درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 16:53   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42282صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریجمعه، 15 فروردین 1399 - 18:22
اخبار کرونا؛ با اخبار جعلی چه کنیم؟
فلورا کارمایکل و ماریانا اسپرینگز - این روزها اخبار جعلی راجع به ویروس کرونا بسرعت در اینترنت پخش می‌شوند و کارشناسان از مردم می‌خواهند "بهداشت اطلاعات" را رعایت کنند. با چنین اخباری باید چه کنیم؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| این روزها اخبار جعلی راجع به ویروس کرونا بسرعت در اینترنت پخش می‌شوند و کارشناسان از مردم می‌خواهند "بهداشت اطلاعات" را رعایت کنند. با چنین اخباری باید چه کنیم؟


فکر کنید
همه می‌خواهند به خانواده و دوستان خود کمک و آنها را مطلع کنند بنابراین وقتی خبر یا اطلاعات تازه‌ای به دستشان می‌رسد، چه با ایمیل، اینستاگرام، واتس‌اپ، توییتر یا فیس‌بوک، بسرعت آن را برای اطرافیان می‌فرستند ولی کارشناسان می‌گویند اولین کار برای جلوگیری از پخش اخبار جعلی این است که لحظه‌ای دست نگاه دارید و فکر کنید. اگر به خبر شک دارید، آن را بیشتر بررسی کنید.


منبع خبر را بررسی کنید
قبل از فرستادن خبر برای دیگران، منبع آن را بررسی کنید. اگر منبع خبر "دوست دوستتان" یا "همسایه فامیل همکارتان" است، نمی‌تواند خبر خیلی موثقی باشد. بتازگی تحقیقی انجام شده که نشان می‌دهد یک یادداشت اینترنتی را که "عموی کسی که فوق لیسانس دارد" نوشته بود، با چه سرعت زیادی در اینترنت پخش شده است. بعضی از اطلاعات این نوشته درست بود، مثلا برای کاهش شیوع ویروس دست خود را بیشتر بشویید ولی اطلاعات دیگر آن می‌توانست گمراه‌کننده باشد؛ ادعاهای بی اساسی مثل روش‌های تشخیص این بیماری.

کلر میلن، معاون سردبیر "فول فکت"، نهادی بریتانیایی برای بررسی صلاحیت اخبار، می‌گوید: "نهادهای بهداشت عمومی مثل سازمان بهداشت جهانی و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا و بهداشت و درمان همگانی بریتانیا ( NHS) موثق‌ترین منابع اطلاعات هستند".

کارشناسان هم می‌توانند اشتباه کنند ولی از فامیل دور یک فرد غریبه در واتس‌اپ قابل‌اطمینان‌ترند.

شاید این خبر جعلی باشد
خبر می‌تواند غلط انداز باشد. جعل حساب‌های کاربری مقامات و نهادها، از جمله وب‌سایت‌های رسمی غیرممکن نیست. اسکرین‌شات را هم می‌شود تغییر داد تا به نظر برسد منبع آن اطلاعات، قابل اعتماد است.

وب‌سایت‌ها و حساب‌های کاربری را بررسی کنید. اگر براحتی نمی‌توانید در باره آنها اطلاعات پیدا کنید، ممکن است جعلی باشند. اگر یک پست، ویدیو یا لینک به نظرتان مشکوک می‌رسد، احتمالا حدس شما درست است.

کلر میلن می‌گوید فونت‌های ناهمسان از نشانه‌هایی است که یک پست یا نوشته می‌تواند جعلی باشد.


اگر از صحت چیزی مطمئن نیستید، به اشتراک نگذارید
اخباری را که مطمئن نیستید درستند، برای بقیه نفرستید. با این کار شاید به جای نفع، ضرر برسانید. وقتی چیری را همرسان می‌کنید اگر شک و شبهه‌ای دارید، بوضوح ذکر کنید. توجه داشته باشید که عکس‌ها ومطالبی که به اشتراک می گذارید ممکن است دستکاری شوند.


هر نکته را جداگانه بررسی کنید
در واتس‌اپ یک فایل صوتی در گردش است که در آن کسی می‌گوید اطلاعاتی را از طرف "دوست همکارش" نقل می‌کند که در بیمارستان کار می‌کند. این فایل را ده‌ها نفر از سراسر دنیا برای بی‌بی‌سی فرستادند. ولی این فایل شامل (ترکیبی از) اطلاعات درست و نادرست است. وقتی لیست طولانی از اطلاعات به دستتان می رسد به راحتی می شود تمام مطالب آن را باور کرد به خصوص وقتی یکی از موارد آن مثل "شستن دست" درست باشد. ولی این اتفاق همیشه نمی افتد.

مواظب پست‌های احساساتی باشید
مطالبی که بسرعت در اینترنت پخش می‌شوند معمولا باعث ترس، عصبانیت، اضطراب یا شادی می‌شوند. کلر واردل از "فرست درفت"، نهادی که به خبرنگاران کمک می‌کند با اطلاعات نادرست اینترنتی مقابله کنند می‌گوید: "یکی از بزرگترین عوامل زیاد شدن اخبار جعلی ترس است. درخواست‌ها‌ برای انجام دادن فوری چیزی، برای افزایش اضطراب طراحی شده‌اند. پس مواظب باشید. مردم می‌خواهند اطرافیانشان سالم باشند و وقتی مطلبی را با عنوان 'نکاتی برای پیشگیری از ویروس ' یا 'استفاده از مکمل سلامتی ' می‌‌بینند، می‌خواهند هر طور شده به آنها کمک کنند."


آیا سوگیری دارید؟
قبل از همرسانی هر چیز، به این فکر کنید که آیا از صحت آن اطمینان دارید یا فقط با آن موافقید.

کارل میلر، مدیر تحقیقات مرکز تحلیل رسانه‌های اجتماعی در اندیشکده دیموز می‌گوید: "ما به احتمال زیاد پست‌هایی را به اشتراک می‌گذاریم که به باورهایمان نزدیک است. زمانی که پر از عصبانیت می‌شویم آسیب‌پذیر و احساساتی هستیم. این همان وقتی است که باید بیشتر مراقب فعالیتمان در اینترنت باشیم."

 

منبع: بی سی

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد