درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 15:54   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43076صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 30 اردیبهشت 1399 - 13:38
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان شیراز: هنر روابط عمومی های مدرن، افزایش اثرگذاری و اثربخشی کارها در تصمیم سازی مدیران است
جورکش گفت: خصلت مردمی بودن روابط‌عمومی ها پلی است برای مشارکت گروهی نهادهای مردمی در کسب موفقیت های سازمانی و جشن گرفتن سرانجامی مطلوب که به مذاق شهروندان هم خوش آمده باشد.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| جورکش گفت: خصلت مردمی بودن روابط‌عمومیها پلی است برای مشارکت گروهی نهادهای مردمی در کسب موفقیت های سازمانی و جشن گرفتن سرانجامی مطلوب که به مذاق شهروندان هم خوش آمده باشد.
 
 به گزارش شارا به نقل از خبرگزاری شبستان، «حمید جورکش»، امروز (سه شنبه 30 اردیبهشت) با اشاره به مدیریت شطرنجی گفت: با شروع تفکر نوین و علمی مقوله مدیریت و ارائه راهکارهای مدیریتی در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، مدیریتی به وجود آمد که مدیریت شطرنجی نام گرفت که از متداول­ترین مدل های مدیریتی به شمار می رود.
 
 دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان شیراز افزود: شطرنج دارای ۶۴ خانه سیاه و سفید است و اگر مدیریت و عوامل را عناصر و مهره های شطرنج تلقی کنیم، کارشناسان روابط عمومی ها کجای این صفحه ۶۴ خانه های سیاه و سفید هستند؟
 
 وی اضافه کرد: طبق آمار حرکت هر مهره این صفحه شطرنجی، هشت فاکتوریل و یا به عبارتی ۴۰ هزار حرکت را متصور می شود و سوال اینجاست که در مدیریت شهری روابط عمومی ها چه سهمی در این حرکت گسترده و راهبردی ایفا می کنند؟
 
 جورکش تاکید کرد: این مدل ترکیبی از ویژگی‌های وظیفه محور، انسان محور و هدف مدار در سازمان است و مدیران ارشد نیز نقش برنامه ریزی، هدایت و رهبری، کنترل و نظارت در توزیع منابع و سازمان دهی سیستم را به عهده دارند.
 
 وی ادامه داد: اگر صفحه شطرنج را به یک پهنه مدیریتی و خانه های سیاه و سفید را به مسیرهایی در راه رسیدن به هدف سازمانی در بروز شکست و یا رقم خوردن پیروزی در مقابل رقیب تشریح کنیم، مدیر ارشد سازمان همان شاه، معاون و یا معاونان، وزیر یا وزرا، و مسئولان امور مالی، فنی، عمرانی، فرهنگی و پشتیبانی به فیل و اسب و قلعه در صفحه شطرنج بی شباهت نیستند.
 
 دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان شیراز با اشاره به جایگاه روابط عمومی ها به عنوان گوش و چشم سازمان، عنوان کرد: قاعدتا جایگاه روابط عمومی، باید در کنار شاه و مشاور وزیر باشد اما شاید هنوز در فرهنگ مدیریت قدیمی روابط عمومی ها، لشکری متشکل از نفراتی همچون عکاس یا تصویربردار، فیلمبردار، بنر چسبان و تشریفات و چه بسا قاری و مجری و البته خدماتی نیز هستند که با کمی اغماض بتوان گفت که آچار فرانسه هستند.
 
 جورکش افزود: شاید بتوان گفت، مدیر روابط عمومی در نگاه اول هماهنگ کننده این لشکر است اما اینکه در تعریف مدیریت که همانا علم و هنر به کارگیری امکانات به صورت حداکثری برای اهداف سازمانی با استفاده از برنامه ریزی، تصمیم گیری، هدایت و کنترل و نظارت و سازماندهی است این مدیر کجای این برنامه ریزی و تصمیم گیری است؟
 
 وی اضافه کرد: در دنیای جدید، روابط عمومی ها، ایده پردازانی هستند که به مدیران، برنامه و مشاوره می‌دهند و ارزش ماهیتی و وجودی و حضوری مدیر روابط عمومی در مناسبات فراتر از یک نیروی اجرایی و خدماتی است.
 
 جورکش تصریح کرد: روابط عمومی‌ها دیگر چشم و گوش سازمان‌ها نیستند بلکه هوش اجتماعی و یا به عبارتی فیلسوفان یا مفسرانی هستند که آینده نگر بوده و نقش مشاوران و توجیه گرانی برای عبور موقت از وضعیت بحرانی لحظه‌ای خاص را بازی نمی کنند.
 
 وی، دست روزگار در صفحه شطرنجی آنان را سربازان لشکری تلقی کرد و گفت: در صفحه شطرنجی، فقط همین سربازان هستند که اگر درست هدایت شوند و به سر منزل مقصود برسند، توانایی وزیر شدن را توسط پیاده‌نظام خود دارند.
 
 جورکش ادامه داد: رقم خوردن یک برگ برنده و تعویض یک باخت سنگین در دقایق پایانی، فقط از عهده همین سربازان صفحه شطرنجی به تصویر کشیده خواهد شد و شاید این ضعف مدیریتی است که توجه ویژه ای به سربازان شبانه روزی نمی‌کنند.
 
 وی تاکید کرد: آنها که جلودار حملات هستند و شاید نبود چنین جایگاه ویژه ای به کوتاهی قد این سربازان در سلسله مراتب مدیریتی در بعضی از سازمان ها بر می گردد، اشکال عدم پیروزی‌های مداوم سازمان‌ها به همین قضیه برمی‌گردد که اگر پیروزی به کام همگان شیرین شد این مدیران ارشد سازمان بوده اند که توانسته اند با برنامه‌ریزی و تلاش شبانه روزی تصمیم گیری بجا، سازماندهی نیروها، هدایت و مشاوره صحیح این قلعه الموت را فتح کنند اما اگر این تلخی کام همه را گس کرده باشد، هیچ بامی کوتاه­تر از روابط عمومی ها پیدا نخواهد شد.
 
 دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان شیراز ادامه داد: اینکه این سرباز فقط با یک اسلحه که همان دوربین عکاسی یا فیلمبرداری است باید یک ‌تنه به جنگ منتقدانی برود که گاها نقدشان هم بی‌مورد و مغرضانه نیست تا حدودی می شود با توجیه و استفاده از فن بیان یک خاکریز مطمئن و مامن موقت برای سازمان ایجاد کرد اما این آخرین تیر ترکش است.
 
 جورکش با اشاره به جلسات طولانی سازمانی، بیان کرد: وقتی این جلسات به پایان می‌رسد، روابط عمومی ها هستند که باید تا پاسی از شب، مکتب نگار و مستند نگار فرمایشاتی باشند که باید به تایید مدیران هم در آن فرصت باقیمانده شب برسد، شب می گذرد و این مقوله جنگ نابرابر هنوز آتش زیر خاکستر است.
 
 وی ادامه داد: تیتر روزنامه ها و خبرگزاری ها در صبح روز بعد، تعیین می کنند که روابط عمومی تا چه اندازه توانسته این طبل پر سر و صدا را با صدای بم ایجاد کند.
 
 جورکش اضافه کرد: هنوز خستگی جمع آوری تشریفات پس از اتمام جلسات، پیگیری امور هزینه مالی و طلبکاران پشت در اتاق، بابت وعده های صورت گرفته در تن این سرباز سازمانی به بدر نرفته که مدیر ارشد سازمانی از فرکانس این صدای بم ایجاد شده، ناراضی است.
 
 وی تاکید کرد: این آغازی است برای فرآیندی جدید که مناسبتی در پیش دارد که پس از تذکر و عدم رضایت از جلسه قبلی، برای مناسبت پیش رو به روابط عمومی ها ابلاغ می شود که شاه این داستان شطرنجی ناراضی است، پایان ماجرا نیست.
 
 جورکش افزود: وزیر، فیل، اسب و قلعه هم خط و نشان خود را خواهند کشید که چرا شرایط دیده شدنشان با صدای ریز به تصویر کشیده شده است.
 
 این استاد دانشگاه با اشاره به حقوق دریافتی روابط عمومی ها، بیان کرد: روابط عمومی ها، همان سربازانی هستند که در آخر ماه میزان دریافتی آنها باید کمی با ارفاق از نیروهای خدماتی بالاتر باشد چرا که تلقی چنین است که کار انجام شده وظیفه ای بیش نبوده است.
 
 جورکش افزود: همیشه همین طور است که کارهای یدی اثرگذاری کمتری از کارهای فکری دارند و ایده پردازانی که با القاب مشاوره و یا سخنگو، توانسته اند با حضور در جلسات، دلربایی بهتری از شاه قضیه کنند، حال و روز بهتری دارند.
 
 وی تاکید کرد: هنر روابط عمومی های مدرن، افزایش اثرگذاری و اثربخشی کارها در تصمیم سازی مدیران است و بازی دادن مدیران به روابط عمومی ها اولین قدم اعتماد سازی و باور سازمانی در مدیریت سازمانی است.
 
 جورکش اظهار کرد: تنها کارشناسان روابط عمومی ها هستند که باید با ایجاد تخصص و مشاوره صحیح، اهداف سازمانی را به شکلی رقم بزنند که موجبات رشد و ارتقای سازمان را در پی داشته باشند.
 
 دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان شیراز با تاکید بر فقدان اطلاعات منطقه و یا محدوده فعالیت مجموعه به عنوان آفت بزرگ این کار طاقت فرسا، عنوان کرد: شاید نداشتن اطلاعات مناسبتی تقویم برای یک مهندس عمران و فنی، شهرسازی یا حسابدار چندان مهم نباشد اما آینده‌نگری آن برای یک متخصص روابط عمومی بسیار حائز اهمیت است.
 
 جورکش افزود: این متخصص روابط عمومی است که تمام مناسبت های تقویمی را به مثابه خانه های سیاه و سفید شطرنج باید در نظر داشته باشد.
 
 وی اضافه کرد: مشاوره دادن به یک مدیر، بی شک اطلاعاتی فراتر از مدیر می خواهد و این وظیفه یک روابط عمومی کارآمد است و آنجاست که دیگر مدیران فقدان یک متخصص روابط عمومی را نقصانی برای سازمان در تصمیم گیری‌ها خواهند دانست.
 
 جورکش تصریح کرد: شاید فن بیان دیگر یکی از پیش پا افتاده ترین تکنیک های یک متخصص روابط عمومی است زیرا فن تکنولوژی اطلاع یابی، اطلاع‌رسانی، دقت و سرعت ارائه اخبار و اطلاعات و مدیریت بحران چیزهایی است که یک شبه به وجود نخواهد آمد.
 
 وی ادامه داد: علاوه بر اینکه مدیران نیز باید این جایگاه را حفظ کنند و ارتقا دهند اما اولین گام تعیین جایگاه به فعالیت کارشناسان روابط عمومی ها در اثبات این توانایی ها و تبدیل کردن این صفات و پتانسیل های بالقوه به بالفعل است.
 
 این استاد دانشگاه با اشاره به توانمندی های این حوزه، گفت: اینکه، چگونه یک متخصص روابط عمومی، تهدیدهای یک سازمان را به فرصت‌های طلایی تبدیل کند و با پوشش نقاط ضعف خود و سازمان، افقی روشن را برای سازمانش، ترسیم کند هرچند مهم است اما چندان به علم روابط عمومی بستگی ندارد و این هنر روابط عمومی است.
 
 جورکش ادامه داد: تعامل و احترام متقابل و دوستانه با اصحاب رسانه یک هنر است و در دنیای مدرن که هر لحظه یک رخداد خوب یا بد برای سازمان، می تواند منجر به اوج و یا سقوط یک سیستم سازمانی شود این کارشناسان روابط عمومی ها هستند که باید این باور و اعتقاد را در مدیران ارشد به عنوان تصمیم گیران منطقی و اثربخش فراهم کنند.
 
 وی توجه به کارشناسان روابط عمومی ها را موثر دانست و عنوان کرد: جدا از در نظر گرفتن جایگاه و ایجاد حس اعتماد به تفویض اختیار، توجه مدیران ارشد سازمان به مدیران روابط عمومی ها نیز مهم است.
 
 جورکش ادامه داد: تشویق کارشناسان و رعایت عدالت در منابع مالی، متناسب با فعالیت ها، مواردی است که روابط عمومی ها را از یک سرباز صفر به یک وزیر کارآمد برای اهداف سازمانی تبدیل خواهد کرد.
 
 وی تاکید کرد: اینکه همیشه روابط عمومی ها هستند که دل به دریای حوادث می زنند بر کسی پوشیده نیست و شاید میدان دادن به چنین مهره هایی که همیشه با چندین خبرنگار و اصحاب رسانه همراه هستند، رسیدن به قله موفقیت را برای شهر و شهروند و افتخاری برای مجموعه مدیریتی دست یافتنی تر می کند.
 
 جورکش افزود: خصلت مردمی بودن روابط عمومی ها پلی است برای مشارکت گروهی نهادهای مردمی در کسب موفقیت های سازمانی و جشن گرفتن سرانجامی مطلوب که به مذاق شهروندان هم خوش آمده باشد.
 وی، وقت روابط عمومی را برای رسیدن به روابط خصوصی و شخصی محدود دانست و گفت: شاید طی کردن پله های ترقی دیگران به ازای از بین بردن فرصت های شخص روابط عمومی، کاری ایثارگرانه و خالصانه است که یک مدیر روابط عمومی با علم و درایت به نتیجه کار و دانستن اینکه منفعتی برای او ندارد، انتخاب کرده است.
 
 جورکش ادامه داد: این شغل که بیش از اندازه حساس و پراسترس است به علاقه وافر شخصی نیز جدا از صفات ذاتی بستگی دارد و شاید در هر جایگاهی دیگر نیز قرار گیرد این مهره همان مهره است که سفید و یا سیاهش فرقی ندارد، پیش می رود و از آینده حوادث نمی هراسد، ریسک می کند و خود را کارآفرینی می پندارد که می تواند هر لحظه نقش و طرحی نو دراندازد.
 
 وی اضافه کرد: شاید اگر مدیریت شطرنجی را به میدان جنگ تشبیه کنیم، بی شک برای انتخاب فدائیان سیستم مدیریتی، قرعه به نام سربازانی خواهد افتاد که از قضا تعدادشان نیز در صفحه شطرنج کم نیست و انتخاب مقصر یا مقصران به دلیل کثرت کار سختی برای یک ‌مدیر نیست و از دست دادن یک سرباز در ظاهر، چیزی از معادلات را برهم نخواهد زد و این ضعف یک ‌سیستم ناکارآمد مدیریتی است.
 
 جورکش بیان کرد: در صورت پیروزی و کسب موفقیت و نشستن عقاب سعادت بر دوش جمع کثیری از مدعیان فتح، این تنها سربازان هستند که طبق روال تقسیم غنائم جنگی از بد حادثه به دلیل کثرتشان، سهم ناچیزی از آن خوان گسترده، عایدشان خواهد شد.
 
 وی تاکید کرد: قدر این سربازان جورکش را بدانیم و به برگزاری مراسمی با یک لوح تقدیر در یک روز بهاری در اردیبهشت ماه پر از زرق و برق، بسنده نکنیم
 
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد