![](/media/image/1399/01/14/9250122-5180735-covid-19-740x417.png)
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| بحران، رویدادی است که تهدیدی را برای عملیات یا تصویر ایجاد می کند و اگر به درستی انجام نشود می تواند تشدید شود. بحران ها می توانند باعث صدمات جدی در اعتبار و روحیه کارکنان شود، بنابراین مهم است که پیش از موعد برنامه ای را اجرا کنید. این شامل آماده سازی پیام های از پیش تأیید شده برای موقعیت های خاص است که ممکن است بوجود بیاید.
در نهایت، دوره اقدام برای برنامه ریزی بحران بستگی به نوع سازمانی دارد که برای آن کار می کنید. طوفان مغزی برای سناریوهای برتر ارتباطی که سازمان شما باید آماده کند، مکان خوبی برای شروع است.
این باید وابسته به برنامه بحران موجود شما باشد و عناصری از این قبیل را شامل شود:
- چه اتفاقی می افتد که یک سیاست تایید شده در سازمان شما ایجاد شود.
- پروتکل ها؛ بلافاصله به کارمندان در مورد خط مشی ها و رویه های شرکت اطلاع رسانی شود.
- چه اقداماتی به صورت لجستیکی/ عملیاتی پیاده سازی خواهید کرد.
- کارمندان در چه بازه زمانی کار کنند؛ همچنین تدارکات مربوط به ارتباطات بین شرکت ها، جلسات، گزارشگری، روابط مشتری، پشتیبانی فناوری و سایر ملاحظات.
- از چه روشهای ضدعفونی باید استفاده شود.
- چگونه ممکن است امکانات شما به خطر بیفتد و چه اقداماتی را برای برطرف کردن این مسئله انجام دهید. (ممکن است چندین سناریو بحران وجود داشته باشد)
- اقداماتی برای انجام و ابلاغیه هایی که نشان می دهد اگر مدیر ارشد یا مدیران سطح C آلوده هستند.
|