درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 14:58   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به مدیران میانی در آینده کمک کند تا کمتر بدبخت باشند
  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه
  مهارت‌های حیاتی مدیران میانی برای زنده ماندن در دوران "بی رئیس بزرگ"
  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید
  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43355صفحه نخست » ادامه مطلب چهاریکشنبه، 18 خرداد 1399 - 11:08
هنر ناخوشایند عکاسی مرگ
تصاویری نه چندان خوشایند به طرز عجیبی خانواده‌ها را در کنار مردگانشان به نمایش می‌گذارد. به نظر می‌رسد نوزادان خواب هستند. زنان جوانی که بر اثر بیماری سل به خواب ابدی رفته‌اند، ولی از طرفی مرگ آنها را زیباتر کرده است.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| عکس نزدیکان و عزیزانی که بعد از مرگ آنها گرفته شده، ممکن است به نظر عجیب و ناخوشایند بیاید. اما در دوران ویکتوریا در انگلستان، این راهی بود برای بزرگداشت مردگان و کم کردن اندوه از دست دادنشان.

تصاویری نه چندان خوشایند به طرز عجیبی خانواده‌ها را در کنار مردگانشان به نمایش می‌گذارد. به نظر می‌رسد نوزادان خواب هستند. زنان جوانی که بر اثر بیماری سل به خواب ابدی رفته‌اند، ولی از طرفی مرگ آنها را زیباتر کرده است.

بر اثر شیوع بیماری‌های واگیر مانند دیفتری، حصبه و وبا در دوران سلطنت ملکه ویکتوریا آمار مرگ و میر افزایش چشمگیری پیدا کرده بود و این باعث شد از سال ۱۸۶۱ برای ملکه داغدار یک لباس مخصوص عزاداری طراحی و دوخته شود.

اشیای به جا مانده از مردگان هشداردهنده و یادآور مرگ بودند؛ به این معنا که "به یاد داشته باشید خواهید مرد".

تکه‌هایی از مو را می‌بریدند و داخل محفظه‌هایی بر روی انگشتر یا گردنبند می‌گذاشتند. با موم ماسک صورت درست می‌کردند و تصویرها و نمادهایی از مردگان را به شکل نقاشی و مجسمه حفظ می‌کردند.

با اختراع عکاسی در اواسط دهه ۱۸۰۰ عکس محبوبیت خاصی در بین مردم پیدا کرد. مقرون به صرفه بودنش منجر به پیدایش عکاسی پرتره از مردگان شد.

اولین شکل موفقیت‌آمیز عکاسی به صورت دایمی (داگرئوتایپ)، ثبت تصویر کوچک و بسیار دقیق بر روی صفحه آغشته به پودر نقره بود که تجملاتی و گران‌قیمت به حساب می‌آمد؛ اما نه به اندازه هزینه یک پرتره نقاشی شده که قبلا تنها راه حفظ و نگهداری تصویر یک شخص بود.

با افزایش تعداد عکاسان، هزینه عکس‌های داگرئوتایپ هم کاهش یافت. در دهه ۱۸۵۰ با استفاده از فلز نازک، شیشه یا کاغذ به جای نقره رویه‌های تازه‌ای برای تولید تصویر داگرئوتیپ ارزانتر ابداع شد.

پرتره‌های مرگ به طور فزاینده‌ای در دوره ویکتوریا محبوب شد؛ وقتی که شیرخوارگاه‌ها گرفتار بیماری‌های واگیر کشنده‌ای مثل سرخک، دیفتری، مخملک و سرخجه شدند.

این اولین باری بود که خانواده‌ها به فکر گرفتن عکس با اجساد عزیزانشان افتادند چرا که این آخرین شانس و فرصت برای ثبت دایمی چهره کودک محبوبشان بود.

اما از آنجایی که مراقبت‌های بهداشتی باعث افزایش امید به زندگی در کودکان شد، تقاضا برای عکسبرداری از مرگ کاهش یافت.

ظهور عکس‌های فوری، زنگ مرگ را برای هنر به صدا درآورد؛ زیرا بیشتر خانواده‌ها از آن پس از زندگی عکس می‌گرفتند.

اکنون، این تصاویر به جا مانده ازمردان، زنان و کودکان با حس اندوه از دست دادن زودهنگام یک عزیز، به زندگی خود ادامه می‌دهند.

یادآوری: "به یاد داشته باشید که خواهید مرد".

 

گزارش بیشتر از بی سی

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد