درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 17:26   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42888صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 27 اردیبهشت 1399 - 09:56
به بهانه روزی به نام روابط عمومی؛ سخنگوی یک طرفه نباشیم
ملیحه سادات حسینی- رئیس اداره خبر و ارتباط با رسانه بیمه ملت - روزگار گذشت و نوآوری یاد داد که می توان جسور بود. می توان عکس را تمام قد در صفحه اول روزنامه ای منتشر کرد ، تیتری یک کلمه ای برای آن برگزید و مخاطب را بر روی کلمات نگه داشت . قطع روزنامه برای خوانش بهتر دچار تغییر شد و گزارشهای توصیفی جای خود را به اخبار خشک و بی روح دادند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مغز متفکر ، چشم بینا ، زبان گویا ، گوش شنوا ، قلب تپنده ، دست اجرایی و پای پیشرفت یک سازمان.همه اینها تدابیر زیبایی است که روز روابط‌عمومی در توصیف این مجموعه به خط می شود. شعار در یادداشتهای روز روابط عمومی جولان می دهد و واژه ها صف می کشند تا با حماسی ترین شکل ممکن روزی را به نام روابط عمومی پاس بدارند و از مزیتهایش بگویند.


غرض از این نوشته، نه در مذمت برگزاری بزرگداشت است و نه در انتقاد از پاسداشت این روز. بلکه هدف نگارنده بهانه این نامگذاری برای راههای رسیدن به توسعه و یادآوری جای خالی آموزش‌های نوین در روابط عمومی است.


در روزگاری که هنوز تلویزیونها سیاه و سفید بود و اخبار جنگ با چرخاندن پیچ رادیو به گوش می رسید، کارکرد روابط عمومی در سازمان ها و شرکت ها نیز چسباندن کاغذهای تزئین شده با جملات انگیزشی ،تبریک و تسلیت مناسبتها و گاهگداری اخبار مهم سازمان بر تابلو اعلانات که جایش در راهرو ورودی همکاران تعیین شده بود ، می گذشت.


مثل همان زمان که در کودکی در سودای روزنامه نگاری، روزنامه دیواریمان را در تحریریه خود ساخته، پشت نیکمت‌های چوبی منتشر می‌کردیم و دسترنج‌مان بر دل دیوار سیمانی مدرسه می نشست. روزنامه ای که در دنیای خودمان بهترین بود در دنیای واقعی عاری از تیتر و ارزشهای خبری.


روزگار گذشت و نوآوری یاد داد که می توان جسور بود.می توان عکس یک رزونامه را تمام قد در صفحه اول روزنامه منتشر کرد ، تیتری یک کلمه ای برای آن برگزید و مخاطب را بر روی کلمات نگه داشت . قطع روزنامه برای خوانش بهتر دچار تغییر شد و گزارشهای توصیفی جای خود را به اخبار خشک و بی روح دادند.


پیشرفت تکنولوژی و ظهور شبکه‌های اجتماعی و تغییر ارتباطات کم کم جای خود را در روابط عمومی‌ها باز کرد. حال روابط عمومی‌ها این روزها نام روابط عمومی الکترونیک را بر خود می گذارند و با حضور در دنیای رنگی اینستاگرام و بر دوش پرنده توییتر تمام همت‌شان را برای به روز نشان دادن خود انجام می دهند.


اما واقعا سوال اینجاست که روابط عمومی الکترونیک در یک سازمان چطور و چگونه می‌تواند شکل بگیرد؟ و یا مهمتر آنکه فعالیت یک متخصص روابط عمومی الکترونیک در این دوران چیست؟ یا صرف حضور در شبکه های اجتماعی می تواند از یک روابط عمومی یک روابط عمومی نوین با پسوند الکترونیک بسازد؟


حسین امامی، پژوهشگر رسانه‌های نوین در جایی تاکید می کند که با بکار بردن اصطلاح روابط عمومی الکترونیک در این دوران موافق نیست. به عقیده او ، روابط عمومی الکترونیک امروزه آن چیزی نیست که در مفهوم اصیل و علمی اش وجود داشته باشد.


با این حال به زبان ساده آن چیزی که در ایران معنایش برداشت می شود، روابط عمومی الکترونیک یعنی استفاده از تکنولوژیهای نوین ارتباطی در پیشبرد اهداف و برنامه های روابط عمومی است. مثل یک وب سایت سازمانی که یک اصل است، اما مهم این است که چگونه از ظرفیت های آن می توان استفاده کرد.


شاید ورود به بحث روابط عمومی نوین در حوصله این یادداشت که قرار است تجلیلی از روزی به همین نام باشد، نگنجد.اما حداقل در روزگار کرونایی که به نحوی مانور قدرت روابط عمومی به حساب می آید، این نکته را با خودمان تکرار کنیم که در ارتباطات نوین، راههای نوین را برگزینیم.


شاید اولین قدم برای الکترونیک شدن و رسیدن به این هدف در ذهن هر کداممان روی آوردن به ایجاد فرم های آنلاین و بارگذاری اخبار و رویدادها بر روی آن باشد. این قدم مثبت و خوب است اما به یاد داشته باشیم که نقطه مشترک تمامی سایت ها ، یک طرفه بودن آن است.بسیاری از سایت های شرکت‌ها، تنها بصورت یک طرفه بازتاب دهنده نظرات خود هستند. آنها خوراکی که باب میلشان است تولید و مخاطب را مجبور به تماشا و خوانش آن می‌کنند. روابط عمومی ها گاه فراموش می کنند که با کمک فناوری‌های نوین فرصتی را برای مشتریان خود پدید بیاورند ، صدای آنان را بشنوند و تنها یک سایت سخنگوی یک طرفه نباشند.


در پایان روزتان مبارک ، ایامتان به کام

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد