رسانی است.
گروسی تصریح کرد: شبکه قرآن و معارف سیما آمادگی دارد با فعالان این عرصه همکاری کرده و برنامه و کارکردهای آنان را برای مخاطبان تشریح و تبلیغ کند و زمینههای ترویج آموزههای دینی را بیش از پیش فراهم سازد.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در پاسخ به این سوال که شبکه قرآن و معارف اسلامی در راستای جذب حداکثری مخاطبان خود به این شبکه چه برنامه و راهکاری را مدنظر قرار داده است، گفت: سعی بر این است که امروز با توجه به گسترده شدن شبکههای تخصصی در دنیا، از تمامی تکنیکهای رسانهای برای جذب مخاطب بهره ببریم.
وی ادامه داد: اتاق فکرهای متعددی در شبکه قرآن و معارف سیما در راستای خواست مخاطبان و نظر آنها عمل میکنند لذا با استفاده از پلهای ارتباطی معین، نظر مخاطبان را جویا شده و بر اساس خواست آنان به برنامهریزی و تدوین برنامهها اقدام میکنند.
گروسی در خصوص اهم حوزههای فعالیتی شبکه قرآن و معارف اسلامی، بیان کرد: حوزه تلاوت، نغمات دینی، برنامههای اجتماعی، فیلم و سریال، کودک و نوجوان، راه اندازی گروههای فیلم، سریال و مستند، از جمله مهمترین زمینههای فعالیتی این شبکه به شمار میآیند.
|