درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 22:19   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42884صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 27 اردیبهشت 1399 - 08:37
هرکه را افزون خبر، جانش فزون
مدیر روابط‌عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی، یادداشتی را به شرح زیر منتشر کرد.
  

سعید خادمی‌پور به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی؛
هرکه را افزون خبر، جانش فزون


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مدیر روابط‌عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی، یادداشتی را به شرح زیر منتشر کرد.

با توجه به گستردگی جمعیت، افزایش حجم اطلاعات و رشد علاقه‌مندی افکار عمومی دنیا به دانستن و آگاهی، جوامع به تدریج از رسانه‌های مکتوب فاصله گرفته‌اند زیرا اولا تولید، تکثیر، حمل و نگهداری و مطالعه این رسانه‌ها، خود به عنوان یک دغدغه بزرگ مطرح است. ضمن اینکه برای تولید رسانه‌های مکتوب مانند روزنامه، نیاز به کاغذ است که برای تولید آن باید هزاران درخت را قطع و کاغذ تولید کرد. این در حالی است که بسیاری از کشورها شعار حفظ محیط زیست و جلوگیری از قطع درخت را سر داده‌اند. سومین چالش رسانه‌های مکتوب، فاصله زمانی آن‌ها از رخدادها است. به طور مثال روزنامه زمانی چاپ می‌شود که ممکن است یک تحلیل یا یک رخداده شرح داده شده در آن اساسا به وقوع نپیوندد و شرایط در لحظه تغییر کند. این چالش در مورد هفته‌نامه‌ها، ماهنامه‌ها، فصل‌نامه‌ها و سال‌نامه‌ها بیشتر صدق می‌کند.

دنیای امروز دنیای اطلاعات و رسانه است و کمتر کسی در دنیا نقش رسانه و شبکه‌های مجازی را انکار می‌کند. سرعت اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های الکترونیک، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بسیار بالا است و به کسری از ثانیه اطلاعات از این سوی کره زمین به آن سوی کره انتقال می‌یابد. ضمن اینکه حجم بسیار زیادی از داده‌ها و اطلاعات در فضای بسیار کوچکی به اندازه بند انگشت دست ذخیره‌سازی می‌شوند و دغدغه خاصی برای حمل آن‌ها وجود ندارد.

اهمیت دیگر رسانه‌های دیجیتالی و شبکه‌های اجتماعی در زندگی بشر خواهان رفاه، آسانی دسترسی در هر شرایطی است. به طور که در هر جا و مکان، می‌توان با یک تلفن همراه هوشمند و دسترسی به اینترنت، رسانه‌های دیجیتال را رصد کرد و از آخرین اخبار و رویدادهای سرتاسر جهان آگاه شد. بسیاری از مردم دنیا امروزه وقت بسیار کمتری برای رسانه‌های مکتوب می‌گذارند. این در حالی است که هر فرد در گوشی هوشمند خود، ده‌ها رسانه دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی بازتا‌ب‌دهنده اخبار در اختیار دارد.

روی دیگر رسانه‌های دیجیتال تاثیرگذاری بر افکار عمومی جوامع است. امروزه موج‌های رسانه‌ای با درج یک خبر توسط رسانه‌های مختلف با هدف تاثیرگذاری بر روند افکار عمومی ایجاد می‌شوند و مشاهده می‌شود که این موج‌های رسانه‌ای منجر به ظهور یا سقوط دولت‌ها، انتخابات و... می‌شوند. نمونه این موج رسانه‌ای که تنها توسط رسانه‌های دیجیتال ایجاد شده را می‌توان در انعکاس اخبار مربوط به شیوع کرونا مشاهده کرد. موج رسانه‌ای ایجاد شده ناشی از انتشار تصاویر و آمارهای ناشی از تلفات این ویروس، باعث ایجاد نگرانی در کل دنیا و درنهایت قرنطینه یک‌سوم افراد کره زمین برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری و کاهش تلفات آن شده است.

اکنون که کسب و کارهای معمول دچار اختلال یا کندی عملکرد هستند، رسانه‌های دیجیتال به معنای واقعی خودی نشان داده‌اند. بسیاری از افراد در قرنطینه تنها اخبار و اطلاعات را از طریق رسانه‌های دیجیتال رصد می‌کنند و در برخی از کشورها، انتشار رسانه‌های چاپی به دلیل احتمال شیوع کرونا موقتا متوقف شده است. در این شرایط تنها منبع کسب اخبار، رسانه‌های دیجیتال هستند و می‌توانند اخبار را بدون کم و کاست در اختیار خوانندگان قرار دهند. در جامعه ایران نیز به تدریج رسانه‌های دیجیتالی جایی برای خود دست و پا می‌کنند و دیر یا زود، جای رسانه‌های چاپی را خواهند گرفت.

سعید خادمی پور، مدیر روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی هرمزگان

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد