شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : پي‌آر تك، گزارش آينده‎ فناوري در حوزه‌ ارتباطات، 2019 | مركز روابط عمومي دانشگاه آننبرگ
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399 - 10:02 کد خبر:42777
دنيا در حال جايگزيني يا تكميل سريع‌السير فرم ‎هاي سنتي ارتباطات با گونه ‎هاي جديدي است كه مبتني بر فناوري‎ هاي نوين هستند. اگرچه هيچ‌كس ترديدي در اهميت نقش فناوري‎ هاي جديد در دنياي معاصر ندارد، اما پيش‌بيني سرعت دقيق رشد پيشرفت ‎هاي فناوري، كار بسيار دشواري خواهد بود.



 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| فناوري آن‎قدر سريع تغيير مي ‎كند كه به‌سختي مي‌توان همگام با آن پيش رفت. هر روز يك اپ، دستگاه يا پلتفرم جديد عرضه مي‎شود كه در كنار انبوه دستگاه‌ها و پلتفرم ‎هاي كنوني، در اختيار رسانه ‎ها، بازارياب‎ ها و مسئولان ارتباط قرار مي‌گيرند. دوست داشته باشيد يا نه، موفقيت‌هاي آتي در گرو بهره ‎برداري ما از اين ابزارهاي جديد براي تحليل داده‎ هاي پيچيده، جلب تعامل مخاطبان گوناگون و سنجش تاثير كمپين ‎ها در تك ‎تك گام ‎هاي سفر مشتريان است.

 

دنيا در حال جايگزيني يا تكميل سريع‌السير فرم ‎هاي سنتي ارتباطات با گونه ‎هاي جديدي است كه مبتني بر فناوري‎ هاي نوين هستند. اگرچه هيچ‌كس ترديدي در اهميت نقش فناوري‎ هاي جديد در دنياي معاصر ندارد، اما پيش‌بيني سرعت دقيق رشد پيشرفت ‎هاي فناوري، كار بسيار دشواري خواهد بود.


يافته‌هاي كليدي گزارش «پي‌آر تك، آينده‎ي فناوري در حوزه‌ي ارتباطات، 2019»:


• 44 درصد از مديرعامل‎ هاي تحت بررسي، فروش محصولات و خدمات را به‌عنوان مهم‌ترين هدف ارتباطي سازمان‌ها برشمردند.


• 35 درصد از متخصصان تحت بررسي، گزارش‌هاي مالي را گسترده‌ترين محتواي خبري دانستند كه پيش‌بيني مي‎ شود هوش مصنوعي بتواند آن‌ها را براي 5 سال آينده بنويسد.


• 33 درصد از مديرعامل‎ هاي تحت بررسي، بهينه‎ سازي تجربه‎ ي مشتري را تحت عنوان يكي از حوزه‌هاي ارتباطات قلمداد كردند كه با بهره ‎گيري از فناوري جديد، سعي در پيشبرد و ارتقاي آن خواهند داشت.


• 25 درصد از متخصصان روابط‌عمومي تحت بررسي، فشارهاي سازمان براي برآورده‎‏ سازي يك بازده قابل قبول براي سرمايه را تحت عنوان اصلي ‎ترين دليل بهره ‎برداري آژانس ‎ها/ دپارتمان ‎ها از فناوري دانستند.


• با نمره ‎ي 48 درصدي، يوتيوب به‌عنوان مهم‌ترين پلتفرم ارتباطي براي ارتقاي بهره‎ وري استراتژي‎ هاي ارتباطي بيان گرديد.


• با نمره ‎ي 65 درصدي، كار با فناوري‌هاي تحليل كلان داده تحت عنوان مهم‌ترين مهارتي توصيف شد كه متخصصان ارتباطات/ روابط عمومي آينده بايد از آن برخوردار باشند.


روش‌شناسي:


داده ‎ها از طريق يك پرسشنامه ‎ي آنلاين گردآوري شدند كه توسط مركز روابط عمومي دانشگاه آننبرگ تدوين شد و از طريق گروه ‎هاي رسانه‎ هاي اجتماعي و ايميل، در ميان شاغلان اين عرصه توزيع گرديد.

 

پاسخ‌هاي اين پرسشنامه در حدفاصل 7 ژانويه ‎ي 2019 تا 15 فوريه‎ ي 2019 گردآوري شدند و در نهايت، 1563 پاسخ از سوي متخصصان روابط عمومي حاصل گرديد كه از ميان آن‎ها، 803 نفرشان در آژانس‌ها/ شركت‎ هاي مشاوره و 760 نفرشان در داخل سازمان‌ها فعاليت مي‌كردند. 65.6 درصد از متخصصان روابط عمومي، آمريكايي بودند و 34.6 درصد باقي‌مانده، مليت ساير كشورها را داشتند.
 

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)