درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 11 خرداد 1403 - 08:07   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان
  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45109صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 5 آبان 1399 - 17:45
طرح‌ریزی در روابط‌عمومی
طرح های مؤثر هنگامی که به مرحله عمل برسند برنامه‌ریزی مؤثر می شوند. هر قدر روابط عمومی رشد و رونق پیدا کند اهمیت و لزوم طرح ریزی محسوس تر خواهد شد. تهیه طرح و برنامه بدون تحقیق کافی و از روی شتابزدگی و عجله خاصه در مواقع اضطراری نتایج نامطلوب و منفی به بار خواهد آورد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| تهیه طرح و برنامه دومین قدم در فعالیت‌های روابط عمومی است. وقتی که بر اثر تحقیق معلوم شد که اشکال و گره کار کجاست آن وقت است که باید تصمیم گرفت که برای رفع اشکال و گشودن گره چه کارهائی باید انجام داد.

 

طرح های مؤثر هنگامی که به مرحله عمل برسند برنامه‌ریزی مؤثر می شوند. هر قدر روابط عمومی رشد و رونق پیدا کند اهمیت و لزوم طرح ریزی محسوس تر خواهد شد. تهیه طرح و برنامه بدون تحقیق کافی و از روی شتابزدگی و عجله خاصه در مواقع اضطراری نتایج نامطلوب و منفی به بار خواهد آورد.


بزرگترین دشمن طرح ریزی عاقلانه نداشتن وقت کافی است. فشار کارهای روزانه مجال و فرصت برای تنظیم یک طرح کامل و همه جانبه که مربوط به هدف های مؤسسه باشد باقی نمی گذارد. یکی دیگر از موانع طرح ریزی احتیاج به اقدامات زیر دارد:


1 – نگاهی جستجوگر به گذشته لازم است تا معلوم شود چه عواملی وضع کنونی را به وجود آورده است.


2 – نگاهی عمیق به اوضاع داخلی به منظور بررسی حقایق و عقاید جمع‌آوری شده با توجه به هدف های مؤسسه و رسیدگی به اعتبار آنها.


3 – تعمقی ژرف در اطراف به منظور مطالعه وضع مؤسسات مشابه و تشخیص تمایلات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و شناختن مقتضیات زمان.


4 – نگاهی بس دورخیز و دوررس به منظور تعیین هدف های آینده مؤسسه و هدف هائی که از اجرای برنامه روابط عمومی در نظر می باشد.


طرح ریزی با مقاصد واقع بینانه سازمان آغاز می شود و شامل تعیین هدف ها و شیوه عمل و راه وصول به آنهاست. هدف ها ممکن است برای زمان نزدیک یا دور تعیین شوند.


طرح ریزی بین فعالیت های پیشگیری و فعالیت هائی که برای علاج و مداوای وضع نامطلوب کنونی بعمل می آید فرق و امتیاز قائل می گردد. با طرح ریزی است که تعداد کارمندان لازم و نحوه عمل برای اجرای طرح و برنامه تعیین می گردد.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود


  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟


  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟


  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟


  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد


  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد