درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 12:28   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44771صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 11 مهر 1399 - 12:39
نواقص نظام پیشنهادات و مشکل روابط عمومی‌ها
احمدرضا هدایتی کارشناس ارشد مدیریت - اگر روابط‌عمومی‌ها در کنار بخش کنترلی و نظارتی وظایف خود را به درستی انجام دهند و مدیران را به طور دقیق‌تری در جریان واقعیات و جزئیات امور قرار گیرند، نه‌تنها بخش عمده‌ای از نواقص و معایب اداری به خودی خود برطرف خواهد شد، بلکه از بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اداری نیز پیشگیری می‌شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| از نامش پیداست که مسئولیت ایجاد ارتباط با افکار عمومی جامعه را بر عهده دارد، روابط عمومی‌ها را می‌گویم...

از نامش پیداست که مسئولیت ایجاد ارتباط با افکار عمومی جامعه را بر عهده دارد، روابط عمومی‌ها را می‌گویم، اما حال این سوال مطرح می‌شود که آیا این ارتباط یکسویه و فقط مبتنی بر آن چیزی است که دستگاه‌ها در قوای سه‌گانه قصد اطلاع‌رسانی و انتشار آن را دارند یا یک جریان دوطرفه برای تبادل مطالب و اطلاعات موردنظر و آگاهی از افکار عمومی در مورد عملکرد سازمان است؟

بررسی انتظارات مردمی و متقابلاً ضرورت توجه به اصل مشارکت جامعه در اداره امور کشور، بیانگر این واقعیت است که اصولاً تعامل با افکار عمومی نمی‌تواند، یک طرفه و فقط برای انتقال مطالبی باشد که معمولاً موردنظر و مطلوب مدیران دستگاه‌های اجرایی (فقط اعلام برنامه‌ها و بیان وعده‌های واقعی و غیرواقعی آتی یا ارائه گزارش عملکرد و بعضاً مجیزگویی مدیران) است، بلکه این مجموعه باید گوش شنوای طرح‌ها، پیشنهادات و به‌ویژه انتقادات مردم نیز باشد.

اگرچه ممکن است در شرح وظایف روابط‌عمومی برخی از دستگاه‌ها این موضوع عمداً یا سهواً مورد غفلت قرار گرفته و یا ابهاماتی در آن وجود داشته باشد، اما اگر قرار باشد این بخش نقش موفقی در ایجاد ارتباط با مردم داشته باشد، مستلزم آن است که بازخورد گزارش عملکرد دستگاه ذیربط (اعم از مثبت یا منفی) را نیز از جامعه اخذ و با کمک سایر اجزا و ارکان سازمان خود، این یافته‌ها را مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار داده و بدون هیچ ملاحظه‌ای در اختیار مسئولین ذیربط قرار داده و در صورت لزوم با موافقان و مخالفان و به‌خصوص با منتقدین خود ارتباط برقرار نماید.

بدیهی است برای تحقق این هدف راه‌کارهای مختلفی وجود دارد که رجوع به مطبوعات و سایر رسانه‌ها و رصد مستمر مطالب منتشره از سوی آنها، یکی از آسان‌ترین مسیرهای دستیابی به این خواسته به شمار می‌رود.

در واقع نشریات و رسانه‌ها زبان گویا و پل ارتباطی با مسئولین محسوب می‌شوند و در پاره‌ای از موارد، این ابزار (رسانه ملی، مطبوعات، سایت‌های خبری و اطلاع‌رسانی و امثال آن) تنها راه ارتباطی برای کسانی محسوب می‌شوند که دستشان به مسئولین محترم در سطوح بالا نمی‌رسد و احیاناً در نظام اداری حقی از آنها ضایع شده یا از روی دلسوزی قصد دارند تا برای رفع مشکلات و گره‌های کاری یا یادآوری اولویت‌ها و انتظارات مردمی، با مسئولین خود ارتباط برقرار نمایند.

ایجاد سایت اطلاع‌رسانی و به‌روزرسانی مستمر آن، اعلام نشانی الکترونیکی، امکان برقراری ارتباط از طریق پیام‌رسان‌های داخلی و اختصاص شماره تلفن همراه برای این منظور، اعلام شماره نمابر (فکس)، تعیین و اعلام تلفن گویا و مستقیم، تعیین وقت ملاقات عمومی و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و جلسات پرسش و پاسخ در محلات مختلف شهر و روستا و یا مجالس و محافل و اماکن عمومی مثل؛ مساجد، مدارس و شوراهای اسلامی شهر روستا، راه‌کارهای دیگری است که می‌تواند بسترهای لازم برای ارتباط مردم با مسئولین را فراهم نماید.

در واقع این وظیفه ذاتی روابط‌عمومی است که با استفاده از این ایزار صدای مردم را به گوش مسئولین دستگاه ذیربط برساند و متقابلاً گزارش خدمات و اقدامات انجام گرفته و در دست اقدامات و یا نتیجه پیگیری خواسته‌های مردم را به مخاطبین خود منتقل نماید.

البته در این راستا نظام پیشنهادات در دستگاه‌های دولتی نیز می‌توانند نقش مهمی را ایفا نمایند، اما رجوع به سایت وزارتخانه‌ها حاکی از آن است که برخی از سازمان‌ها یا اصلاً در این رابطه کاری نکرده‌اند و یا حداقل در اینترنت اثری از کار آنها وجود ندارد، یا در سایت سازمان بخش نظام پیشنهادات وجود دارد اما کل سایت یا بخش پیشنهادات غیر فعال هستند یا این بخش فقط برای اخذ نظر از کارکنان دستگاه‌ها طراحی شده و سایر افراد جامعه نمی‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و یا فقط برای ارسال پیشنهاد به سطوح عالی سازمان ایجاد شده است و شامل پیشنهادات ساده برای زیرمجموعه نمی‌شود.

تجربه چندین ساله نگارنده در ارتباط با روابط عمومی دستگاه‌های مورداشاره نیز نشان می‌دهد که مدیران برخی از روابط‌عمومی‌ها (از جمله روابط عمومی وزارت نیرو)، تمایل چندانی به ایجاد این‌گونه ارتباطات و اخذ نظرات و پیشنهادات مردمی ندارند و بعضاً چنان سرگرم تهیه گزارش‌های رنگی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت‌گرفته و ناگرفته خود هستند که اصلاً فرصتی برای پاسخگویی به ارباب رجوع ندارند.

کلام آخر این‌که؛ اگر روابط‌عمومی‌ها در کنار بخش کنترلی و نظارتی وظایف خود را به درستی انجام دهند و مدیران را به طور دقیق‌تری در جریان واقعیات و جزئیات امور قرار گیرند، نه‌تنها بخش عمده‌ای از نواقص و معایب اداری به خودی خود برطرف خواهد شد، بلکه از بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اداری نیز پیشگیری می‌شود.

در هر حال امید است که مجلس انقلابی با بازنگری و به‌روزرسانی قوانین مربوط به این حوزه و دولت محترم با اصلاح ساختاری و تنظیم قوانین و مقررات جدید و به روز و دستگاه قضا با برخورد اصولی و به هنگام با خاطیان، بیش از پیش شرایط لازم برای فعال‌سازی این بخش‌ها را فراهم و زمینه استفاده بهینه از ظرفیت‌های مردمی را ایجاد نمایند.

  منبع: ره‌توشه

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد