درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 19 خرداد 1403 - 20:03   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا بدون بک‌لینک‌ زیاد در 10 رتبه برتر گوگل قرار گرفت؟
  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است
  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی
  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود
  لینکدین پروفایل های جعلی کارمندان مرتبط با شرکت استخدام روابط‌عمومی را حذف می‌کند
  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی
  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است
  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»
  جذب و حفظ استعدادها در روابط‌عمومی: چالش‌ها و راه‌حل‌ها
  دبیرکل سازمان ملل خواستار ممنوعیت تبلیغات سوخت های فسیلی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44698صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 6 مهر 1399 - 16:24
«همه جانبه نگری» در الگوی مدیریت یکپارچه روابط عمومی جدید
«همه جانبه نگری» در الگوی مدیریت یکپارچه روابط‌عمومی جدید، نگاه چندوجهی به تمامی عناصر سازمان است. به نظر می رسد که رویکرد "دانش یکپارچه" مسیر را برای مدیریت روابط عمومی مبتنی بر بهره گیری از همه ظرفیت های درونی و بیرونی سازمان در لایه های مختلف با تأکید بر "همه جانبه نگری" هموار می کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| «همه جانبه نگری» در الگوی مدیریت یکپارچه روابط‌عمومی جدید، نگاه چندوجهی به تمامی عناصر سازمان است. به نظر می رسد که رویکرد "دانش یکپارچه" مسیر را برای مدیریت روابط عمومی مبتنی بر بهره گیری از همه ظرفیت های درونی و بیرونی سازمان در لایه های مختلف با تأکید بر "همه جانبه نگری" هموار می کند.


رویکرد «دانش یکپارچه» نسبت به پدیده های اجتماعی از دهه 1950 در حوزه بازاریابی مطرح شد و به این موضوع می پرداخت که در بازار رقابتی برای اینکه سازمان به نتیجه مطلوب برسد، باید به همه عوامل مرتبط با انتخاب خریدار اعم از «کیفیت و برتری تولید نسبت به سایر تولیدها، ضمانت ها و حمایت های بعدی، استمرار در ارائه خدمات و کیفیت و همچنین احترام به مشتری» توجه داشت. چنین رویکردی بعدها به سمت نگاه چندرشته ای و چندساحتی منتهی شد (عاملی، 1395). در رویکرد جدید، «دانش یکپارچه» ناظر بر دانش بومی و دانش جهانی بوده و به ساماندهی ارتباطات دانش فردی عمومی و دانش محلی فرامحلی یا دانش ملی بومی می پردازد.

 

 همچنین در این رویکرد، زمینه های معرفتی و ارزشی، نیروهای جهت دهنده به تولید و بازتولید دانش هستند و بدون در نظر داشتن چنین زمینه ای، واقعیت محقق نخواهد شد. بر این اساس، دانش یکپارچه اسلامی-ایرانی مبتنی بر جهان بینی اسلامی و نظام ارزشی و فکری آن است که نهادها و ظرفیت های اسلامی دانش و فرایندها و سازوکارهای آن را شکل می دهد و لذا می توان از «یکپارچگی های دانش مبتنی بر جهان بینی ها» بر اساس تمایزات میان نظام های فکری و معرفتی صحبت کرد.


با دوفضایی شدن جهان و گسترش قلمروی دانش، ظرفیت های دوفضایی جدیدی به قلمروی دانش افزوده شده و هرگونه یکپارچگی دانش همه جانبه گرایانه باید به این ظرفیت ها که شامل ظرفیت های عینی ذهنی، نمایی بازنمایی، واقعی مجازی، طبیعت شبیه‌سازی طبیعت و مادی معنوی است، توجه داشته باشد.

 

در این چارچوب، «دانش یکپارچه دوفضایی» مبتنی بر موازین اسلامی در روابط عمومی ها، می تواند نیروی پیشران توسعه سازمان در سطوح داخلی و خارجی آن در نظر گرفته شود و دستگاه فکری منسجم و دوفضایی را تشکیل می دهد که معطوف به تعالی سازمان است. در چنین دستگاه فکری تعالی بخشی، نگاه دانش به کار و انسان و حیات اجتماعی انسان، کرامت انسانی و سلامت انسان بر تولید و بازتولید دانش اثرگذار است و رویکرد مدیریتی روابط عمومی را جهت می دهد.

 

لذا دانش یکپارچه اسلامی ایرانی در مدیریت روابط عمومی ها ظرفیتی فراگیر است که با استفاده از امکانات فضای واقعی و مجازی، با تأمین نیازهای فطری انسان، به آرامش معنوی در کنار رفاه مادی تمامی ذینفعان داخلی و خارجی سازمان اهمیت می دهد؛ مشارکت ذینفعان درون سازمانی و برون سازمانی در تولید و توسعه دانش درون زا را برمی انگیزد؛ عدالت در توزیع دانش میان ذینفعان و به ویژه گروه های خاص مانند ناتوانان جسمی لحاظ می کند؛ توانایی به مشارکت درآوردن بهینه دانش را دارد؛ و با قرار دادن توحید در سرلوحه خود، رضایت پروردگارش را مبنای هر تلاش شغلی می کند.
 

دکتر سعید رضا عاملی استاد گروه ارتباطات و مطالعات آمریکای دانشگاه تهران

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها


  چرا بازگشت پنج روزه در دفتر بعید است


  از تخلفات تبلیغاتی هوش مصنوعی وحشت نکنید


  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است


  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد


  داستان‌ها می‌توانند ما را نجات دهند


  متا هوش مصنوعی را به واتس‌اپ بیزینس می‌آورد تا به کسب‌وکارها در تعامل با مشتریان کمک کند


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد