درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 18:59   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به مدیران میانی در آینده کمک کند تا کمتر بدبخت باشند
  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه
  مهارت‌های حیاتی مدیران میانی برای زنده ماندن در دوران "بی رئیس بزرگ"
  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید
  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42813صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 23 اردیبهشت 1399 - 21:28
چگونه یک استراتژی موثر روابط عمومی برای تجارت خود ایجاد کنید
هنگامی که می دانید به چه چیزی می خواهید برسید - آن را کمی کنید. به یاد داشته باشید این اهداف هستند، بنابراین مطمئن شوید که از کجا شروع می کنید تا بتوانید موفقیت آینده خود را اندازه بگیرید. واقع بین باشید - اهداف قابل دستیابی را تعیین کنید و اطمینان حاصل کنید که همه افراد در سازمان می دانند که شما برای دستیابی به چه چیزی می خواهید برسید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| استراتژی های روابط عمومی را با یک رویکرد فراگیر شروع کنید. تیم های روابط عمومی، بازاریابی، دیجیتال، رویدادها و عملیات خود را برای طوفان مغزی گرد هم آورید تا در مورد استراتژی های احتمالی بحث کنند و اطمینان حاصل کنید که همه افراد در همان خط در حال پیشروی هستند.
 
 بنابراین مراحل یک استراتژی روابط عمومی موثر چیست؟
 
 1. اهداف
 با درک آنچه می خواهید با روابط عمومی خود بدست آورید شروع کنید. چهار یا پنج هدف روشن برای شغل خود بنویسید.
 
 آیا سعی در افزایش آگاهی، راه اندازی یک برند جدید دارید، پایه مشتری خود را افزایش دهید، مشتریان فعلی خود را بهتر درگیر کنید یا ارزش یا سود شغلی خود را افزایش دهید؟
 
 2. شاخص های کلیدی عملکرد (KPI)
 هنگامی که می دانید به چه چیزی می خواهید برسید - آن را کمی کنید. به یاد داشته باشید این اهداف هستند، بنابراین مطمئن شوید که از کجا شروع می کنید تا بتوانید موفقیت آینده خود را اندازه بگیرید. واقع بین باشید - اهداف قابل دستیابی را تعیین کنید و اطمینان حاصل کنید که همه افراد در سازمان می دانند که شما برای دستیابی به چه چیزی می خواهید برسید.
 
 3. پیام
 پیام شما یکی از مهمترین قسمت‌های روابط عمومی شماست. می خواهید ذینفعان شما درباره شما چه چیزی را بدانند؟ دیدگاه یا رسالت شما چیست؟
 
 ایجاد پیام های کلیدی (هویت برند) برای سازمان یا کمپین و درک آنچه می خواهید برای آن شناخته شوید بسیار مهم است - در مدت زمان کوتاهی باید برای مخاطبان خود به روشنی تعریف کنید که چرا متفاوت هستید و آنها باید از محصولات و خدمات شما استفاده کنند.
 
 چرا در این تجارت هستید؟
 چگونه کارها را انجام می دهید؟
 چه کار می کنید؟
 
 4. مخاطب
 ذینفعان به طور کلی شامل مخاطبان داخلی، مشتریان، اعضا، رقبا، حامیان مالی، اعضای هیئت مدیره، سرمایه گذاران مالی و شرکا هستند.
 
 اولین قدم در تجزیه و تحلیل مخاطبان، تهیه فهرستی از تمام ذینفعان است - هرکسی که شغل شما را تحت تأثیر قرار دهد یا تحت تأثیر کار شما باشد یا بر کسب و کار شما تأثیر بگذارد.
 
 پس از شناسایی ذینفعان مهم خود، سوالات زیر را در نظر بگیرید:
 
 آنها کی هستند؟ میزان جمعیت و موقعیت شرکت در بازار چیست؟
 آنها از شما چه می خواهند؟ چه چیزی برای آنها وجود دارد؟ اینها چه فایده ای دارند - مزایای استفاده از سازمان/ محصولات یا خدمات شما؟
 چه می خوانند؟ مثلاً از چه کانالهایی استفاده می کنند. دیجیتالی یا چاپی؟
 چه چیز دیگری دوست دارند انجام دهند؟
 
 5. برنامه ریزی و اجرا
 درک پیام و مخاطبان به شما امکان می دهد تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید به هدف برسید. چه، کجا، کی و چه کسی. این امکان را به شما می دهد تا طرحی را ایجاد کنید که به هم متصل شود.
 
 یک برنامه کتبی و جدول زمانی برای اجرای خود داشته باشید. این یعنی تصمیم گیری در مورد منابعی که استفاده خواهید کرد، چقدر زمان و بودجه خود را استفاده کنید. سپس، انتخاب کانالهایی که از آن طریق، پیام را منتقل خواهید کرد.
 
 ابزارها یا کانالهای منتخب شما می توانند شامل وب سایت، رسانه های اجتماعی، روابط رسانه ای، بازاریابی ایمیل، نامه مستقیم، رویدادها (میزبانی یا شرکت) یا بازاریابی تلفنی باشند.
 
 6. اندازه گیری
 بخش آخر، استراتژی روابط عمومی شما این است که درک کنید که چگونه می خواهید موفقیت خود را اندازه بگیرید. این به طور مستقیم به اهداف و KPI های شما باز خواهد گشت - این جایی است که می دانید موفق بوده اید یا نه.
 
 همچنین این مهم است که چگونه اندازه گیری کنید - هفتگی، ماهانه، فصلی. پس از اندازه گیری، بسته به آنچه آموخته اید، می خواهید استراتژی روابط عمومی خود را اصلاح کنید.
 
 برخی از ابزارهای اندازه گیری عبارتند از:
 
 وب سایت - ترافیک (جدید و تکراری)، بازدید از صفحه، رفتار و ارجاع ها
 بازاریابی ایمیل - نرخ باز، کلیک بر روی نرخ ها، پیوندهای کلیک شده با فردی و تعامل
 روابط رسانه ای - دسترسی، تعداد بریده ها، ذکر نام تجاری یا کلمات کلیدی، رتبه بندی رسانه های مهم - تغییر احساسات در کلمات کلیدی
 رویدادها - تعداد نمایندگان، غرفه داران و شماره های حمایت مالی را واگذار کنید
 رسانه های اجتماعی - رشد، تعامل، دستیابی، رجوع به منابع
 فروش
 
 بنابراین اکنون می دانید که چگونه می توانید یک استراتژی روابط عمومی را ایجاد کنید. پیش بروید و به آن اهداف برسید!

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد