درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 06:13   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45053صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 3 آبان 1399 - 07:41
رهبری در امتحان دشوار بحران
پونیت رنجن - اگرچه شرکت‌ها در مراحل متفاوتی از مواجهه با شیوع این همه ‎گیری قرار دارند و هر بخش و منطقه‌ جغرافیایی هم شرایط منحصر به خودش را دارد. اما صرف‌نظر از میزان تاثیرگذاری ویروس بر سازمان، اعتقاد داریم که 5 خصیصه‎ رهبری انعطاف‌پذیر، می‌توانند وجه تمایز مدیرعامل‌های موفق در حین هدایت شرکت‎ های شان در دل بحران کووید-19 باشند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| انتشار کرونا در سطح دنیا، دارای چنان سرعت و مقیاسی بوده که سایر اپیدمی‏‎ های اخیر را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. علاوه بر تلفات عظیم انسانی و اختلال‌های ناشی از این بیماری بر زندگی میلیون‎ها انسان، آسیب ‎های اقتصادی ناشی از آن نیز به ‎شدت گسترده و وسیع بوده ‎اند.


رهبران کسب ‎وکار حق دارند که در تقابل با چالش‏ های معلوم و مجموعه‌ای از ریسک ‎های هنوز نامعلوم پیش رو، نگران تاثیر آن‎ها بر شرکت‌ها و اقدامات بعدی خودشان باشند. در اوج هیجانات و اضطراب‎ های کنونی، تعدادی درس عبرت تاریخی هستند که می‌توانیم از آن‎ها بهره بگیریم. بینش‌های رهبران دیلویت در مناطق گوناگون دنیا، می‌توانند برداشت‎ های عملی را در اختیار مدیران و تیم‌های رهبری‎ شان بگذارند تا اقدامات مناسب را پیش بگیرند.


اگرچه شرکت‌ها در مراحل متفاوتی از مواجهه با شیوع این همه ‎گیری قرار دارند و هر بخش و منطقه‌ جغرافیایی هم شرایط منحصر به خودش را دارد. اما صرف‌نظر از میزان تاثیرگذاری ویروس بر سازمان، اعتقاد داریم که 5 خصیصه‎ رهبری انعطاف‌پذیر، می‌توانند وجه تمایز مدیرعامل‌های موفق در حین هدایت شرکت‎ های شان در دل بحران کووید-19 باشند.


1- برای طرح‌های خود، از قلب ... و مغزتان بهره بگیرید.

 

در دوران بحران، می‌توان دشوارترین مسائل را با ملایمت پشت سر گذاشت. رهبران انعطاف ‎پذیر با همدلی ناب و مخلصانه، خود را به‌جای کارکنان، مشتریان و مجموعه‎ ی اکوسیستم خود می‎ گذارند. بااین‌حال رهبران انعطاف‌پذیر باید یک نگاه جدی و منطقی را هم داشته باشند تا حافظ عملکرد مالی سازمان در برابر ناملایمت‎ های همیشگی ناشی از این اختلالات باشند.


2- ماموریت را در اولویت قرار دهید.

 

رهبران انعطاف‌پذیر، مهارت خوبی را در زمینه‎ ی اولویت‎ بندی دارند و می‌توانند در کنار شناسایی فرصت‎ های ارزشمند، ثبات لازم در سازمان شان را ایجاد نمایند.


3- میان سرعت و زیبایی، سرعت را در اولویت قرار دهید.

 

رهبران انعطاف ‎پذیر – با بهره‎‏ گیری از شجاعت خود – تصمیماتی قاطعانه را بر اساس اطلاعات نه‌چندان کامل اتخاذ می ‎کنند و اهمیت شتاب در اجرای امور را می ‎دانند.


4- روایت را از آنِ خود کنید.

 

رهبران انعطاف‎ پذیر، از همان ابتدای کار روایت را در دست می ‎گیرند، واقعیت ‎های کنونی – ازجمله مجهولات خود – را به‌صراحت می‌گویند و یک تصویر متقاعدکننده از آینده‎ را ترسیم می‎ کنند تا الهام‌بخش اعضای سازمان برای حفظ پشتکارشان باشند.


5- دیدگاه ‎های بلندمدت را اختیار کنید.

 

رهبران انعطاف ‎‏پذیر، تمرکز خود را بر افق پیش رو می‎ گذارند، مدل‏ های کسب ‎وکار آتی را پیش ‎بینی می‎ کنند و محرکی برای طرح نوآوری‎ های آینده ‎ساز هستند.


اعتقاد داریم که یک بحران معمولاً سه چارچوب زمانی را طی می‌کند: «پاسخگویی» که کمپانی می ‎تواند با موقعیت کنونی مواجه شود و تمرکزش را بر مدیریت استمرار کسب‎ وکار بگذارد؛ «بازسازی» که طی آن، کمپانی یاد می ‎گیرد و ظهور قدرتمندتری را خواهد داشت؛ و «رشد» که در آن، کمپانی خود را برای «نرمال جدید» آماده می‎ کند و آن را شکل می‏‎ دهد. این مسئولیت مدیرعامل‎ هاست که با چالاکی تمام، هر سه چارچوب زمانی را به‌صورت هم‌زمان در نظر بگیرند و منابع شان را به‌صورت متناسب به آن‎ها تخصیص دهند.


با عنایت به این وظایف گسترده، رهبران انعطاف‌‎پذیر می‌توانند اقدامات تاکتیکی خاصی را به کار بگیرند تا 5 خصیصه‌ی فوق را ارتقا دهند، تاثیر بحران کنونی را بکاهند و کمک‌حال سازمان شان برای ظهور قدرتمندتر از گذشته باشند. با به‎ کارگیری رویکردهای صحیح، این بحران می‌تواند فرصتی برای پیشروی و خلق ارزش‎ ها و تاثیرات اجتماعی مثبت باشد، نه اینکه مجدداً به جایگاه کنونی خود بازگردند.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد