شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| فناوری آنقدر سریع تغییر می کند که بهسختی میتوان همگام با آن پیش رفت. هر روز یک اپ، دستگاه یا پلتفرم جدید عرضه میشود که در کنار انبوه دستگاهها و پلتفرم های کنونی، در اختیار رسانه ها، بازاریاب ها و مسئولان ارتباط قرار میگیرند. دوست داشته باشید یا نه، موفقیتهای آتی در گرو بهره برداری ما از این ابزارهای جدید برای تحلیل داده های پیچیده، جلب تعامل مخاطبان گوناگون و سنجش تاثیر کمپین ها در تک تک گام های سفر مشتریان است.
دنیا در حال جایگزینی یا تکمیل سریعالسیر فرم های سنتی ارتباطات با گونه های جدیدی است که مبتنی بر فناوری های نوین هستند. اگرچه هیچکس تردیدی در اهمیت نقش فناوری های جدید در دنیای معاصر ندارد، اما پیشبینی سرعت دقیق رشد پیشرفت های فناوری، کار بسیار دشواری خواهد بود.
یافتههای کلیدی گزارش «پیآر تک، آیندهی فناوری در حوزهی ارتباطات، 2019»:
• 44 درصد از مدیرعامل های تحت بررسی، فروش محصولات و خدمات را بهعنوان مهمترین هدف ارتباطی سازمانها برشمردند.
• 35 درصد از متخصصان تحت بررسی، گزارشهای مالی را گستردهترین محتوای خبری دانستند که پیشبینی می شود هوش مصنوعی بتواند آنها را برای 5 سال آینده بنویسد.
• 33 درصد از مدیرعامل های تحت بررسی، بهینه سازی تجربه ی مشتری را تحت عنوان یکی از حوزههای ارتباطات قلمداد کردند که با بهره گیری از فناوری جدید، سعی در پیشبرد و ارتقای آن خواهند داشت.
• 25 درصد از متخصصان روابطعمومی تحت بررسی، فشارهای سازمان برای برآورده سازی یک بازده قابل قبول برای سرمایه را تحت عنوان اصلی ترین دلیل بهره برداری آژانس ها/ دپارتمان ها از فناوری دانستند.
• با نمره ی 48 درصدی، یوتیوب بهعنوان مهمترین پلتفرم ارتباطی برای ارتقای بهره وری استراتژی های ارتباطی بیان گردید.
• با نمره ی 65 درصدی، کار با فناوریهای تحلیل کلان داده تحت عنوان مهمترین مهارتی توصیف شد که متخصصان ارتباطات/ روابط عمومی آینده باید از آن برخوردار باشند.
روششناسی:
داده ها از طریق یک پرسشنامه ی آنلاین گردآوری شدند که توسط مرکز روابط عمومی دانشگاه آننبرگ تدوین شد و از طریق گروه های رسانه های اجتماعی و ایمیل، در میان شاغلان این عرصه توزیع گردید.
پاسخهای این پرسشنامه در حدفاصل 7 ژانویه ی 2019 تا 15 فوریه ی 2019 گردآوری شدند و در نهایت، 1563 پاسخ از سوی متخصصان روابط عمومی حاصل گردید که از میان آنها، 803 نفرشان در آژانسها/ شرکت های مشاوره و 760 نفرشان در داخل سازمانها فعالیت میکردند. 65.6 درصد از متخصصان روابط عمومی، آمریکایی بودند و 34.6 درصد باقیمانده، ملیت سایر کشورها را داشتند.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|