شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| جمعی از اعضای هیات مدیره انجمن روابطعمومی ایران با معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و پیرامون مشکلات و لزوم تجدید نظر در ساختار و فعالیت روابط عمومی در کشور گفتگو و تبادل نظر کردند.
به گزارش شارا به نقل از اخبار پولی مالی، محمد خدادی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار با قدردانی از تلاش بیش از چند دهه فعالیت انجمن روابط عمومی ایران، نقش سازمانها و نهادهای مردمی را در پیشبرد برنامه ها، اهداف توسعه و تعالی کشور به واسطه مقبولیت در بین آحاد جامعه را مهم دانست و نقش روابط عمومی ها در شفاف سازی و هدایت صحیح و روشن افکار عمومی در عصر حاضر و دنیای نوین ارتباطات کلیدی برشمرد.
وی تولید محتوا را در کشور با توجه به سرعت رشد و تغییر روابط رسانه – مخاطب یک اصل قابل توجه خواند و تغییر زیر بنایی در فرآیند و کارکرد روابط عمومی ها در کشور که امروزه غالباً ماهیت اصلی خود را از دست داده و تنها نقش تشریفاتی و تبلیغاتی دستگاهی را برعهده گرفته اند به عنوان یک ضرورت مورد تاکید قرار داد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قدرت ارتباطات امروز را در طول تاریخ بی نظیر قلمداد کرد که ظرفیت های گسترده و قابل توجه ای داشته و لزوم بهره مندی رسانه های داخلی، رسانه های بین المللی، ابعاد نظارتی برای دستگاه های اجرایی و تصمیم گیر و حتی جذب منابع حمایتی را از این قدرت نهفته یاد آور شده، تغییر در ساختار روابط عمومی در کشور ، تجدید نظر در باورها و نگرش ها از سوی فعالان و دست اندکاران جهت دست یابی جامعه و افکار عمومی به مطالبات خود خاطر نشان کرد.
گفتنی است اعضای حاضر هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران در این نشست با اعلام آمادگی کامل خود در دوره جدید با توجه به تجربیات طولانی و ارتباط موثر با جامعه جهت هم اندیشی، همراهی و تلاش برای ارتقای جایگاه روابط عمومی در کشور و در سطح بین الملل در عصر نوین ارتباطات، با برشمردن مشکلات عدیده ای که در نقش و جایگاه روابط عمومی ها در طی سالهای اخیر در کشور فراهم گردیده، خواستار اصلاح آن شدند.
|