شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| دنیای کسب و کار فقط معطوف به کسب سود بیشتر نیست. ما باید نسبت به مشتریان مان در شرایط پیچیده کنونی توجه بیشتری داشته باشیم. این امر بخشی از انتظارات مشتریان در عصر کنونی محسوب می شود.
هرچه توانایی برند ما برای نمایش توجه به مشتریان در قالب کمپین های بازاریابی بیشتر باشد، امکان تعامل بهتر با آنها افزایش خواهد یافت.
به هر حال مشتریان هرگز برندهایی که در شرایط دشوار به آنها کمک می کنند، فراموش نخواهند کرد. (پولی وانگ)
فعالیت در دنیای کسب و کار فقط معطوف به فروش هرچه بیشتر تعداد محصولات نیست. گاهی اوقات ما باید به دنبال کمک به مخاطب هدف نیز باشیم. برخی از برندها در زمینه شناسایی زمان مناسب برای فعالیت تجاری و زمان کمک به مشتریان دچار مشکل هستند. بهترین مثال در مورد زمان کمک به مشتریان عصر کنونی است. شیوع ویروس کرونا برای بسیاری از مردم در سراسر جهان ایجاد مشکل کرده است. وظیفه برندها در چنین زمانی تمرکز بیشتر بر روی کمک به مشتریان است.
شاید نقش صنعت تبلیغات در زمینه کمک به مشتریان چندان واضح نباشد. در این صورت باید نگاهی به نحوه فعالیت برندهای بزرگ در این موقعیت داشته باشیم. اغلب برندهای مشهور در سراسر دنیا مشغول تولید کمپین های بازاریابی با ماهیت حمایت از مردم در شرایط قرنطینه هستند. این امر الگوی مناسبی برای سایر برندها در راستای کمک به مشتریان شان خواهد بود.
علاوه بر همراهی با مشتریان در زمان های سخت باید نسبت به ارائه پاسخ های دقیق به پرسش های آنها نیز توجه داشته باشیم. بیتردید بازاریابی و تبلیغات امکان تعامل بهتر با مشتریان را فراهم می سازد، با این حال گاهی اوقات مشتریان فقط انتظار دریافت پاسخ های صریح درباره پرسش های شان را دارند. اگر ما در چنین زمان هایی در تلاش برای ارائه پاسخ به صورت غیرمستقیم باشیم، به تدریج مشتریان برندمان را از دست خواهیم داد.
بدون تردید تبلیغات دیجیتال در شرایط کنونی با شیوع ویروس کرونا دشواری های بسیار زیادی دارد. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از شیوه های تبلیغاتی مناسب برای دستیابی به اهداف مان است. تبلیغات عملگرایانه، با توجه به مطالب مورد بحث در مقاله کنونی، راهکار مناسبی برای برندها در شرایط فوقالعاده کنونی محسوب می شود. (میشل بنجامین)
|