درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 03:25   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43429صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیدوشنبه، 26 خرداد 1399 - 10:41
"فضای سوم" در روابط عمومی
*رهبر طوماری - فعالیت در فضای سوم، اقتضائاتی دارد از جمله ایجاد فضای چهره به چهره، فعالیت در فضای واقعی و مجازی و تولید اطلاعات همزمان و تلاش برای افزایش قدرت ارتباطات چند سویه سازمان با جامعه و ضرورت پاسخگویی سازمان بدون فوت وقت و ضرورت تنوع تولیدات کمی و کیفی در فضای واقعی و مجازی.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| الگوی "دوسویه همسنگ" که از سوی "گرونیک" و "هانت" مطرح شده، ویژگی‌هایی همچون توجه به "اخلاق" و تعدیل "سیاست‌های سازمان"، "ارزیابی فعالیت ها" ، "گفتگو" ، "مشارکت" و "تفاهم" اشاره دارد. بر این اساس کارایی روابط عمومی و عوامل موثر بر آن بستگی زیادی به تعامل و تفاهم بین سازمان و نهادهای مردمی و گروههای اجتماعی دارد. ارتباطی که در آن هم ارایه محتوا می شود و هم بازخورد دریافت می شود.

اما امروزه علی رغم تحریر کتب و مقالات فراوان در حوزه روابط عمومی و تعاریف بسیار از آن، به مفهومی بنام "روابط‌عمومی موقعیتی" می رسیم. روابط عمومی که در آن، زمان و الزامات آن، تاثیر شگرفی روی کار روابط عمومی و سیاستهای سازمانی می گذارند.

امروزه فضای کار در واحدی به نام روابط عمومی مستحیل در فضای مجازی شده است. فضایی که در آن به راحتی نمی توان شناسنامه گروهها و تشکیلات اجتماعی را شناخت و بر مبنای تئوری "ارتباط دو سویه همسنگ" سنگ بنای تفاهم و تعامل را گذاشت و در این شرایط است که "فضا" نقش خود را بیش از پیش عیان می سازد آنگونه که "زیمل" آن را در پیوندی ناگسستنی با ارتباطات اجتماعی تلقی می کند.

باید به این واقعیت توجه کرد که تا قبل از کشف "فضای مجازی" اطلاعات و عملکردها در فضای واقعی منتشر می‌شدند، ولی با کشف فضای مجازی می توان گفت که سه عصر متمایز از هم یعنی عصر اطلاعات و فضای واقعی، عصر اطلاعات و فضای مجازی و عصر اطلاعات و فضای تداخل گفتمانی میان عصر واقعی و عصر مجازی در هم ادغام شده اند.

روابط عمومی عصر حاضر با فضای سومی مواجه است که گفتمان واقعی و مجازی را در هم می آمیزد که می‌توان آن را "تداخل دو فضایی" نامید.

در این فضای تداخلی جدید، تجربه‌های زیسته در فضای واقعی و تجربه های به دست آمده در فضای مجازی به یک اطلاعات و گفتمان های انتزاعی تجربی تبدیل می شوند که با دیگران به اشتراک گذاشته می‌شوند. این مشارکت گروهی فضای جدید گفتمانی را به وجود می‌آورد که بر روی فضای واقعی کار روابط عمومی تأثیرات فراوان دارد.

گفتمان متداخل نه منعکس کننده واقعیت فضای واقعی است و نه واقعیت فضای مجازی، بلکه در میان این دو فضا در حال شکل‌گیری است به همین دلیل است که وضعیت گفتمان های کنونی با ظهور فضای مجازی دچار ابهام های شدید و در حقیقت با چالش‌های زیادی مواجه شده اند.

چنین واقعیتهایی بر روی کار روابط عمومی تأثیر فراوانی خواهند داشت. وضعیت سازمان، جامعه و روابط عمومی در یک موقعیت و شرایط جدیدی قرار می‌گیرند که بدون درک این واقعیت و شرایط، امکان ادامه کار رسانه ای و اطلاع رسانی با مشکل روبرو خواهد شد.

فعالیت در این فضای سوم، اقتضائاتی دارد از جمله ایجاد فضای چهره به چهره، فعالیت در فضای واقعی و مجازی و تولید اطلاعات همزمان و تلاش برای افزایش قدرت ارتباطات چند سویه سازمان با جامعه و ضرورت پاسخگویی سازمان بدون فوت وقت و ضرورت تنوع تولیدات کمی و کیفی در فضای واقعی و مجازی.

با چنین وضعیتی رویکردها، عملکردها، اهداف، وظایف و شیوه‌های تعامل در کار روابط عمومی و اطلاع رسانی کاملا متفاوت می‌شود که متمایز از شرح وظایف روابط عمومی سنتی است.

*رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد