درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 22:28   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42204صفحه نخست » ادامه مطلب سهجمعه، 8 فروردین 1399 - 18:35
اثر بخشی رسانه؛ یک فرصت یا یک چالش در شرایط بحرانی کووید ۱۹
فرشید نادریان فعال حوزه رسانه، ارتباطات و از مدیران روابط عمومی کشور - رسانه به عنوان یک ابزار اطلاعات جمعی تاکنون کیفیت و قدرت نفوذ خود را در جوامع مدرن بخوبی به اثبات رسانده اما متاسفانه عدم توجه به ظرفیت های مختلف آن، نوع نگرش موجود بدان و نیز نداشتن استراتژی مناسب برای استفاده از آن در کشور، نتوانسته این پتانسیل عظیم ارتباطی را به عنوان یک ابزار کلیدی و اساساً قالب بر دیگر ابزارها بویژه در مواقع بحرانی به اثبات برساند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| چندی است بر اثر حضور ویروسی بنام کووید - ۱۹ یا همان کرونا جوامع بشری دچار بحران شدیدی گردید و به نحوی ایشان را دچار چالش عمیقی نموده به گونه ای که برخی را بخاطر ابتلاء بدان، گروهی برای پیشگیری از ابتلاء به آن و عده ای را نیز به جهت شرایط خاص ایجاد شده در جامعه از باب وضعیت خطرناک شیوع این عنصر تهدید کننده، نیازمند یک حرکت همگون با تکیه بر ابزاری مطلع، مورد اعتماد و فراگیر در اجتماع نمود.

گذشته از آن که برای عدم ابتلاء به این ویروس، نحوه مقابله با آن و نیز چگونگی مدارا با این عنصر مخرب تا خاتمه آن چه روش ها، شیوه ها و عملکردی بایستی داشت، می بایست به این مبحث توجه ویژه ای کرد که با چه ابزاری می توان نسبت به اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و نیز توانمندسازی اطلاعاتی جامعه در این باب گام های موثر و کاربردی برداشته به نحوی که در کمترین زمان و صرف کمترین هزینه بتوان بیشترین راندمان ارتباطی به جهت اثربخشی و به سبب آن نتیجه گیری مطمئن را بدنبال داشته باشد!؟

بدون شک استفاده از ابزاری که در این موقعیت از زمان و نیز شرایط ایجاده شده قرنطینه خانگی بتوان کارایی مناسب تر، هزینه کمتر و اثربخشی مطلوب تری بدنبال داشته باشد، چیزی نیست جز رسانه زیرا ابزاریست که با گسترش مرزهای جغرافیایی، سیاسی و فرهنگی، هویت انسان معاصر را تحت تأثیر خود قرار داده به طوری که می توان هویت انسان مدرن را هویت رسانه ای نام نهاد.

رسانه به عنوان یک ابزار اطلاعات جمعی تاکنون کیفیت و قدرت نفوذ خود را در جوامع مدرن بخوبی به اثبات رسانده اما متاسفانه عدم توجه به ظرفیت های مختلف آن، نوع نگرش موجود بدان و نیز نداشتن استراتژی مناسب برای استفاده از آن در کشور، نتوانسته این پتانسیل عظیم ارتباطی را به عنوان یک ابزار کلیدی و اساساً قالب بر دیگر ابزارها بویژه در مواقع بحرانی به اثبات برساند.

هرچند نمی توان منکر آن شد که از دیرباز رسانه در کشور بکار گرفته می شده است اما اکثراً به جهت عدم شناخت لازم از ساختار، چگونگی بکارگیری و استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت های آن، نه تنها بعنوان یک ابزار قدرتمند در گذر از مرزهای فیزیکی و جغرافیایی با قابلیت کاهش زمان و سرعتی فزاینده در انتقال داده ها، به کمک نیامده بلکه گاهاً چالش های فرا پنداری را نیز بوجود آورده است.

رسانه در دو بعد مثبت و منفی نقش بسزایی را در جوامع امروزی ایفا می کند، اینک ما از این ابزار در دسترس و دارای ظرفیت های گوناگونی از قبیل رسانه: نوشتاری، ابزاری، نهادی و فرانهادی چگونه، به چه نحوی و میزان بتوانیم نیازهای جامعه خویش را مرتفع سازیم، تنها به قدرت بهره برداری ساختارهای تصمیم گیرنده جامعه مان باز می گردد.

در ایام آغازین بحران شیوع کووید – ۱۹ در کشور بدلیل عدم سازماندهی ساختاری و شیوه ی عملکردی رسانه ها در گذشته و نیز اینک به جهت ضعف نگرش به اهمیت و جایگاه آن بویژه از بعد نفوذپذیری سریع در جامعه توسط عوامل تصمیم گیرنده کشور، شاهد بکارگیری توان بالای آن در حوزه تخریبی همچون شایعه پراکنی، دروغ پردازی، جوسازی و ... بوده ایم.

بی شک هر کدام از عوامل فوق بخودی خود دارای آثار و اثرات زیانباری بر روح و روان افراد جامعه خصوصا از جنبه انگیزشی داشته که با ورود بموقع عوامل بازدارنده و درایت و تدبیر مناسب قسمتی از توان متخصصین رسانه – روابط عمومی ها - این امر متوقف و اینک شاهد رشد مجموع فعالیت های اثربخشی رسانه در اجتماع بوده که تنها در بعد روحی و روانی توانسته با ایجاد فضای امیدبخش و نیز بصیرت دهی مطلوب، جامعه را سمت و سوی جامعه ای آگاه و مطلع در برابر ابعاد گوناگون شناختی این ویروس ویرانگر و تاز ظهور یافته سوق دهد.

امید است هرچند اینک دارای تجربه تلخ اما گرانبهایی از عدم توجه جدی و صحیح به این ابزار کاربردی هستیم اما در ادامه مسیر با ایجاد تعمق و تفکر ویژه در خصوص این حوزه در کنار تلاش های مجاهدانه جهادگران بی ادعای خط مقدم سلامتی، رسانه بتواند نقشی پشتیبان محور و پدافندی را ایفا و با تکیه بر نیروهای کارآمد و مجرب این حوزه در کشور بتوانیم از توان حداکثر آن در مقیاس وسیع و گسترده در سطح جامعه و نیز فواید درخور توجه اش بهره جوییم و از پتانسیل نهان آن بویژه در مقوله نفوذپذیری و تآسی پذیری جامعه از آن در امر اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و نیز بصیرت دهی بعنوان جامعه دارای بینش رسانه ی یاری گرفته تا با اقدام در جهت قطع زنجیره انتقال، شاهد شکست ویروس کووید – ۱۹  در آینده ای بسیار نزدیک باشیم.

شایان ذکر است که جامعه پسا کورنا کشور هرگز نمی بایست فراموش کند رسانه یک ابزار حیاتی برای رشد و تعالی جوامع در حال رشد است و نگرشی صحیح و بکارگیری درست این ابزار تکامل یافته، بی شک گامی است در راستای پیشرفت و دستیابی به جنبه های مثبت آن در جهت رفع نیازی های بشری و غفلت از آن زمینه ساز برداشت های تخریبی از آن در اجتماع شده و از ظرفیت های انکار ناپذیرش برای منفعت های ناسالم فردی، گروهی و یا منطقه ای نفع حاصل خواهد گردید.


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد