شارا- رئیس موسسه کارگزار روابط عمومی درباره شروع فاز دوم طرح جامع استانداردهای روابط عمومی، گفت: فاز دوم طرح جامع استانداردهای روابط عمومی عملیاتی شد و در این مرحله علاوه بر تکمیل فرآیندهای روابط عمومی، برای نخستین بار یک بسته جامع شامل سه مدل آموزش، نظارت و ارزیابی فعالیت ها در حوزه روابط عمومی ارائه می شود.
به گزارش شارا، مهدی باقریان در ادامه در پاسخ به اینکه ضرورت تدوین استانداردهای روابط عمومی چیست؟ گفت: قفدان راهنمای عملی و کاربردی منجر به فرسودگی شغلی و عدم انجام درست فعالیت ها و برنامه ها می شود، و ارتباطات حرفه ای در این زمینه بخصوص حساس است و نیاز به راهنماهای عملی و مهارت های کلیدی دارد. بنابراین آگاهی از چگونگی انجام فعالیت های روابط عمومی یک ضرورت است و موسسه کارگزار روابط عمومی با توجه به این واقعیت، فاز دوم و نهایی تدوین استانداردهای روابط عمومی را در دستور کار خود قرار داده است.
گفتنی است کتاب استانداردهای روابط عمومی تالیف دکتر احمد یحیایی ایله ای و با مدیریت محمد جشنی از سوی انتشارات کارگزار روابط عمومی به بازار کتاب عرضه شده است.
این کتاب در دو بخش فنون و فعالیت های روابط عمومی و اصول مدیریت روابط عمومی تدوین شده است.
مفهوم سازی فعالیت های روابط عمومی، ترسیم گردش کار در حوزه های مختلف روابط عمومی و تدوین اقدامات کلیدی در فعالیت های روابط عمومی از جمله اهداف تدوین این کتاب می باشد و برای دستیابی به این اهداف ابتدا طی جلساتی متعدد با کارشناسان روابط عمومی، فعالیت های اولویت دار روابط عمومی شناسایی و پس از آن با استفاده از منابع و مستندات، متن استاندارد نگارش شد و در مرحله نهایی صحه گذاری توسط مشاوران علمی حامدرضا اسماعیلی، حسین امامی، مهدی باقریان، قربانعلی تنگ شیر، سیدشهاب سیدمحسنی، میرمحمود سجادی، علی فروزفر، هادی کمرئی، محمود مختاریان و امیرمسعود مظاهری انجام گرفت.
این کتاب، از معدود کتاب هایی است که رویکردی صرفاً کاربردی داشته و با شناسایی انواع فنون وفعالیت های موردنیاز روابط عمومی ها، فرآیند و چک لیست کاری و نمودار فرآیندی هر فعالیت تبیین و ترسیم شده و می توان گفت کتابی است که حتی برای کسانی که تاکنون تجربه کار و فعالیت در واحد روابط عمومی را نداشته می توانند با به کار گرفتن فرآیند کاری که برای هر فعالیت تعریف شده آن تکنیک را به راحتی و با کیفیت خوب در سازمان شان اجرا و پیاده سازی نمایند و به نوعی می توان گفت یک کتاب راهنمای کار و فعالیت درحوزه روابط عمومی محسوب می گردد.
استانداردهای روابط عمومی/ مولف: دکتر احمد یحیایی ایله ای/ناشر: کارگزار روابط عمومی؛ چاپ اول تابستان 1392/قطع رحلی/قیمت:20 هزار تومان/456 صفحه
|