شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| توجه به راههای بهبود استراتژی های روابطعمومی در کسب وکار شما می تواند پاداش های زیادی به همراه آورد، از جمله دید بهتر، بهبود اعتبار و روابط قوی تر با مشتری.
به طور کلی، این باید منجر به فروش بیشتر و پتانسیل بیشتر درآمدی در شرکت شما شود. به همین دلیل، روابط عمومی باید بدون توجه به صنعت یا اندازه آن، یک واحد اصلی استراتژیک در هر کسب وکار باشد.
با توجه به این موضوع، در اینجا پنج راه ساده برای بهبود استراتژی روابط عمومی شما وجود دارد:
1. رسانه های اجتماعی
بسیاری از متخصصان بر این باورند که رسانه های اجتماعی موثرترین ابزار روابط عمومی در دسترس مشاغل مدرن است. کسب وکارها اکنون می توانند از بسترهای رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر استفاده کنند تا اطلاعات رسمی درباره شرکت خود را فوراً و بدون نیاز به انتشار مطبوعات وقت گیر ایجاد و منتشر کنند - این باعث می شود کل روند سریعتر و مؤثرتر شود.
در عصر دیجیتال، بسیاری از افراد به رسانه های اجتماعی نگاه می کنند تا ببینند چگونه یک شرکت به نوشته ها و اظهارنظرهای منفی از قبیل تجربه مشتری ضعیف یا بازخورد منفی درباره محصولات و خدمات پاسخ می دهد. شرکت ها می توانند از بسترهای رسانه های اجتماعی برای ارسال دقیق محتوای خود استفاده کنند که به محافظت از تصویر برند کمک می کند و تأثیرات مضر اظهارنظرهای منفی را به حداقل می رساند. همه کسب وکارها باید از رسانه های اجتماعی به عنوان راهی برای ارتباط با مشتریان خود و مدیریت افکار عمومی استفاده کنند.
2. صلاحیت ها
صلاحیت ها می توانند با تجهیز کارمندان به مهارت های لازم برای درک و اجرای استراتژی های موفق روابط عمومی، راهی موثر برای بهبود روابط عمومی باشند. به عنوان مثال ، اعزام کارمندان به یک دوره رسیدگی به شکایات به این معنی است که آنها برای مدیریت و حل و فصل شکایات مشتری مجهزتر خواهند بود. خدمات مشتری باید یک عنصر اساسی در تمام استراتژی های روابط عمومی باشد، بنابراین ضروری است که شما روی راه های بهبود سطح خدمات کارکنان خود تمرکز کنید.
3. خدمات به مشتری
مشتریان و روابط برای موفقیت در کسب و کار شما اساسی هستند و در روابط عمومی نقش اساسی دارند. همچنین باید در نظر داشته باشید که بازخورد منفی بسیار سریع در دنیای مدرن بویژه از طریق سیستم عامل های رسانه های اجتماعی بسیار سریع حرکت می کند. این می تواند چه از نظر شهرت و چه از نظر درآمد، برای تجارت شما بسیار مضر باشد.
از طرف دیگر، مصرف کنندگان به احتمال زیاد جذب شرکت هایی می شوند که شهرت ارائه خدمات عالی مشتری را دارند. از این رو، چرا توجه به راه های بهبود تجربه مشتری و برخورد با هرگونه شکایت به موثرترین روش ممکن بسیار مهم است.
در اینجا چند ایده برای بهبود روابط عمومی با خدمات به مشتریان ارائه شده است:
- رسیدگی و پاسخگویی فوری به هرگونه شکایت مشتری یا سؤالات فوری توسط کارمندان و تیم های نظارت بر حساب های رسانه های اجتماعی یا سایر حسابهای بازخورد مشتری.
- تشویق مشتریان به ارسال بازخورد و بررسی.
- نرم افزاری مانند رباتها را اجرا کنید که می تواند از هرگونه سؤالی که ممکن است درباره محصولات یا خدمات شما داشته باشد پشتیبانی 24/7 در اختیار مشتریان قرار دهد.
- آموزش های مکرر در مورد عناصر مختلف خدمات مشتری از جمله حل شکایت و ارتباط موثر به کارمندان.
4- شیوه های پایدار
در جامعه امروز، مردم به طور فزاینده ای در معرض مسائل محیط زیستی قرار می گیرند. در نتیجه، مصرف کنندگان به دنبال حمایت از مشاغل سبز هستند که شیوه های پایدار را اتخاذ می کنند و آسیب های زیست محیطی را به حداقل می رساند.
پیشرفت های فناوری بدان معنی است که نصب پانل های خورشیدی در محل کار شما سریع و آسان است. این امر به شغل شما اجازه می دهد تا منبع تمیز و انرژی تجدید پذیر خود را تولید کند. از طرف دیگر، می توانید به یک ارائه دهنده انرژی سبز که از منابع انرژی سازگار با محیط زیست استفاده می کند، توجه کنید.
5- تبلیغات
تبلیغات می تواند راهی عالی برای جلب علاقه به محصولات و خدمات شما، پاداش دادن به مشتریان وفادار و رونق فروش باشد. می توانید طیف گسترده ای از تبلیغات مختلف از جمله مسابقات، کوپن ها و قرعه کشی ها را برگزار کنید. در حالی که برنامه های وفاداری به شما کمک می کنند با نشان دادن مشتریانی که برای آنها ارزش قائل هستید، تجارت ارزشمند خودتان را بازیابی کنید. شما باید تحقیقات بازار را انجام دهید تا بهترین روش برای دستیابی به مخاطبان مورد نظر خود را بدانید و تعیین کنید کدام یک از تبلیغات مؤثر است.
نتیجه
همه مشاغل به نوعی با مردم ارتباط دارند و شرکتهای موفق نیاز به روابط عمومی مثبت را درک می کنند. یک استراتژی قوی روابط عمومی می تواند باعث بهبود شهرت برند و تصویر شرکت شما شود، روابط قوی تری برقرار کند و فروش و سود را افزایش دهد. اگر می خواهید یک تجارت معتبر ایجاد کنید و رشد درآمد خوبی را تضمین کنید، اینها همه ضروری هستند. خوشبختانه، روش های ساده بسیاری برای ایجاد روابط عمومی قوی وجود دارد - برای بهبود استراتژی امروز در روابط عمومی از برخی از نکات فوق استفاده کنید.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|