درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:46   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43766صفحه نخست » خبر یکدوشنبه، 23 تیر 1399 - 12:22
گزارش برگزاری جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور
جشنواره روابط‌عمومیهای برتر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور با حضور منصور غلامی، وزیر علوم و جمعی از مسئولان ارشد وزارتخانه برگزار شد.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| جشنواره روابط‌عمومیهای برتر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور با حضور منصور غلامی، وزیر علوم و جمعی از مسئولان ارشد وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش شارا، این جشنواره به صورت مجازی و با شعار دانشگاه سبز؛ روابط عمومی سبز، برای نخستین بار و به همت اداره کل روابط عمومی وزارت علوم برگزار شده است.

از مجموعه موسسات وابسته به وزارت علوم، نزدیک به ۱۱۰ دانشگاه یا موسسه با ارسال آثار خود در این جشنواره شرکت کردند.

این جشنواره شامل سه محور عمومی شامل "اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه ها"، "تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز" و "روابط عمومی الکترونیک" و دو محور ویژه شامل "مدیریت سبز و مصرف بهینه منابع" و "مسئولیت اجتماعی" است که آثار برگزیده ارسالی روابط عمومی ها از دستاوردها و عملکردهای آنها از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا پایان مهرماه ۱۳۹۸ در این محورهای پنجگانه ارزیابی شدند و از برترین ها تقدیر شد.

ارسال ۵ هزار اثر به جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها


مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم از ارسال ۵ هزار اثر از ۱۵۰ دانشگاه و موسسه به جشنواره روابط عمومی‌های برتر خبر داد.

علیرضا عبدالهی نژاد، مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و عضو هیات علمی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری کشور اظهار کرد: این جشنواره برای نخستین بار با شعار «دانشگاه سبز، روابط عمومی سبز» با هدف ایفای نقش روابط عمومی ها در مصرف بهینه منابع و حذف کاغذی بسیاری از روندهای اداری است.

او درباره سایر اهداف این جشنواره گفت: تقدیر از روابط عمومی های برتر، توانمندسازی و ایجاد انگیزه برای روابط عمومی‌ها و ارتقا جایگاه روابط عمومی‌ها در نهاد گسترده آموزش عالی از اهداف این جشنواره است. جشنوار امسال قرار بود در اسفند برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم تصریح کرد: محورهای این جشنواره اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه ها تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز و مسئولیت اجتماعی با توجه به هویت هایی که وزارت علوم در چند سال اخیر در حال دنبال کردن آن است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی درباره تقویم زمانی جشنواره گفت: فراخوان این جشنواره آبان منتشر شد و دی و بهمن زمان داوری آثار بود. مقرر بود ۱۳ و ۱۴ اسفند این جشنواره برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد.

عبداللهی نژاد درباره سایر اقدامات انجام شده، گفت: ارزیابی عملکرد روابط عمومی ها در سال ۹۷ و ۶ ماهه اول ۹۸ بررسی شد، تدوین کارگروه های علمی برای تدوین شاخص های علمی، گروه بندی دانشگاه ها در ۳ گروه برای ایجاد رقابی برابر و عادلانه، در این جشنواره یک کاغذ هم استفاده نشد، ۵ هزار اثر از ۱۵۰ دانشگاه و موسسه به دبیرخانه رسید، هیات داوران هم متشکل از استادان برجسته دانشگاه ها تشکیل شده است.

او ادامه داد: مسیر پیش رو ایجاد و فعال کردن دبیرخانه دائمی جشنواره به صورت سالانه یا دو سالانه است.

 

روابط عمومی‌ها بازوی دانشگاه‌ها هستند

وزیر علوم در سخنان خود روابط عمومی‌ها را به عنوان بازوی دانشگاه‌ها توصیف کرد و گفت: روابط عمومی‌ها باید دستاوردهای علمی دانشگاه‌ها و استادان را تبلیغ کنند.

غلامی افزود: روابط عمومی دانشگاه ها از جهت نگاه به وظایف و نقشی که می توانند داشته باشند، متحول شده است.


وی یادآور شد: دانش به روز کمک می کند آنچه رخ می دهد به بهترین وجه باشد؛ علاقه در محیط کاری محور اصلی موفقیت ها است.


وی تاکید کرد: شاید خیلی از کارها را از نظر شرایط عمومی نتوان به موقع انجام داد و مدیران روابط عمومی ها از ارتباط نزدیک برای تقویت روحیه همکاری و علاقه مندی در همکاران خود استفاده کنند.

 

دکتر نظرپور در جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تاکید کرد:
تزریق امید به جامعه، از وظایف اصلی روابط عمومی‌ها/ روابط عمومی مراکز آموزش عالی، پل ارتباطی دانشگاه و جامعه


دکتر محمدتقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پارک های علم و فناوری و موسسات تابعه وزارت علوم تاکید کرد: یکی از وظایف اصلی روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی، تزریق امید به جامعه است که از طریق ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشمندان و محققان کشور می‌توان امیدواری در جامعه را رونق بخشید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این جشنواره مجازی که امروز (دوشنبه) با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، مدیرکل حوزه وزارتی و مدیران برتر روابط عمومی منطقه یک آموزش عالی به صورت حضوری و شرکت سایر مدیران روابط عمومی به صورت مجازی در سالن همایش‌های شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، دکتر نظرپور با بیان اینکه، امروز به عنوان روز گفت‌وگو و تعامل سازنده با جهان نامگذاری شده است، اظهار داشت: در این راستا رسالت روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری بسیار پررنگ جلوه می‌کند به خصوص در این شرایط تحریم و شیوع بیماری کرونا نقش روابط عمومی‌ها در اطلاع‌رسانی موفقیت‌های علمی و فناوری بسیار مؤثر و مفید است.


وی با بیان اینکه روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به نوعی عامل پیوند بین عموم مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی با جامعه آموزش عالی، پژوهشگران، فناوران و اقتصاد دانش بنیان هستند، گفت: در حقیقت روابط عمومی دانشگاه‌ها، هسته مرکزی و اتاق‌های فکر و تنها نهاد رسمی انعکاس دهنده دیدگاه‌ها و عملکرد آموزش عالی و تبیین کننده برنامه‌های متنوع دانشگاه است.


دکتر نظرپور با بیان اینکه در عصر حاضر، افکار عمومی جامعه به عنوان قدرت برتر محسوس و نامحسوس و حتی نامرئی جریان‌های اجتماعی و فرهنگی هر جامعه محسوب می‌شوند، افزود: هدایت و کنترل افکار عمومی، یک خط مشی و راهبرد قوی در دانش روابط عمومی است و در کارگاه‌های آموزشی همیشه مورد توجه قرار می‌گیرد.


معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان اینکه نگاه به روابط عمومی‌ها نباید نمایشی و صرفاً تشریفاتی باشد، اظهار داشت: کار شما فقط انتشار اخبار روزمره، پوشش مراسم و تبلیغ برای مناسبت‌های ملی و مذهبی نیست. رسالت اصلی شما بازگویی و روایت شتاب پیشرفت و توسعه، امید بخشی به عموم مردم، جامعه دانشگاهی و نسل‌های آینده است.


به گفته وی، هنر روابط عمومی، کمک به تبدیل محدودیت‌ها به فرصت‌ها است که در انجام مواردی از قبیل همکاری و مشارکت در برگزاری همایش‌ها به صورت مجازی، اطلاع‌رسانی، دفاع از عملکرد و معرفی جامعه دانشگاهی و دستاوردهای علمی و پژوهشی به ویژه در این دوران کرونایی به خوبی متبلور می‌شود.


دکتر نظرپور در بخش پایانی سخنان خود یکی از وظایف اصلی روابط عمومی دانشگاه‌ها را، شناسایی نیازهای جامعه مخاطب عنوان کرد و گفت: علاوه بر عموم مردم، اقشار دانشگاهی، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، فرهیختگان و علاقه‌مندان به آموزش عالی نیز جزو مخاطبان شما هستند. البته باید اذعان داشت که یکی از اشکالات دانشگاهیان و محققان دانشگاهی این است که اغلب افرادی درون‌گرا هستند و علاقه زیادی به ارتباطات رسانه‌ای و تبلیغات ندارند و در اینجا نقش روابط عمومی‌ها در اطلاع‌رسانی و شناساندن این افراد و دستاوردهای علمی‌شان به جامعه بسیار پررنگ می‌شود.

دکتر خانیکی در جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تأکید کرد؛
عالم‌گیری و نوپدیدگی کرونا؛ زمینه‌ساز پدیده علم باز، داده‌های باز، انتشار باز و منابع آموزشی باز


دکتر هادی خانیکی ، عضو هیئت علمی و استاد برجسته علم ارتباطات درخصوص عالم‌گیری و نوظهوری ویروس کرونا گفت: این ویروس ما را با پدیده‌ای با نام علم باز روبرو کرد که این پدیده به سه شکل بروز داشت؛ ابتدا داده‌های باز که نهادهای علمی به عنوان منبعی برای تولید علم تعریف شدند و باعث تقویت سرمایه‌های اجتماعی شده و بحث بعدی انتشار باز بود که اسناد، مدارک و کتب در اختیار همه مردم قرار گرفت و در مرحله سوم منابع آموزشی باز بودند که در واقع آموزش را فراگیر کرده و باعث شدند افراد بیشتری تحت آموزش قرار گیرند.

دکتر خانیکی در جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری و موسسات تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که امروز (دوشنبه) در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، درخصوص دغدغه پیوند میان مسئله کرونا در حوزه آکادمیک و اجتماع گفت: در این دوران تلاش پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی در انتشار کتابی با نام مجموعه خواندنی «آموزش عالی، علم و بحران کرونا» که در برگیرنده ۳۷ جستار بود و کاری که به‌زودی قرار است منتشر شود با نام «کرونا و جامعه ایران» توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات که از ۳۶ مقاله در مورد آثار کرونا در جامعه تشکیل شده بسیار حائز اهمیت است.


عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: رصد اجتماعی بر موضوع کرونا در ایران به خوبی انجام شده و از مرحله اول یعنی نحوه مواجه اولیه جامعه با شیوع کرونا گذشته‌ایم و رصدها نشان داده که جامعه به طور نسبی خودش را با این پدیده نو وفق داده و در این مرحله نقش ارتباطات بسیار پر رنگ شد و ما در قرنطینه‌ها و فاصله گذاری‌ها متوجه شدیم که فقط با کمک فضایی که علم ارتباطات برای ما باز کرده قادر به نفس کشیدن و ادامه زندگی هستیم و این امر سبب شد مردم بیشتر از گذشته به شبکه مجازی آمدند و همبستگی‌های اجتماعی و خیرخواهی در میان مردم شکل گرفت به گونه‌ای که نزدیک به ۴۱ درصد مردم در کارهای خیرخواهانه شرکت کردند.


وی تصریح کرد: اما در پیک دوم کرونا شرایط جدیدی ایجاد شده است و رصد افکار شهروندان نشان می‌دهد که میزان نگرانی از آینده بیشتر شده و امید به از بین رفتن کرونا کمتر شده و وحشت و هراس افزایش یافته و نشان داده که ایمنی توده‌ای کارساز نبوده و باید به دانش ارتباطات و ساماندهی به شکل جدی‌تری فکر کرد.


دکتر خانیکی با اشاره به آنچه که باعث عود هراس عمومی در جامعه شده است گفت: باید با مشکل به شکل علمی و فرهنگی برخورد کنیم و اشتراک دانش در جامعه و جلب مشارکت مدنی امری ضروری است.


وی در ادامه افزود: یکی از فرصت‌هایی که توانست در دوران تهدید کرونا شکل بگیرد و در حقیقت یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ما در این دوران بحث حوزه آموزش مجازی بود که باعث پرتاب‌مان به جلو شد و در این پرتاب علاوه بر جنبه‌های فناورانه آن باید به نقش علم ارتباطات در حوزه‌های انسانی توجه کرد زیرا یک سری از مناسبات تغییر کرد و قدرت و اختیارات دانشگاه‌ها، اساتید و اعتبار آموزش افزوده شد.


دکتر خانیکی با اشاره به وضعیت جدید روابط عمومی‌ها در دوران کرونا گفت: ما اکنون با روابط عمومی‌هایی روبرو هستیم که دیگر تنها نمی‌توانند تکذیب‌گر یا متعجب باشند بلکه امروز روابط عمومی‌ها با خطر حباب‌های انعکاس صدا مواجه هستند که در جمع‌های بسته صداهایی تولید می‌شود که روابط عمومی نقش راست‌آزمایی این صداها را برعهده دارد و تولید مشارکتی اطلاعات را باید مد نظر قرار دهند.


وی درخصوص نقش فعلی روابط عمومی‌ها گفت: روابط عمومی ها باید به سوی یک گفتمان ارتباطی حرکت کنند که پارامترهایی دارد از جمله حوزه عمومی که در آن میل جامعه به خبر منفی بیشتر است، قشربندی که تنوع مخاطبان را نشان می‌دهد، رسانه‌های جمعی، رسانه‌های مجازی، رهبران افکار که افرادی هستند که از مقبولیت بیشتری در جامعه برخوردارند، تحقیقات، نهاد های مدنی که نقش مهمی در انتشار اطلاعات دارند، بازیگران آکادمیک مانند اعضای هیئت علمی و صاحب‌نظران، بازیگران دولتی و نهادی که شامل کلیه مسئولان می‌شود و در نهایت کاربران که بر این اساس می‌توان به چند نکته مهم و قانون طلایی در امر روابط عمومی‌ها تاکید کرد.


دکتر خانیکی در خصوص نکات و قوانین طلایی که از گفتمان ارتباطی حاصل می‌شود اظهار داشت: در فرآیند انتشار اطلاعات نباید برخوردهای واکنشی نشان داد؛ برای رسیدن به هدف باید در جهت تقویت سرمایه‌های اجتماعی تلاش نمود و باید دیدگاهی تعاملی داشت زیرا دیگر زمان پیام یک طرفه نیست.


به گفته وی، در عصر کرونا باید از اظهارنظرهای قاطعانه خودداری کرد زیرا این امر نوظهور قابل پیش‌بینی نیست، به امر زمان بندی باید توجه خاص داشت، ارتباطات باید از نوع شفاف، پاسخ‌گو و معتبر باشد، به رصد رسانه های اجتماعی پرداخت، به متخصصان بها داد، به فضای مجازی و آنلاین توجه بیشتری داشت، نیازهای اقشار در معرض خطر مانند دانشجویان جدیدالورود و کارکنان که شرایط معیشتی خوبی ندارند در اولویت قرار گیرد و در آخر باید به این موضوع توجه کنیم که اگر کرونا ما را وارد مرحله جدیدی کرد پیک دوم کرونا ما را وارد مرحله جدیدتری خواهد کرد که در آن باید از گفت‌گو و مشارکت و فضای مجازی بهترین بهره را ببریم.

نقطه نظرات و دیدگاه‌های مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها در جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی

برخی مدیران روابط عمومی دانشگاه‌های سراسر کشور در جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری و موسسات تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به بیان نقطه نظرات درخصوص جشنواره و موضوعات و مسائل کلان فراروی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در شرایط موجود پرداختند.

جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری و موسسات تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امروز (دوشنبه) با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محمدتقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر مسعود شمس بخش، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی، دکتر علیرضا عبداللهی نژاد، مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر حسینعلی افخمی، رئیس هیئت داوران جشنواره، دکتر هادی خانیکی، استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و جمعی از مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری و موسسات تابعه وزارت علوم در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم به صورت مجازی برگزار شد.

مجید فتاح زاده، مدیر روابط عمومی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در این نشست با اشاره به لزوم ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها در وزارت علوم خاطرنشان کرد: حضور به عنوان عضو اصلی در شوراها و داشتن چارت جداگانه در ارتقای روابط عمومی‌ها تاثیرگذار است.

به گفته وی، جشنواره روابط عمومی وزنه سنگینی است که بهره‌های آموزشی فراوانی به دنبال دارد. دسته‌بندی دانشگاه‌ها، اقدام خوبی بود که در جشنواره لحاظ شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان پیشنهاد کرد: امکان دفاع از آثار توسط شرکت‌کنندگان نیز در سال‌های آینده و جشنواره‌های بعدی مدنظر قرار بگیرد.

سیداحمدرضا خضری، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران نیز در این نشست با تاکید بر لزوم انتشار درست واقعیت‌ها از سوی روابط عمومی‌ها اظهار داشت: فرهنگ دیگرفهمی، طبیعت دوستی و آشتی با طبیعت یکی از رسالت‌های روابط عمومی‌ها بوده که بایستی ترویج شود.

وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها بیش از همه به پشتیبانی معنوی نیاز دارند، تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های دانش و مهارت برای شرایط خاص مثل امروز مورد نیاز است. در دانشگاه تهران مدام در حال روزآمد سازی وسایل ارتباطی خود هستیم و ارتباطات رسانه‌ای را بی‌پروا و صمیمانه برقرار می‌کنیم.

محسن بابازاده، مدیر روابط عمومی دانشگاه تبریز به عنوان سخنران بعدی گفت: تلاش ما این است که روابط عمومی وزارت علوم به روزتر و باکیفیت تر از روابط عمومی‌های دیگر دستگاه‌های دولتی باشد. این جشنواره حرکت مبارک و پسندیده‌ای بود که به نوبه خود بابت برگزاری آن تشکر می کنیم.

حسین یحیی زاده، مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران در ادامه این نشست با ارائه تمثیلی از روابط عمومی مبنی بر اینکه روابط عمومی مانند عصا است، زمین می‌خورد اما مانع زمین خوردن دیگر بخش‌های سازمان می‌شود، اظهار داشت: از جمله اقدامات صورت گرفته در منطقه ۲ کشور می‌توان به برگزاری ۲۵ دوره مهارت‌افزایی برای توانمندسازی همکاران، ۷ جشنواره تجلیل از خبرنگاران حوزه، ۳ جشنواره فیلم کوتاه و… اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کتاب روابط عمومی و رسانه نیز در منطقه ۲ آماده انتشار است. علاوه بر دستاوردها قصد دارم چند پیشنهاد نیز ارائه کنم از جمله ایجاد بزرگترین شبکه مجازی اطلاع رسانی دانشگاه‌ها و پارک‌های کشور، ایجاد بزرگ‌ترین گروه مجازی رسانه‌های گروهی کشور و ارتقای روز جهانی ارتباطات در ۲۷ اردیبهشت‌ماه به هفته روابط‌عمومی تا بتوانیم هر روز این هفته را به بخشی از اقدامات صورت گرفته در روابط عمومی ها اختصاص دهیم.

فاطمه پورابراهیم، مدیر روابط عمومی دانشگاه مراغه نیز در این نشست به لزوم ادامه کارگاه‌های تخصصی روابط عمومی‌ها و تبدیل وضعیت کارشناسان روابط عمومی اشاره کرد.

حمیدرضا ابراهیمی، مدیر روابط عمومی دانشگاه قم نیز گفت به عدم وجود نگاه راهبردی به مجموعه روابط عمومی ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه بیشتر نگاه تبلیغی-ترویجی به روابط عمومی ها وجود دارد و بایستی به سمت نگاه راهبردی حرکت کنیم.

 

برگزیدگان جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری کشور

 



در این دوره از جشنواره، برای ایجاد رقابتی برابر و رعایت عدالت در ارزیابی و داوری آثار براساس دستورالعمل‌های موجود در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مبنی طبقه‌بندی، دانشگاه‌های سراسر کشور به چهار گروه (الف)، (ب)، (ج) و (د) تفکیک و در هر گروه در سه محور عمومی، رتبه‌های اول، دوم و سوم معرفی شدند. گروه پنجم نیز با توجه به نوع و ماهیت فعالیت‌ها، به پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم وفناوری تخصیص یافته است که در این گروه هم اعضا با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند.

محورهای این جشنواره در سه محور عمومی شامل «اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها»، «تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز» و «روابط عمومی الکترونیک» و دو محور ویژه شامل «مدیریت سبز و مصرف بهینه منابع» و «مسئولیت اجتماعی» می‌باشد.

در گروه (الف)، در بخش «اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها»، دانشگاه تهران رتبه اول، دانشگاه علامه طباطبایی رتبه دوم و دانشگاه فنی و حرفه‌ای رتبه سوم، در بخش «تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز» دانشگاه صنعتی اصفهان رتبه نخست، دانشگاه شیراز رتبه دوم و دانشگاه تبریز رتبه سوم و در بخش «روابط عمومی الکترونیک»، دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، خواجه نصیرالدین طوسی و تربیت مدرس به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در گروه (ب)، در بخش «اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها»، دانشگاه سمنان رتبه اول، دانشگاه بیرجند رتبه دوم و دانشگاه کاشان رتبه سوم، در بخش «تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز» دانشگاه گیلان رتبه نخست، دانشگاه علوم کشاورزی گرگان رتبه دوم و دانشگاه الزهرا (س) رتبه سوم و در بخش «روابط عمومی الکترونیک»، دانشگاه‌های شهیدچمران اهواز، الزهرا (س) و گیلان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

در گروه (ج)، در بخش «اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها»، دانشگاه حکیم سبزواری رتبه اول، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) رتبه دوم و دانشگاه مراغه رتبه سوم، در بخش «تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز» دانشگاه هنر اسلامی تبریز رتبه نخست، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) رتبه دوم و دانشگاه تفرش رتبه سوم و در بخش «روابط عمومی الکترونیک»، دانشگاه‌های شهرکرد، حکیم سبزواری و شهیدمدنی آذربایجان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در گروه (د)، در بخش «اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها»، دانشگاه کوثر بجنورد رتبه اول و دانشگاه کاشمر رتبه دوم، در بخش «تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز» دانشگاه کوثر بجنورد رتبه نخست و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی رتبه دوم و در بخش «روابط عمومی الکترونیک» نیز دانشگاه بزرگمهر قائنات شایسته تقدیر شناخته شدند.

در گروه پنجم که شامل پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم وفناوری می‌باشد، در بخش «اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها»، پارک علم و فناوری یزد رتبه اول، پارک علم و فناوری آذربایجان غربی رتبه دوم و موزه علوم و فناوری حائز رتبه سوم، در بخش «تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز»، پارک علم و فناوری مازندران رتبه نخست و موزه علوم و فناوری رتبه دوم و در بخش «روابط عمومی الکترونیک»، پارک‌های علم و فناوری کردستان، فارس و خراسان رضوی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین در بخش ویژه این دوره از جشنواره که حول دو محور ویژه شامل «مدیریت سبز و مصرف بهینه منابع» و «مسئولیت اجتماعی» برگزار شد، در بخش «مدیریت سبز و مصرف بهینه منابع»، دانشگاه اصفهان رتبه اول، دانشگاه رازی کرمانشاه رتبه دوم و دانشگاه مازندران رتبه سوم و در بخش «مسئولیت اجتماعی» نیز دانشگاه شهید چمران اهواز رتبه نخست، دانشگاه علامه طباطبایی رتبه دوم و دانشگاه‌های شهید بهشتی وبوعلی سینا به طور مشترک رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد