درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 09:02   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید
  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی
  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4248صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 3 مرداد 1392 - 18:32
روش های مفید‌تر شدن جلسات
افراد صحبت‌های یکنواخت و کسل‌کننده‌ای را بیان می‌کنند که مقدار کمی از مطالب آن مفید هستند. در اینجا برخی قوانین ساده بیان شده است که با رعایت آنها جلسات شما مختصر و مفید خواهند شد.
  

ترجمه: مهدی سریرچی منبع: Inc. از برگزاری جلسات غیرمتمرکز که بهره‌وری تیم‌های شما را نابود می‌کند، اجتناب کنید. تعداد زیادی از جلسات تجاری در واقع نوعی اتلاف وقت هستند.
افراد صحبت‌های یکنواخت و کسل‌کننده‌ای را بیان می‌کنند که مقدار کمی از مطالب آن مفید هستند و مابقی در واقع هیچ کاربردی ندارند. در اینجا برخی قوانین ساده بیان شده است که با رعایت آنها جلسات شما مختصر و مفید خواهند شد. 1. همه جلسات باید حتما دارای یک هدف مشخص باشند. تنها دلیل برگزاری یک جلسه این است که درباره مساله‌ای بحث شده و درخصوص اقدامات بعدی تصمیم‌گیری شود. اگر نمی‌توانید هدف خاصی برای یک جلسه بیان کنید، از برگزاری آن صرف نظر کنید. 2. همه جلسات باید دارای یک «دستور جلسه متمرکز» باشند. محتوای دستور جلسه باید شامل هدف جلسه و چند (کمتر از 7 ) سوال باشد که فضای جلسه را از یک جلسه عمومی به سمت یک جلسه تخصصی پیش ببرد. 3. هیچ جلسه‌ای نباید بیشتر از یک ساعت طول بکشد. یک ساعت تقریبا طولانی‌ترین زمانی است که بسیاری از افراد می‌توانند روی یک موضوع تمرکز داشته باشند، به همین دلیل اغلب کلاس‌های دانشگاه‌های معتبر نیز کوتاه‌تر از یک ساعت هستند. (اگر سایر قوانین را مراعات کنید، رعایت این قانون از همه ساده‌تر است) 4. تمام سوابق و مقدمات لازم برای جلسه یک روز قبل در اختیار افراد قرار بگیرد. احتمالا همه افرادی که در جلسات شرکت می‌کنند می‌توانند بخوانند، پس دلیلی ندارد که همه مطالب را دوباره از طریق اسلاید و سخنرانی برای آنها خلاصه و بازگو کرد. 5. خلاصه مباحث گفته شدهf برای افرادی که با تاخیر به جلسه می‌آیند بازگو نمی‌شود. مجبور کردن افراد حاضر در جلسه برای بازگشت به عقب و شنیدن مجدد مباحث مطرح شده بسیار غیرحرفه‌ای است. اگر ضرورتی وجود دارد که افراد متاخر حتما باید در جلسه حضور داشته باشند، جلسه را به بعد موکول کنید. 6. ورود تلفن هوشمند، تبلت و لپ‌تاپ به جلسه ممنوع است. این قانون باعث می‌شود همه افراد انگیزه بیشتری برای به نتیجه رسیدن سریع‌تر جلسه داشته باشند. اگر نیاز به یادداشت برداری است، از کاغذ و قلم استفاده شود. 7. سخنرانی رسمی وجود ندارد. اگر هدف جلسه بحث پیرامون اطلاعاتی است که در سخنرانی بیان می‌شوند، متن سخنرانی مذکور ( همراه با یادداشت‌های ضمیمه) باید از قبل به شرکت‌کنندگان داده شود و آنها آن‌را قبل از جلسه بخوانند. 8. نتیجه جلسه مکتوب شده و در بین شرکت کنندگان توزیع شود. به این ترتیب ضمن آنکه اهداف جلسه ملموس و قابل سنجش می‌شود، افراد حاضر در جلسه نسبت به دستاوردها (یا آن چیزی که احساس می‌کنند دستاوردهای آن است ) احساس مسوولیت پیدا می‌کنند. اگر فکر می‌کنید قوانین بالا غیرعملی هستند، برای دو هفته آنها را امتحان کنید. اعتیاد خود را به جلسات بیهوده ترک کنید تا از حجم کارهای واقعی که انجام می‌شوند شگفت زده شوید.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد