![](/media/image/1399/02/18/1947202-جهش Coronavirus.jpeg)
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| استفاده از شبکه های اجتماعی در دوران قرنطینه افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. وقتی اغلب مردم در خانه هستند، میزان استفاده از ابزارهای سرگرمی بیشتر مدنظر قرار می گیرد.
شبکه های اجتماعی به دلیل فراهم سازی امکان ارتباط آنلاین برای کاربران سراسر جهان جذابیت های بسیار زیادی دارد. اگر برند شما در طول سال های اخیر بیشتر تمرکزش بر روی دنیای واقعی کسب و کار بوده است، شاید اکنون زمان مناسبی برای جهت گیری به سوی بازاریابی در شبکه های اجتماعی باشد.
اکنون در میان شبکه های اجتماعی مختلف اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و به تازگی تیک تاک شهرت بسیار زیادی پیدا کرده اند. این امر به معنای امکان دسترسی به دامنه وسیعی از کاربران در چنین شبکه های اجتماعی است. البته نکته مهم در این میان توجه به میزان حضور مخاطب هدف مان در هر کدام از پلتفرم های اجتماعی است.
ما باید در شبکه های اجتماعی مورد علاقه مخاطب هدف مان حضور داشته باشیم. در غیر این صورت تمام سرمایه گذاری های مان بی نتیجه خواهد ماند. (پولی وانگ)
از زمانی که برای نوشتن مطالب خبری و تبلیغات محصول استفاده نمی کنید، برای سرمایه گذاری در مقدمات کار آنلاین خود بهره ببرید. برای وبسایت خود محتوای آموزشی تولید کنید که بتوانید در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید.
توضیحات پروفایل خود در لینکدین، توئیتر و غیره را تغییر دهید تا میدان دید دیگران نسبت به خود را افزایش دهید و در رسانه های اجتماعی فعال تر شوید. به خاطر اینکه خیلی از مردم در خانه کار می کنند، خیلی از آن ها این روزها زمان بیشتری را صرف رسانه های اجتماعی می کنند.
چون ما از خانه کار می کنیم، مهم است که نه فقط با موارد آنلاینی که مشخصا ما را تبلیغ می کنند که با شبکه ی اطرافمان نیز در ارتباط باشیم.
محتوایی که به جامعه و صنعت شما مرتبط می شود را به اشتراک بگذارید و برایش نظر بدهید. با این کار شما باعث می شوید کسانی شما را دنبال کنند که ممکن است در آینده برای تجارت شما مفید واقع شوند. همچنین ترویج محتوای آنلاین خود با استفاده از تبلیغات در رسانه های اجتماعی را در نظر بگیرید. (YankeePR)
از طرف دیگر، اگر شما به دنبال مشتریان تازه هستید و تعداد مخاطب هدف بالایی برای محتوای تبلیغاتی خود ندارید، گام نخست افزایش بازدیدکنندگان سایت رسمی تان خواهد بود. این امر فقط در صورت توجه به تکنیک های مدیریت سئو امکانپذیر می شود. کاربرد کلیدواژه ها در زمینه بازاریابی تبلیغات محل تردید نیست. این نکته با مشاهده بازدیدهای بسیار بالای سایت رسمی برندهای مشهور قابل مشاهده است. نکته مهم در این میان تلاش برای یافتن کلیدواژه های مناسب در زمینه کسب و کارمان است. گوگل در این زمینه نیز به کمک کسب و کارها آمده است. بر این اساس امکان مشاهده آمارهای مربوط به کلیدواژه ها در گوگل وجود دارد. با استفاده از کلیدواژه های مناسب گام نخست در راستای افزایش بازدید سایت مان به خوبی برداشته خواهد شد.
الگوی تبلیغات عملگرایانه به دلیل تاکید بر مدیریت درست بودجه تبلیغاتی تاثیر مطلوبی بر روی کسب و کارهای کوچک دارد. وقتی ما بودجه مان را به خوبی و با دقت فراوان تخصیص دهیم، شانس بیشتری برای جلب نظر مخاطب هدف خواهیم داشت. بسیاری از برندها صرف هزینه بیشتر در حوزه بازاریابی را موجب موفقیت بیشتر می دانند. این پیشفرض به طور کلی غلط است. اگر ما بودجه تبلیغاتی مان را به طور هدفمند تخصیص ندهیم، شانس اندکی برای موفقیت در بازار خواهیم داشت.
وقتی ما بازدیدکننده بیشتری برای سایت رسمی مان داشته باشیم، در حقیقت مخاطب هدف مان برای تاثیرگذاری از طریق تبلیغات نیز بیشتر می شود. امروزه بسیاری از کمپین های بازاریابی به دلیل عدم توجه کاربران بدون کمترین دستاوردی پایان می پذیرند. در این میان حتی اگر کیفیت محتوای تبلیغاتی ما نیز عالی باشد، بازهم بدون حضور مخاطب هدف نتیجه ای به دست نخواهد آمد. (میشل بنجامین)
|